Doğal sağlıklıdır

Güncelleme Tarihi:

Doğal sağlıklıdır
Oluşturulma Tarihi: Ekim 20, 2001 15:55

Doğal ilaçlar ve vitaminler dünyada son 60 yıldır büyük rağbet görüyor. Her yıl yüzde 15 büyüyen sektörün geçen yılki parasal değeri 49 milyar dolar. Ürün satışlarında ABD yüzde 33'lük payla lider. Sektör Türkiye'ye 1995'te girdi. ABD'de üretim yapan Solgar 1998'de Türkiye'ye geldi. Bir yılda sektör liderliğini ele geçirerek yüzde 60'lık pazar payına ulaştı.


Solgar ABD'de 1947'de bir aile şirketi olarak kuruldu. Yıllarca tamamen doğal içerikli besin takviyeleri üretti. Temmuz 1998'de el değiştirerek American Home Products (AHM) adlı şirket tarafından satın alındı.

Solgar, dünyada 140'tan fazla firmadan endüstriyel hammadde alıyor. Şirket ürünlerini ABD'deki fabrikalarında kendisi üretiyor ve buradan dünyaya pazarlıyor. Türkiye'de tanınan Wyeth adlı ilaç firmasını da bünyesinde bulunduran AHM'nin yıllık cirosu 13 milyar dolar. Solgar ürünleri 1998'in Eylül ayından beri Türkiye'de de satılıyor. Şu anda sektör lideri.

TÜRKİYE’NİN PAYI

Doğal Besin Takviyeleri sektörü Türkiye'de yaklaşık 10 milyon dolarlık bir büyüklüğe sahip. Solgar'ın pazar payı yüzde 60'ın üzerinde. Solgar Türkiye Genel Müdürü Hüseyin Ütebay bu rakamların eczanelerde ürünlerin kapladığı yer ve satış payı ile çıkarılan istatistiklere dayandığını söylüyor.

Solgar'ın ana felsefesi sağlıklı bir yaşam için gerekli besin takviyelerini sunmak ve yaşam kalitesini artırmak. Ürünler daha çok orta üst ve üst tabaka tarafından tercih ediliyor. Ütebay bu ürünleri kendi tercihiyle alanların genelde eğitimli kesim olduğunu belirtiyor.

Solgar'ın en büyük müşterisinin 25-40 yaşları arasında, çalışan ve ortalamanın üstünde geliri olan, iyi eğitimli kitle olduğunu ifade ediyor. Ürünler arasında yer alan multivitaminlerin 'bugünün insanı' için ayrı bir yeri olduğunu söylüyor: ‘‘Düzenli kullanım sonucu bünye güçleniyor, konsantrasyon zorluğu, yorgunluk gibi sorunlar ortadan kalkıyor. Vücut fonksiyonlarının işleyişi ve vücudun enerji üretimi düzenleniyor, kronik yorgunluk sona eriyor. Özellikle içerdiği B vitamini stres altında çalışanlar için önem taşıyor. B Vitamini sinir sistemini gevşeterek stresin olumsuz etkilerini gideriyor. Sinirsel gerginlikten doğan algılama güçlüğü bu şekilde ortadan kalkıyor. Yüksek konstantrasyon gerektiren işlerde çalışan, bağışıklık sitemi yoğun stres yüzünden yıpranan kişiler için farklı ürünler mevcut.‘‘

KİMLER KULLANIYOR

Ütebay ürünlerin iş dünyasında en çok bankacılar, finans sektöründe üst düzey yöneticiler, işadamları ve sanatçılar tarafından tercih edildiğini kaydediyor. Ev kadınları diğer bir önemli müşteri kitlesini oluşturuyor. Kadınlar ürünleri gerek kendileri gerek eşleri için satın alıyor. Doktorlar da doğal ürünleri tavsiye edebiliyor. Özellikle kadın sağlığıyla ilgili ürünleri öneriyor.

Ütebay, ürünlerin, kadınların, erkeklerin, genç ve yaşlıların değişen ihtiyaçlarına yönelik hazırlandığını vurguluyor. Genel sağlık durumunu desteklemenin yanı sıra migren, sistit, prostat fonksiyonu bozuklukları, grip, soğukalgınlığı gibi rahatsızlıklara karşı da kullanıldığını da söylüyor.

Solgar'ın hiçbir ürününde kimyasal katkı maddesi ve şeker, tuz, nişasta, süt mamulleri gibi alerji yapabilen maddeler bulunmuyor. Ürünler sadece ABD'de üretiliyor ve paketleniyor. Avrupa ülkeleri ürünleri İngiltere'den alıyor. Türkiye son üç yıldır bütün Solgar distribütörleri arasında büyüme birincisi. 1999'dan 2000'e büyüme oranı yüzde 125. Bunu yüzde 56'lık bir büyümeyle İsrail izliyor.

ABD LİDER

Doğal besin takviyeleri satışında ABD yüzde 33'le en büyük paya sahip. Ülkede her üç yetişkinden biri doğal vitamin kullanıyor. ABD'li doktorlar bu ürünlerle ilgili her yıl 125 milyon reçete yazıyor. Bunu yüzde 32'lik oranla Avrupa ülkeleri takip ediyor. Avrupa ülkeleri arasında yüzde 35'lik oranla en büyük pay İngiltere'nin. Daha sonra yüzde 25'le Hollanda ve yüzde 12'yle İtalya geliyor. Ütebay, doğal besin takviyelerinin dünya çapındaki cirosunun 1997'de 43 milyar dolarken, 2000'de 49 milyar dolara yükseldiğini belirtiyor.

Solgar Türkiye'deki ikinci yılında satışlarını yüzde 70 arttırmış. Bu yıl krize rağmen bir önceki yıla göre artış oranı yüzde 40. Ütebay, American Home Products'ın Türkiye için çizmiş olduğu beş yıllık büyüme hedefini pazara girişlerinden iki yıl sonra aştıklarını söylüyor.

Solgar ürünleri 'her cebe' uygun değil. Fiyatlar 20 milyondan başlayıp, 80-90 milyona kadar yükseliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!