Güncelleme Tarihi:
2009 yılında 15'inci kuruluş yıl dönümünü kutlayan Doğuş Otomotiv'in, üçüncü çeyrek finansal sonuçlarına ilişkin yazılı açıklamada, Şirketin 9 ayda gerçekleştirdiği 38 bin 120 adet satış ile 40 milyon lira kar elde ettiği belirtildi. Doğuş Otomotiv geçen senenin aynı döneminde ise 32 milyon lira zarar açıklamıştı.
Doğuş Otomotiv'in, tüm dünyayı etkisi altına alan ekonomik krizde etkin maliyet kontrolü sağlayarak faaliyet karını 2.2 kat artırmayı başardığı dile getirilen açıklamada, Şirketin, 2009 yılının dokuz aylık döneminde 1 milyar 576 milyon lira ciro yaptığı kaydedildi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Doğuş Otomotiv Üst Yöneticisi (CEO) Ali Bilaloğlu, şunları ifade etti:
“Doğuş Otomotiv olarak pazar şartlarını tedbirli bir şekilde değerlendirdik. Bu dönemde en büyük avantajımız esnek gider yapımız oldu. 38 bin 120 adetlik bir satışla yüzde 9 pazar payı elde ettik. Doğuş Otomotiv olarak yıl sonuna kadar 45 bin adet civarında satış gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.
Sektörde yaşanan daralmaya rağmen yatırım kararlarımızda da bir değişiklik yapmadık. Daha önceden planlandığımız Lozan'daki Porsche showroomumuzu eylül ayında hizmete açtık. Önümüzdeki dönemde de pazar şartları doğrultusunda yatırım kararlarımızı şekillendiriyor olacağız.”