A.A.
Oluşturulma Tarihi: Ocak 11, 2011 13:43
Domino's Pizza Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga, bu yıl içinde 12 milyon dolarlık yatırım yaparak, 50 şube açmayı hedeflediklerini bildirdi.
Domino's Pizza'nın “2011 yılı Şube Müdürleri ve Franchiseler Toplantısı”, Antalya Belek'te Rixos Premium Oteli'nde gerçekleştirildi. Domino's Pizza Türkiye Genel Müdürü
Aslan Saranga burada düzenlediği basın toplantısında 2011 yılı ve 5 yıllık süreçteki hedeflerini açıkladı. Domino's Pizza'nın Türkiye'de 15'nci yılını kutladığını belirten Saranga, bu yıl 12 milyon dolarlık yatırım gerçekleştireceklerini ve 50 yeni şube açacaklarını bildirdi. Yıl sonuna kadar 211 şubeye ulaşmayı amaçladıklarını anlatan Saranga, şunları kaydetti:
“Türkiye genelinde geçen yıl 12,5 milyon adet pizza satışı yapıldı.
Geçen yıl hazırladığımız pizzalarda bin 500 ton mozzerella, 4 bin ton hamur, 750 ton pizza sosu ve 750 ton şarküteri ürünü kullanıldı. 2010 yılında pizzalarda kullandığımız malzemeleri için tedarikçilere 50 milyon liralık iş hacmi yaratıldı. Şube sayımız hızla büyüyor. Üretim tesislerimizde de yatırımlarımız devam ediyor. Ciroda yüzde 41, şube olarak yüzde 23 büyüdük. 2010 yılında 30 yeni şube açtık.
Bu yıl içinde de hızlı büyümemizi devam ettireceğiz. Yıl sonuna kadar toplam 211 şubeye ulaşacağız. 2011 yılında Türkiye genelinde 12 milyon doları aşan yatırım yapmayı planlıyoruz. 2016 yılına kadar toplam 70 milyon dolarlık yatırım gerçekleştireceğiz ve şube sayımızı da 500'e yükselteceğiz. Bu süreçte her yıl 50-60 şube açmayı hedefledik. Bugün itibariyle ülkemizde 2 bin 550 kişiyi istihdam eden Domino's Pizza, üretimde yüzde 100 yerli ürün kullanıyor.”
Domino's Pizza olarak çalışmalarını ve yenilikleriyle Türkiye'de pizza endüstrisi oluşmasına öncülük ettiklerini belirten Saranga, online sipariş sistemini uygulayarak tüketicinin verdiği siparişin hangi aşamada olduğunu internet aracılığıyla öğrendiğini kaydetti. Online satış uygulaması için 3 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirdiklerini ifade eden Saranga, “Online siparişlerdeki aylık ciromuz 1 milyon liraya ulaştı. Online satışımız 80 bine yakınlaştı” dedi.
EVLERE SİPARİŞTE EN ÇOK PİZZA TÜKETİLİYOR
Domino's Pizza olarak yaptırdıkları araştırmada evlere satışlarda en çok pizzanın tüketildiğini belirlediklerini anlatan Saranga, şöyle devam etti:
“Türkiyede
yemek alışkanlığı değişiyor. Evlere yapılan siparişlerde yüzde 35 oran ile pizza ilk sırada, yüzde 30 ile kebap, yüzde 10 da hamburger pazar payı var. Pizzayı artık alt gelir gruplarına da satıyoruz. Domino's Pizza ortalama 4 liradan satış yapıyor. Siparişleri 30 dakika içinde teslim ediyoruz. Eğer 30 dakikadan fazla sürer ise pizzayı bedava veriyoruz. 150 milyon liralık ciromuz var. Satışlarımızın yüzde 1,5-2'si bedava oluyor. Ancak bazı tüketicilerimizde değişik taktiklerle bedava pizza yemek istiyor. Kapıyı açmıyorlar, yanlış kapı numarası veriyorlar ya da oyalamaya çalışıyor veya saatleri değiştiriyor.”
Domino's Pizza'nın yaptığı çeşitli araştırmalar sonucunda önümüzdeki günlerde tüketicilere “Yurdum Lezzetleri” adıyla 3 yeni pizzayı satışa sunacağını açıklayan Aslan Saranga, şunları kaydetti:
“Geleneksel lezzetlerimizden yola çıkarak yüzde 100 dana eti (parça et), mozzerella peyniri, soğan, yeşil biber, domates ve kekikle hazırlanan 'Oryantal Pizza', küp kıyma, mozzerella peyniri, kırmızı acı biber ve maydanozdan oluşan 'Lezzet küpü', yüzde 100 dana etinden yapılan pastırma, mozzerella peyniri, sucuk, soğan, yeşil biber ve beyaz peynirle hazırlanan 'Kayseri Ateşi' ile farklı lezzet yaratmak istedik.”
Domino's Pizza Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Neval Korucu da, Türkiye'de pizza ile birlikte tüketicilere sufle tatlısı verdiklerini söyledi. Pizza ile verilen bu tatlının önce 4 ülkede tüketicilerin beğenisini kazandığını ifade eden Korucu, daha sonra suflenin Domino's Pizza'nın satışı yapılan 68 ülkede tüketicilere sunulduğu kaydetti.