Güncelleme Tarihi:
AYAYDIN Tekstil Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Ayaydın, baba mesleği gömlekçiliği Cobalt markasıyla sürdürürken, kardeşiyle radikal bir karar alarak izledikleri televizyon dizisi TUDORS’u markalarının ismi yapmaya karar verdi. Şu sıralar mısır patlağı gibi her yerde karşımıza çıkan TUDORS’un biraz da ‘Karadeniz inadı’ ile başlayan öyküsünü Yaşar Ayaydın, “Bir gömlek krallığı yaratmak üzere yola çıktık. Krallık sadece ülke sınırlarıyla da sınırlı kalmayacak” diye özetliyor.
MİMAR TEKSTİLCİ
Yaşar Ayaydın mimarlık eğitimi almış ve uzun süre de inşaat işleriyle uğraşmış. “Neden Türkiye’den dünya markası çıkmıyor”u kafasına takınca kardeşiyle el ele vermiş. Ayaydın, “1998’de kurulan Cobalt bir zincire dönüşmüştü ama kurumsal bir kimliği yoktu, bir marka olarak yükselmiyordu. Onun kurumsal kimliğini yükseltmek zor olacağı için İngiltere tarihini anlatan favori dizimizin ismi TUDORS’u marka ismi olarak seçtik. Yeni bir sayfa açtık” diyor.
HIZLA MAĞAZALAŞTI
Cobalt 20 mağazayla devam ederken, TUDORS’un 1.5 yıl gibi kısa bir sürede 72 mağazaya ulaştığını aktaran Ayaydın sözlerini şöyle sürdürdü: “Kısa sürede sadece mağazalaşmadı TUDORS, çok güçlü de bir kimlik oluşturdu. Mağazalaşmayı bu kadar hızlı gerçekleştirebildik çünkü hem ben mimarım hem bazı Cobalt mağazalarını dönüştürdük hem de piyasayı iyi takip ettik. Sıfırdan açtığımız mağaza sayısı 2012’de 37’dir. Bizim iddiamız uygun fiyatlı gömlek. Gömlek fiyatları 19.90 TL’den başlıyor. En kaliteli Mısır pamuğundan gömlek 60 TL. Piyasada en az 3 katı fiyata satılıyor.”
YURTDIŞINA BAYRAK DİKECEK
TUDORS’un şu anda Makedonya’da 2 ve Azerbaycan’da bir tane olmak üzere yurtdışında 3 tane mağazası bulunuyor. Çevre ülkeler ve Türklerin yoğun yaşadığı Avrupa’dan yoğun talep aldıklarını açıklayan Ayaydın, “Bu yılki hedefimiz yurtdışı. 1.5 yılda Türkiye’de yayıldık bu yıl da yurtdışında bayrak dikmek; en az 20 mağaza açacağız. Yurtiçinde ise 100 mağaza oluruz” diye konuşuyor.
Yurtdışında riski minimize edecek
YURTDIŞINDA hızlı büyüme planlarını gerçekleştirmekten şüphe duymadığını kaydeden Yaşar Ayaydın, “O kadar çok talep geliyor ki biz riski minimize etmek için franchise taleplerini değerlendiriyoruz. Şu anda alt yapı ve üretimde öyle bir noktadayız ki yurtdışında büyümemizin önünde doğru ortağı seçmekten başka bir engel yok” diye konuşuyor.
Sadece üst gelir grubu kalite aramıyor
MARKA kavramının sadece belli bir gelir grubunu ilgilendirdiği gibi bir yanılgı olduğunu belirten Yaşar Ayaydın şu tespitlerde bulunuyor, “Biz A ve B gelir grubuna hitap etmiyoruz. C ve D gelir grubu bizim kitlemiz. Sanki sadece üst gelir grubu bir ürün alırken kalite ve marka arıyor yanılgısı var. Uygun fiyatlı üründe de güçlü duruş aranıyor. TUDORS uygun fiyatlı bir marka ama bir değer üzerine yükseliyor. Aynı şey moda ve trendler için de geçerli. Dar gelirli insan da trendy olmak istiyor. Ve inanın trendleri biliyor.”