Güncelleme Tarihi:
Türkiye dergi pazarının lideri Doğan Burda Rizzoli (DBR), bu yılın ilk dokuz ayında kárını yüzde 110 artırdırdı. Bu dönemde 2.6 trilyon lira kár eden DBR, faaliyet kárındaki büyümede de yüzde 126 gibi bir oranı yakaladı.
DERGİ pazarının lideri Doğan Burda Rizzoli (DBR), 2000 yılının ilk dokuz ayında hızlı büyüdü. DBR'nin vergi sonrası net dönem kárı, Ocak-Eylül 2000 döneminde geçen yılın ilk dokuz ayına göre yüzde 110 artış gösterdi. Aynı dönemler içinde şirketin kárı 1 trilyon 281 milyar liradan 2 trilyon 689 milyar liraya ulaştı. Diğer yandan DBR'nin faaliyet kárındaki büyüme de yüzde 126 olarak gerçekleşti.
Avrupa'nın önde gelen yayıncılık şirketlerinden Alman Burda Grubu ve İtalyan Rizzoli'yle evliliğe giderek, Türkiye'de bir medya şirketinin yabancı ortaklığa gitmesi konusunda ilk başarılı örnek olan DBR, geçtiğimiz Şubat ayında hisselerini halka arz etmişti. Halka arz sonrasında şirkette yabancı ortakların hisseleri yüzde 40, Doğan Yayın Holding ise yüzde 45'te kaldı. Hisselerin geri kalan yüzde 15'i ise borsada işlem görüyor.
DBR 2000 HEDEFLERİNE ULAŞTI
2000 yılında temel stratejisini dergi yayıncılığı sektörünü şekillendirmek ve farklılaştırmak üzere kuran DBR, organizasyonel olarak yeniden yapılanarak, kurumsallaşma sürecini önemli ölçüde tamamladı.
2000 yılında organizasyonel ve altyapı olarak eksikliklerini tamamlayan DBR, 2001 yılında, dergilerin toplam medya harcamalarından aldıkları payı gelişmiş ülkeler seviyesine yaklaştırmayı hedefliyor. Yabancı ortakların deneyim ve bilgi birikiminden ciddi olarak faydalanan DBR, gelecek yıl içinde uluslararası yatırımlar yapma konusunda çalışmalarını sürdürüyor.
DBR dergileri, üç büyük dergi grubu arasında 1999 yılı toplam net satışta pazarın yüzde 60'ını elinde tutuyor. Reklam pastasından da en büyük payı gene DBR dergileri alıyor. DBR Genel Müdürü Neslihan Tokcan 2001 ile ilgili beklentileri konusunda şunları söylüyor:
‘‘Önümüzdeki yıl, makro ekonomideki gelişmelerin, dergilerin tiraj seviyesini yukarıya çekecek bir potansiyeli içermesi kadar, şirketin reklam pastasından da alacağı pazar payını daha üst bir noktaya çekmesine yol açacağı beklentisindeyiz.. Toplam reklam harcamalarının ekonomideki canlanma ve büyümeye paralel olarak artacak olması ve dergi mecrasının pastadan aldığı payın yükselme beklentisi, DBR'nin karlılığını çok olumlu etkiliyecektir.’’
26 DERGİSİ VAR
Ana faaliyet alanı dergicilik olan Doğan Burda Rizzoli, yirmi adet aylık ve altı adet haftalık, toplam 26 adet dergi yayınlıyor. Ekonomi, kadın, haber, gençlik, özel ilgi, dekorasyon, bilişim, coğrafya gibi kategorilerde yayınlanan bu dergilerin çoğu tiraj ve reklam geliri açısından pazar lideridir. DBR dergileri iş adamından, öğrenciye, çalışan kadından her kademedeki yöneticiye, gençlerden ev kadınına milyonlarca okura ulaşıyor. Şirket bu faaliyetinin dışında haftalık, aylık ve dönemsel olarak toplam 224 adet yabancı yayını ithal edip, yurt içi satışlarını gerçekleştiriyor. Newsweek, Time, The Sun bu yabancı yayınlardan bazıları.
DBR'nin lider dergileri
HAFTALIK DERGİLER:
AutoShow, Ekonomist, InformationWeek, Tempo, Hafta Sonu.
AYLIK DERGİLER:
Amica, Art Decor, Atlas, AutoMotor&Sport, Eltern Bebek, Blue Jean, Burda, Capital, Country Homes, Elele, Elle, Focus, Form Sante, Hey Girl, İstanbul Life, Klips, Lezzet, Maison Francaise, Max, Pc Net, Ailem ve Ben.
DÖNEMSEL DERGİLER:
Atlas İstanbul Guide, Yeşil Atlas.
MÜŞTERİ DERGİLERİ:
The Gate.