Güncelleme Tarihi:
DOĞUŞ Holding'e bağlı Doğuş Oto Holding (DOHAŞ), 2001 yılı stratejisini belirlediği zirve için ilginç bir yöntem izledi. Grubun otomobille ilgili bütün üst yönetimi, Doğuş Holding İcra Komitesi Üyesi İlhan Çetinkaya'nın Nallıhan'daki çiftliğinde buluştu. Ekip, bir yandan dere tepe yürüdü, atış talimi yaptı, diğer taraftan 2001 stratejisini çizdi.
HOLDİNGLERİN geleceğe dönük stratejileri artık eskisi gibi holding merkezlerinde ya da otel salonlarında değil; doğa ile içiçe, stresten ve teknoloji nimetlerinden uzak ortamlarda şekilleniyor. Doğuş Grubu'nun otomotiv faaliyetlerini bünyesinde toplayan Doğuş Oto Holding'e (DOHAŞ) bağlı şirketlerin üst yönetimi, daralması beklenen 2001 yılı hedeflerini belirlemek için Doğuş Holding İcra Komitesi Üyesi İlhan Çetinkaya'nın Nallıhan'daki çiftliğinde buluştu.
DOHAŞ yöneticileri, otomotivde zorlu bir rekabetin beklendiği 2001 yılına dönük ortak stratejilerini doğa ile başbaşa, stresten ve cep telefonlarından uzakta belirlediler. Çetinkaya Çiftliği'ndeki toplantıda, Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, Scania'nın Türkiye temsilcisi olan grup yöneticileri, 2001 yılında dünya pazarlarının izleyeceği seyri ve bunun Türkiye'ye yansıması başta olmak üzere birçok konuyu da gözden geçirdiler.
Doğuş Holding İcra Komitesi Üyesi İlhan Çetinkaya, toplantı sonunda grubun dünya pazarlarındaki gelişmelere paralel olarak yeni bir takım kararlar aldığını söyledi.
PAZAR DARALACAK
Çetinkaya, ‘‘Pazar payı açısından doygunluğa gelen marka ve modellerde daha fazla efor sarfetmek yerine, doygunluğa ulaşmamış ve potansiyeli olan alanlara ağırlık vermeyi uygun gördük. Otomotivdeki toplam pazar payımızı da yüzde 18'e çıkartmayı hedefliyoruz’’ dedi.
Çetinkaya, DOHAŞ yönetiminin iki günlük toplantısı sonunda otomotiv pazarına ilişkin çıkan saptamalarını şöyle özetledi:
‘‘İki gün boyunca hem dünya, hem de Türkiye pazarını değerlendirdik. Dünya pazarlarının önümüzdeki yıl, bu yıla göre yüzde 3-5 arasında gerileyeceği görüşü hakim oldu. Bu da halen dünyada yüzde 15 olan kapasite fazlasının, yüzde 18'e çıkacağını gösteriyor. Bunun Türkiye'ye yansıması nasıl olacak? Türkiye'deki belli Avrupa ve Uzakdoğu bazlı markalar, dünya pazarındaki konumuna göre kendi durumlarını yeniden değerlendirecek. Bu ortalamanın üzerinde kapasite boşluğu olanların Türkiye'ye daha çok araç getirebileceğini, olmayanların ise bu yıl olduğu gibi sıkıntıyla karşılaşabileceğini tahmin ediyoruz. Bütün bunların sonucunda da Türkiye pazarının bu yıl 525 bin adede gittiğini, önümüzdeki yıl da yine 525 bin civarında olmasını bekliyoruz.’’
İKİNCİ EL VE AĞIR VASITA
Çetinkaya, DOHAŞ yönetiminin 2001 yılında grubun pazarlama şirketi Genpar'da daha çok büyüme potansiyeli gördüğünü, ikinci el ve filo kiralamada ise henüz yolun başında oldukları görüşünde birleştiklerini söyledi. İkinci el ve filo kiralamada 3-4 yıl çok hızlı genişleme imkanı olduğunu belirten Çetinkaya, DOHAŞ yönetiminin, ağır vasıtada da otomobile göre daha hızlı büyüme potansiyeli olduğuna inandığını belirtti.
