Dondurma üretmeye başladı online satışa da geçecek

Güncelleme Tarihi:

Dondurma üretmeye başladı online satışa da geçecek
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2012 00:00

Kahve ve çikolata zinciri Kahve Dünyası, İstanbul Kemerburgaz’da yaklaşık 15 milyon liralık yatırımla yılda 3 bin tonluk üretim kapasitesine sahip tesis açarak, dondurma üretimine başladı.

Haberin Devamı

Mevcut ürünlerindeki büyüme ve dondurma üretiminin katkısıyla bu yıl yüzde 40 büyüyerek, 140 milyon lira ciroya ulaşmayı planlayan Kahve Dünyası, ilk yıl 800 ton dondurma üretimi hedefliyor. Kahve Dünyası Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Alev Altınkılıç, hedefledikleri yüzde 40 büyümenin yarısından fazlasının dondurmadan sağlanacağını söyledi. Türkiye genelindeki 89 mağazalık zincirini 2011 yılının Kasım ayında Londra’da açtığı mağazasıyla 90’a çıkaran Kahve Dünyası, New York, Boston ve Viyana’yı da hedefe koyarken, online satışa da başlayacak.
Online satışla ciro artar
Altınkılıç, online satışa da başlayacaklarını ifade ederek, “Online satış çok yeni düşündüğümüz bir mecra. Burada bir mağaza cirosu yakalanabilir” dedi. Şu anda zincir marketlerde ‘korner’larda yer aldıklarını hatırlatan Altınkılıç, bazı ürünlerde rafa girmek için görüşmelerinin devam ettiğini anlattı.
Havaalanlarına mağaza
Kahve Dünyası Pazarlama Sorumlusu Eda Terçin ise, dondurmayla birlikte Kahve Dünyası’nın yıllık cirosunun 140 milyon liraya yükseleceğini belirterek, şu bilgileri verdi: “2004 yılında Eminönü’nde açılan ilk mağazasıyla faaliyetlerine başlayan Kahve Dünyası şu anda 90 mağaza ile faaliyet gösteriyor. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda mağaza açtık ve 4 farklı noktada hizmet veriyor. Yurtiçinde ve yurtdışında havaalanlarında yer alma düşüncemiz devam ediyor. görüşmelerimiz sürüyor. 2013 içinde 25 ile 30 arasında yeni şube açmayı planlıyoruz ve yurtdışı yatırımlarımız da sürecek. Londra’da açtığımız mağazanın ardından Boston, Viyana ve New York’u da hedefe koyduk. Bu mağazaları, istediğimiz uygun lokasyonu bulursak açacağız. 870 çalışanımız var. Bunu 1100 seviyesine yükseltmeyi planlıyoruz.”
7 çeşit dondurma var
Kahve Dünyası Dondurma Ürün Sorumlusu Nazlı Tarımcı, Kahve Dünyası’nın 7 çeşit dondurma, 3 çeşit sorbe hazırlayacağını belirterek, ürünlerle ilgili şunları söyledi: “Ürünler doğal malzemelerle üretiliyor. Tamamen salep kullanarak üretilen dondurmalar, gerçek meyve kullanılarak hazırlanıyor. Ürünlerimizde hiçbir şekilde aroma veya boya kullanılmıyor. Kakao çekirdeklerinin menşeine göre farklı çikolatalı dondurma çeşitleri hazırlayan Kahve Dünyası’nda Madagaskar, Ekvador ve Kolombiya’dan getirilen kakao çekirdekleriyle üç ayrı çikolatalı dondurma seçeneği sunuluyor.”

Haberin Devamı

Dondurma tüketimi yılda 2.5 litre

Haberin Devamı

KAHVE Dünyası’nın dondurma konusunda danışmanlığını üstlenen İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu, şu bilgileri verdi:
Dondurma, dünyada en çok Amerika ve Çin’de tüketiliyor.
Amerika’da yılda 25 litre, Almanya’da 8 litre, Yunanistan’da ise 4.5 litre olan kişi başına düşen yıllık tüketim, ülkemizde 2.5 litre.
Bu rakam günlük 20 gram dondurma tüketildiği anlamına geliyor.
Bilinçli toplumlarda küçükten büyüğe kimse dondurmayı yaz-kış tüketmekte çekince duymuyor.

Londra mağazası ciroda 7’nci oldu

KAHVE Dünyası’nın geçen yıl Londra’da açtığı mağazanın performansının çok iyi olduğunu vurgulayan Kahve Dünyası Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Alev Altınkılıç, “Tüm mağazalarımız içinde ciroda 7’nci oldu. Türkiye’deki ikram geleneğimiz bu mağazada da devam ediyor. Özellikle çikolatalar çok rağbet görüyor. Hem Türk hem yabancı müdavimlerimiz oluştu” diye konuştu.

Haberin Devamı

8 saatte 4.5 ton üretim yapıyor

İstanbul Kemerburgaz’daki tesiste unlu mamuller ve dondurma üretiliyor.
Tesis için yaklaşık 15 milyon lira yatırım yapıldı.
3 bin metrekare alana kurulu tesis, vardiyada 2 bin pasta, 15 bin tuzlu mamul üretecek.
Dondurma üretim alanının 8 saatte 4.5 ton kapasitesi bulunuyor.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!