Güncelleme Tarihi:
DOĞUŞ Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Aclan Acar, Mısır’daki faaliyetlerine bu yılın ortasında Volkswagen marka ticari araç satışıyla başlayacaklarını belirterek, "Uluslararası genişleme fırsatlarını değerlendirmeye devam ediyoruz. Avrupa ve ABD pazarlarını yakından izliyoruz. Uzun zamandır ise Avrupa pazarına bakıyoruz. Buralarda yer almak istiyoruz" dedi. Acar, hedef pazar olarak Doğu Avrupa’yı değil, Batı Avrupa’yı düşündüklerini vurgulayarak, "Hangi limana gideceğinizi bilmiyorsanız, rüzgar size yardım edemez. Biz gideceğimizi yönü biliyoruz. Batı Avrupa’da herkesi duyduğunda şaşırtacak bir ülkeye distribütör olarak girmeyi düşünüyoruz" diye konuştu.
İSTEDİĞİMİZİ ALACAK GÜÇTEYİZ: Acar, aynı zamanda Ortadoğu pazarı ve komşu ülkeleri de düşündüklerini belirterek, "Biz VW’nin bir parçasıyız. Bizim bu pazarlarda yatırım düşünmemiz, onların bize bu yetkiyi veriyor olmalarına bağlı. Şu an somut bir gelişme yok ancak zamanı geldiğinde bu hoş haberleri paylaşacağız" dedi. Bu arayışlarının VW’nin kendilerine yetki vermesiyle doğrudan orantılı olduğunun altını çizen Acar, şunları söyledi: "Bir proje söz konusu olduğunda VW Grubu, ’Doğuş, bunun üstesinden gelebilir mi’ diye düşünmüyor. Birbirimizi çok iyi tanıyoruz. Son 14-15 yıldaki işbirliğiyle Doğuş Grubu, o güveni oluşturmuştur. Artık VW’den bir şey isteyip onu alabilecek güce ulaştığımızı düşünüyorum. Ayrıca, bu işler büyük sermaye değil, organizasyon gerektiriyor."
PROJELERİMİZLE VW’YE ÖRNEK OLDUK: Acar, Doğuş Otomotiv olarak geliştirdikleri projelerle VW Grubu’na örnek olduklarına dikkat çekerek, "1999 yılında beri ikinci el pazarında faaliyet gösteriyoruz. İkinci eldeki bayi yapılanmamız ve Avrupa’nın da en büyük entegre kapalı ikinci el otomobil merkezi olan DOD City projemizle VW Grubu’na örnek olduk" dedi. İstanbul Maslak’ta bu yıl faaliyete geçmesi beklenen otomotiv yaşam merkezi olarak tanımladığımız ’OtoMotion’ ile de VW’ye ilham verdiklerini anlatan Acar, "OtoMotion sayesinde 365 gün fuar kavramını getiriyoruz. Komplekste satış ve servis hizmetlerinin yanı sıra markaların standantları yer alacak. Alışveriş merkezinine gelenler de cam duvarlar arkasından bir Porsche’yi tamir edilirken izleyebilecek. Dünyada eşi benzeri olmayan bir pazarlama deneyimi olacak" diye konuştu.
2006 ’KÁR’ DEĞİL ’AR’ YILI OLDU: Doğuş Otomotiv AŞ’nin (DOAŞ) 2006 yılı finansal sonuçlarını açıklayan da Aclan Acar, 2005 yılında 83 milyon dolar olan net dönem kárının 2006’da 15 milyon dolar seviyesine gerilediğini belirterek, "Bazı yıllar kár, bazıları ar yılıdır. 2006 işte böyle bir yıl oldu" dedi. Acar, 2006’da kár marjlarından bir miktar feragat ederek pazar payını korumaya odaklandıklarını belirterek, "2006’nın mayısında yaşanan küçük devalüasyonda stoklarla yakalandık. 2 ay boyunca başa baş noktasında satış yaptık. Ancak yüzde 15 küçülen pazarda payımızı yüzde 11’den 12’ye çıkardık" diye konuştu. DOAŞ’ın 2006’da 1 milyar 767 milyon dolar ciro elde ettiğini belirten Acar, 13 uluslararası markasıyla hizmet sunan şirketin 76 bin 902 araç sattığını söyledi.