Pozitif atmosfer işe yarıyor
DOHAŞ bünyesindeki 20 üst düzey yöneticinin katıldığı haftasonunda sadece 2001 yılı hedefleri belirlenmekle kalmadı. Yöneticiler bu iki gün içinde toplantıdan arta kalan zamanlarını ise yine birlikte değerlendirdiler. Doğuş yöneticileri, birlikte ormanda yürüyerek, yüzerek, atış denemeleri yaparak stres attılar.
Doğuş Holding İcra Komitesi Üyesi İlhan Çetinkaya, otomotiv grubu şirketlerinin genel müdür ve genel müdür yardımcılarını neden kendi çiftliğinde topladığını şöyle anlattı:
‘‘Çiftlik ortamında doğa ile başbaşa 2001 yılı bütçesini planladık. Tabii burada daha çok makro hedefleri konuşabildik. Burada daha çok dünya otomotiv piyasası neredeye gidiyor, Türkiye nereye gidiyor, pazar nasıl büyüyor, rakamlar nerelere gidebilir gibi makro konuları ortaya koyabildik. Çiftlikte doğa ile başbaşa yapılan bu toplantının en güzel yanı buradaki pozitif atmosfer... Makro hedeflerin böyle pozitif bir ortamda belirlenmesi çok olumlu oluyor. Üstelik yöneticilerimiz burada toplantı dışında da stresten ve cep telefonlarından uzakta birbirleriyle sohbet imkanı buluyor.’’
Nallıhan’daki çiftliğe
hangi yöneticiler gitti?
Doğuş Holding İcra Komitesi Üyesi İlhan Çetinkaya
Genoto Genel Müdürü Orhan Ülgür
Genpar Genel Müdürü Erhan Ergün
Doğuş Ağır Vasıta (Scania) Genel Müdürü Zafer Başar
Katalonya Oto Genel Müdürü (Seat) Naci Kurtulan
Doğuş Oto Genel Müdürü (Volkswagen) Ömer Aksaç
DOD Genel Müdürü Cem Yurtbay
Doğuş Motor Audi-Porsche Genel Müdürü Tanju Özenç
DOHAŞ Operasyonlardan Sorumlu Koordinatörü İlhami Eksin
DOHAŞ Finans Koordinatörü Berk Çağdaş
Doğuş Oto Holding İnşaatlardan Sorumlu Koordinatör Bahattin Şençağdaş
Genpar Yönetim Kurulu Başkan Vekili Orhan Çerçi
Genoto Kartal Direktörü Gürsel Özbek
DOHAŞ BPR Koordinatörü Ali Bilaloğlu
Volkswagen Doğuş Tüketici Finansmanı Genel Müdürleri Alwin Kleindienst ve Kemal Ören
VW Doğuş Tüketici Finansmanı Genel Müdür Yardımcıları Richard Valker ve Nilüfer Nasır Günhan
Doğuş Oto VW Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Önder
Doğuş Oto VW Genel Müdür Yardımcısı Vedat Uygun
Doğuş Oto Genel Müdür Yardımcısı Birgül Ak Karacahisarlı
Tüfek atıp, şirket cirosunu tartıştılar
DOĞUŞ Holding İcra Kurulu Üyesi İlhan Çetinkaya’nın çiftliğindeki holding zirvesinde, yöneticiler arada tüfek talimi de yaptı. Yöneticiler, bu arada Doğuş Oto’nun ciro ve halka açılma hedeflerini de konuştular. 2001 yılında Doğuş Grubu'nun toplam faaliyetlerinin yüzde 15-16'sının otomotiv sektöründen sağlanmasının hedeflendiğini söyleyen İlhan Çetinkaya, ‘‘6 milyar dolar olarak gerçekleşen toplam ciro içinde otomotivin katkısı 700 milyon dolardı. Bu yılki yılki beklentimiz 1.1 milyar dolar’’ dedi. Çetinkaya, Doğuş Otomotiv Holding'in halka açılma programının ise devam ettiğini ve 2000 yılı bitmeden holdingin bir bölüm hissesinin halka satılacağını hatırlattı.