Güncelleme Tarihi:
Doğan Holding’in 2012 yılı sonuçları ve 2013 hedefleri Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı ve İcra Kurulu Başkanı Yahya Üzdiyen’in katıldığı toplantıda açıklandı. Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı konuşmasında, dünyanın büyük bir küresel dönüşüm sürecinde olduğunu, Türkiye’nin de bu dönüşüme en iyi şekilde ayak uydurduğunu vurgulayarak “Doğacak imkanları en iyi değerlendirecek gruplardan biri Doğan Holding olacak” dedi.
Doğan Holding, 2012’de piyasa değerini yüzde 85, faiz, vergi ve amortisman öncesi kârını yüzde 46 artırdı. Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı, 2012’nin tüm dünya için ilginç bir yıl olduğunu belirterek başladığı konuşmasında Türkiye için olumsuzlukların olumluya döndüğünü söyledi. Doğan Faralyalı, “Bugün aslında Türkiye’nin, önümüzdeki yıllarda 1 trilyon dolarlık bir ekonomiyi yakalamasından, iç barışı sağlamasından ve güçlü coğrafi konumunu yeni ilişkilerle zenginleştirmesinden söz ediyoruz. Bu durum beni çok heyecanlandırıyor” dedi.
MEDYA VE ENERJİ DİKKAT ÇEKİYOR
Türkiye ve dünyanın ilginç bir dönüşüm süreci yaşadığını vurgulayan Doğan Faralyalı, “Dünyada tarihi bir eksen kayması yaşanıyor. Sadece batıdan doğuya değil, Güney Amerika ile Afrika’nın resme girmesi ile kuzeyden güneye doğru da. Birçok büyük akımın eş zamanlı etkilediği bu dönüşüm döneminde, iki ekonomik odak noktası dikkat çekiyor: Medya ve enerji...”
REKLAM HARCAMALARININ GİDECEĞİ ÇOK YOL VAR
Doğan Faralyalı, Doğan Holding’in medya ve enerji sektörüne yaklaşımını şöyle açıkladı:
“Türkiye’de reklam yatırımlarının gidecegi çok yol var. Bu gerçek Dogan Grubu’na büyük bir organik büyüme imkanı vaadediyor. Bunun yanında dijital devrimin sektörümüze sunduğu fırsatlar bizi çok heyecanlandırıyor. Öte yandan, ulusal sınırların gittikçe önemini yitirdiği bir dünyada Doğan Grubu olarak yurt dışında medya yatırımı arayışlarımızı da devam ettiriyoruz. Enerjide ise hedefimiz dengeli bir portföy oluşturarak büyümek. Bu doğrultuda yenilenebilir enerji yatırımlarına, enerji üretimi ve dağıtımı fırsatlarına ilgimiz halen geçerli. Sadece Türkiye’de değil, bölgedeki fırsatları da değerlendiriyoruz.”
DÖNÜŞÜMÜN ODAK NOKTASI DEMOKRASİ
Toplumsal dönüşümün odak noktasının ise demokrasi olduğunu sözlerine ekleyen Doğan Faralyalı şunları söyledi:
“Demokrasi için kaliteli ve özgür medya gereklidir. Doğan Yayın İlkeleri’ni 2012 yılında, değişen koşullara uyum sağlayacak şekilde gözden geçirerek yeniledik. Bu evrensel ilkelerin nihai denetimini yapacak Doğan Yayın İlkeleri Kurulu’nu oluşturduk. 1999 yılında Türkiye’de bir medya grubunun ilkelerini yayınlaması bir ilkti; Doğan Holding 2012 yılında bu alandaki öncülüğünü sürdürdü. Bu adımlar Türkiye’de demokrasinin gelişimine katkıda bulunursa, ne mutlu bize. Türkiye ile büyüyen, Türkiye’nin büyümesine de çalışanları, müşterileri ve tüm paydaşlarıyla katkı sağlayan Doğan Holding geleceğe güven ve heyecan ile bakıyor.”
VERGİ ÖNCESİ 2012 KÂRI 326 MİLYON LİRA
Doğan Holding’in 2012’de üç yıllık istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü vurgulayan İcra Kurulu Başkanı Yahya Üzdiyen geçen yıla ait finansal sonuçlarla ilgili şunları söyledi:
“Verimlilik kazanımları ve yeni yatırımlarımız, faiz, amortisman ve vergi öncesi kârımızı 326 milyon TL seviyesine getirdi. 2011 yılında Vergi Barışı kapsamında yaptığımız ödemeler nedeniyle özkaynaklarımızda bir miktar azalma olmuştu. 2012 yılında yakaladığımız sağlıklı büyüme sayesinde bu farkı kapama yönünde önemli adımlar attık.”