Cumhurbaşkanlığı seçiminden sonra oto satışları artar
BU yıl binek ve hafif ticari araç pazarının yüzde 5’lik daralmayla 630 bin seviyesinde gerçekleşmesini beklediklerini belirten Aclan Acar, "Bu yıl 74 bin adet araç satmayı ve yüzde 12’lik pazar payımızı korumayı hedefliyoruz. 2007 yılı, 2006’ya benzer bir yıl olacak gibi gözüküyor. Ciddi bir türbülans beklemiyoruz. Cumhurbaşkanlığı seçiminin ardından bu yılın ikinci yarısının daha iyi geçeceğini düşünüyoruz" dedi.
3 yeni markayı bünyemize katıp 16.5 milyon dolar yatırım yaptık
DOAŞ’ın 2006 yılı içinde 3 yeni markayı Bentley, Lamborghini ve Meiller’i bünyesine dahil ettiğini hatırlatan Acar, şunları söyledi: "Bir taraftan Krone ile Türkiye’de üretime hazırlanırken, diğer taraftan Mısır’da VW AG ile ticari araç satmaya başlıyoruz. Sektörün daraldığı bu dönemde oransal olarak yüzde 4 büyüdük. Bütün bunları yaparken de toplam 16.5 milyon dolarlık yatırım yaptık. Türkiye’de 3’üncü büyük otomobil markası haline geldik. Bu yıl da 20 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyoruz."
Alman ortağımız İzmir’i istiyor Krone’de üretim 2009’da başlar
KRONE ile ortaklaşa kuracakları treyler fabrikası için Almanların İzmir’i istediğini belirten Aclan Acar, "Alman ortağımızla anlaşmaya vardık. Eğer kamu otoritelerinden olumsuz bir sonuç çıkmazsa, yakın zamanda İzmir’de uygun bir arazi alıp yatırıma başlayacağız" dedi. Fabrikanın 8 bin adet treyler üretme kapasitesine sahip olacağına ve bunun 7 bin adetinin ihraç edileceğine dikkat çeken Acar, "Ümit ediyoruz ki artık bir iki hafta içinde anlaşmayı imza atma aşamasına getireceğiz. 2008 sonu, 2009 başında ilk üretimi gerçekleştireceğiz" dedi.
Filo kiralamada agresif büyüyeceğiz
DOAŞ’ın iştiraklerinin performanslarına da değinen Aclan Acar, VDF’nin finans kuruluşları arasındaki pazar payının yüzde 14 olduğunu, kredilerinin toplamının 1 milyar 194 milyon YTL olduğunu söyledi. Filo kiralama hizmeti veren VDF Filo Kiralama’da ise bir ortaklık değişimi söz konusu olduğunu belirten Acar, LeasePlan şirketinin VDF Filo hissesine sahip olan VW Financial Services’in hisselerini satın almasıyla birlikte bu alanda LeasePlan ile çalışmaya başlayacaklarını kaydetti. Acar, ortaklık değişimi ile birlikte geçen yıl 121.9 milyon Euro ciro elde ettikleri filo kiralama sektöründe daha agresif büyüyeceklerini vurguladı.
Markaya katkısı sıfır olunca motorsporlarını uykuya yatırdık
ACLAN Acar, Doğuş Motorsporları’nın neden kapandığına ilişkin bir soruya karşılık ise, şu yanıtı verdi: "Yaptırdığımız bilinirlik araştırması Doğuş Motor Sporları’nın marka katkısının sıfır olduğunu gösterdi. Ayrıca Doğuş Motorsporları’nda bulunan 30 kişilik uzman ekibimize başka alanlarda ihtiyacımız oldu. Şu anda AR-GE çalışmalarımız Doğuş Oto bünyesinde sürüyor. Parasal katkısı sıfır olunca motorsporlarını uykuya yatırma kararı aldık. Yarın pazar gelişirse yine uyandırırız."