Güncelleme Tarihi:
Bayraktar, yaptığı açıklamada, Nisan ayı enflasyon rakamlarını değerlendirdi. Gıda enflasyonuna dikkati çeken Bayraktar, "Mart ayında yüzde 2,1 olan gıdada tüketici enflasyonu, Nisan'da yüzde 1,42'ye inmesine karşın hala yüksek" ifadesini kullandı.
Tüketici fiyat endeksinde yüzde 24,45 ile en fazla ağırlığa sahip olan gıda ve alkolsüz içeceklerde Nisan ayı enflasyonunun yüzde 1,42, dört aylık enflasyonun yüzde 9,02, Nisan ayı itibarıyla son bir yıllık enflasyonun yüzde 13,15, oniki aylık ortalamalara göre Nisan ayı itibarıyla yıllık enflasyonun yüzde 10,54 olduğunu anımsatan Bayraktar, şunları kaydetti:
"Gıda ve alkolsüz içeceklerdeki Nisan enflasyonu, yüzde 13,10 artan giyim ve ayakkabı, yüzde 1,57 artan ev eşyası ana harcama gruplarının altında gerçekleşti. Nisan ayı enflasyonu alkollü içecekler ve tütünde yüzde 0,02, konutta yüzde 0,24, sağlıkta yüzde 0,93, haberleşmede yüzde 0,13, eğlence ve kültürdü yüzde 0,09, eğitimde yüzde 0,97, lokanta ve otellerde yüzde 0,76 artarken, ulaştırmada yüzde 0,54, çeşitli mal ve hizmetlerde yüzde 0,10 geriledi."
Bayraktar, Nisan ayında yüzde 1,34 artan TÜFE enflasyonunun, Ocak-Nisan aylarında yüzde 4,96, Nisan ayı itibarıyla son bir yılık dönemde yüzde 9,38, on iki aylık ortalamalara göre yüzde 7,97 arttığını hatırlattı.
Tarımda üretici enflasyonunun, gıda enflasyonunun gerisinde kaldığına dikkati çeken Bayraktar, üreticinin ürününü makul bir fiyattan pazarlayamadığını, buna karşın tüketicinin yükselen bir fiyattan ürünü tükettiğini belirtti.
Ocak-Mart döneminde yüzde 7,5, Ocak-Nisan döneminde yüzde 9,02 artan gıda ve alkolsüz içeceklerdeki artışa karşın, üreticide Ocak-Mart enflasyonu yüzde 2,5'de kaldığını hatırlatan Bayraktar, şunları kaydetti:
"Nisan ayı tarım, ormancılık ve balıkçılıkta fiyat artışı 14 Mayıs'ta açıklanacak. O zaman tarım ve gıdada karşılaştırma daha net ortaya çıkacak. Zaten Ocak-Mart döneminde gıdada tüketici fiyatlarındaki artış, üretici fiyatlarının 3 katı fazla çıkmıştı. Biz her zaman, tarım ve gıdada fiyat istikrarı istediğimizi söylüyoruz. Üreticiden tüketiciye ürün uygun fiyatlarla ulaştırılmalıdır.
Kuraklık ve don yaşanan bu yıl fiyat artışlarına daha fazla dikkat edilmeli. Üreticiden tüketiciye 4-5 kata varan fiyat farkları olmamalı. Üretici güçlü bir şekilde örgütlenmeli, ürettiği ürünü zarar etmeden pazarlamalı, tüketici de üreticinin makul fiyatlarla elden çıkardığı ürünü, 3-4 kat fazla para ödeyerek almamalı. Üretici örgütlenirse hem üretici hem de tüketici kazanacak."