925 MİLYON LİRA YATIRIM
Üzdiyen, Doğan Holding’in 2012’de satın almaları ve organik büyüme amaçlı yatırımları artırdığını belirterek şöyle konuştu:
“Bu yatırımlar, Doğan Holding’in özellikle enerji sektöründe büyüme kararlılığının bir yansımasıydı. Haziran ayında satın aldığımız Şah ve Mersin rüzgar enerjisi santrallerini bu çerçevede sayabiliriz. Sonuç olarak yatırımlarımız 2012 yılında yüzde 58 artışla 925 milyon TL’yi buldu.”
Üzdiyen, Doğan Holding’in faaliyet gösterdiği sektörlerdeki 2013 hedeflerini de açıkladı. Medya, enerji ve perakende sektörlerinde mevcut yatırımların ölçeğini büyütmek ve daha fazla değer yaratmak üzere çalışacaklarını belirten Üzdiyen, enerjide tüm üretim ve dağıtım segmentlerinde, medyada yurt dışında, perakendede yurt içinde fırsat arayışlarının süreceğini söyledi.
MEDYADAKİ DÖNÜŞÜM REKLAM GELİRİMİZİ ARTIRIYOR
Doğan Holding’in faaliyet gösterdiği sektörlerdeki performansına da ayrı ayrı değinen Üzdiyen medya portföyüyle ilgili şunları ifade etti:
“Gazete ve dergilerimiz bugün sadece kendileri olmaktan çıktı, büyük bir eko sistemin kurucuları oldu. Örneğin Hürriyet artık Hürriyet Dünyası... Hürriyet Dünyası Türkiye’de internetle ilgilenenlerin çok büyük bölümüne her gün 6,5 milyon kez dokunuyor. Web TV’de ayda 8 milyon kullanıcı, 35 milyon video izliyor. Tablette haftada 125 bin kullanıcı Hürriyet e-gazete okuyor. Ayrıca Hürriyet Dünyası çatısı altında yer alan Hürriyet Aile, Hürriyet Emlak, Hürriyet Oto, Yeni Bir İş, BumeranG, Bumads, Yakala.co gibi dikey markalarla da geniş bir kesime ulaşıyoruz. Bu erişim gücü ve çeşitlilik, 360 derece reklam çalışmalarını mümkün kılarak reklam gelirlerimizi artırmamızı sağlıyor.”
PETROL ARAMA VE ÜRETİMİNDE UMUT VAR
Üzdiyen enerji sektöründeki gelecek planlarını açıklarken Kuzey Irak’la ilgili şunları söyledi:
“Enerji portföyümüzün önemli ayaklarından birinin petrol arama ve üretimi olmasını hedefliyoruz. Halihazırda Kuzey Irak’ta hak sahibi bir şirketin ortağıyız ve 2012 yılı içerisinde bulduğumuz petrolün test üretimine devam ediyoruz. Hedefimiz, petrol üretiminde orta ölçekli bir oyuncu olmak. Bu nedenle sadece Kuzey Irak’ta değil, diğer petrol bölgelerinde de fırsatlara bakacağız.”
D&R SAYISI 136’YA ÇIKACAK
Perakendenin, şehirleşme ve istikrarlı büyümeye bağlı olarak gelecek dönemde Türkiye’de hızlı büyüyecek sektörlerinden biri olacağını belirten Üzdiyen Doğan Holding’in bu sektördeki faaliyetleriyle ilgili şöyle konuştu:
“Doğan Holding D&R markası ile perakendenin hızlı büyüyen dallarından biri olan eğlence ve kültür ürünleri alanında Türkiye’nin açık ara lideri. 2012, D&R için iyi bir yıldı. 2012 sonu itibariyle 26 şehirde, toplam 48 bin metrekarelik 126 mağazamızla 14 milyon müşterimize hizmet veriyoruz. 2013’te de büyüme stratejimizi sürdüreceğiz. Bu kapsamda, D&R’ın sektördeki lider konumunu daha ileriye nasıl taşıyabileceğimize dair projeler üretiyor ve faaliyetlerimizi tamamlayacak nitelikte ortaklık veya satın alma alternatiflerini de aktif olarak araştırıyoruz. 2013 yılında online eğlence perakendesinde yatırımlar planlıyor ve yıl sonunda toplam 54 bin metrekarelik 136 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.”