Güncelleme Tarihi:
ZOR BİR YIL OLACAK
Küresel ekonomilerdeki gelişmelerin, 2014 yılının zorlu bir yıl olacağına işaret ettiğini belirten Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı şunları ifade etti: “Küresel planda 2014’ün zorlayıcı etkileri, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu gelişmekte olan ülkeler tarafından hissedilecek. Bunun yanı sıra 2014 yılı başında döviz kuru Türkiye’de diğer gelişmekte olan ülkelerden farklı olarak çok daha fazla değer kaybetti. Bu da ekonomimize ilave bir yük getirdi, özellikle özel sektörün borçluluğu arttı. Bu aşamada mali disiplinin titizlikle sürdürülmesi ve yapısal reformlara hız verilmesi gerekiyor. Her şeye rağmen özel sektörün güçlü finansal yapısı, dinamizmi, yarattığı istihdam olanakları ve sağlam yatırım kararları ile ülkemizin küresel dengesizliklerden az etkileneceğine ve ekonomik istikrarını koruyacağına inanıyoruz. Doğan Holding olarak faaliyet alanlarımızdaki istikrarlı performansımızla ülkemiz için değer yaratmaya devam edeceğiz. Ana faaliyet alanlarımızı oluşturan medya, enerji ve kültür-eğlence perakendesinde büyürken, değer katabileceğimize inandığımız yatırım fırsatlarını değerlendireceğiz.”
MEDYADA LİDER
Küresel ekonomideki zor şartlara rağmen Doğan Grubu olarak 2013’te istikrarı ve mali dengeyi korumayı başardıklarını vurgulayan Doğan Holding İcra Kurulu Başkanı Yahya Üzdiyen ise şöyle konuştu: “Doğan Yayın Holding olarak sergilediğimiz başarı, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings tarafından kredi notu artırımıyla değerlendirildi. Doğan Yayın Holding ve Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş.’nin yerel ve yabancı para cinsinden kredi notu, B+’dan BB-’ye yükseltildi. Ayrıca Hürriyet’in ‘A(tur)’ olan ulusal uzun vadeli kredi notu da ‘A+(tur)’ olarak güncellendi.”
Doğan Yayın Grubu 2013’te gazete tirajında yüzde 21, dergi tirajında toplam yüzde 37’lik pazar payı ile sektördeki liderliğini sürdürdü. Kanal D, TNS verilerine göre Tüm Gün’de yine en çok izlenen TV kanalı oldu. D-Smart hızlı büyümesini sürdürdü; Pay TV abone sayısı bir önceki yıla göre yüzde 19 artarak 1 milyonu geçti, abone gelirleri yüzde 32 yükseldi.