Güncelleme Tarihi:
Doğuş Otomotiv Servis ve Ticaret AŞ (DOAŞ) Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, düzenlediği basın toplantısında, şirketin faaliyetlerine ilişkin bilgi verdi.
Acar, iç pazarda son dönemde daralma yaşandığını ve tüketicinin taleplerini ertelediğini, buna karşın Türkiye ekonomisinin pozitif bir eğilim içinde olduğunu söyledi. İstikrarlı büyüme hızının Türkiye’de devam edeceği kaydeden Acar, firma olarak yılsonunda 70 bin adet araç satışı gerçekleştirerek yüzde 12 pazar payı hedeflediklerini bildirdi.
DOD markasıyla hız verdikleri ikinci el otomobil satışlarında 14 bin 350 adete ulaşmayı beklediklerini ifade eden Acar, tüm ulusal satışlara paralel, önümüzdeki dönemde faaliyete geçecek Doğuş Auto Mısır’ın da yılsonuna kadar olan kısa sürede 521 adet araç satacağını söyledi. Acar, şirket olarak 2007 yılı sonunda 1 milyar 715 milyon dolar ciro hedeflediklerini kaydetti.
“SEÇİM GERGİNLİĞİ SEKTÖRÜ ETKİLEDİ”-
Toplantıda konuşan Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu da Haziran sonu itibariyle binek, hafif ticari ve ağır ticari dahil olmak üzere 252 bin 220 araç satışı gerçekleştirdiklerini, yısonunda bu rakamın 550-600 bin civarına ulaşmasını beklediklerini ifade etti.
Bilaloğlu, Türkiye’deki seçim gerginliğinin otomobil sektörünü etkilediğini belirterek, toplam pazarda yüzde 28, ithal segmentte yüzde 33, ağır vasıtada pazarında yüzde 32, lüks araçlar pazarında ise yüzde 1’lik daralma yaşandığını kaydederek, pazarın hız kazanacağını söyledi.
Bilaloğlu, gazetecilerin soruları üzerine, DOAŞ olarak üst segmentteki markaları temsil etmeyi hedeflediklerini söyledi.Bilaloğlu, bazı markaların bazı modelleri için agresif bir pazarlama stratejisi izleyeceklerini de vurguladı.
69 MİLYON YTL’LİK YATIRIM HEDEFİ
Doğuş Otomotiv CFO’su Berk Çağdaş da, şirketin finansal sonuçlarına ilişkin bilgi verdi. 2007’nin ilk yarısında net dönem karlılığının 22 milyon YTL’ye ulaştığını, geçtiğimiz yılın tamamında 23 milyon YTL olan yatırım tutarını, 2007 ilk yarıda 69 milyon YTL’ye çıkardıklarını kaydetti.