Dizelin satıştaki payı yüzde 90'ları bulan markalar var

Güncelleme Tarihi:

Dizelin satıştaki payı yüzde 90ları bulan markalar var
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2008 00:00

Türk tüketicisinin hangi sınıfta olursa olsun dizel otomobil talebi her geçen gün artış gösterirken, otomobil markalarının da satışlarındaki dizel payı önemli oranlara ulaşmaya başladı.

Land Rover gibi neredeyse sattıkları araçların tamamı dizel olan markaların yanı sıra Chrysler, Kia, Saab, Dacia, Ford, Citroen, Volvo gibi birçok markada ise toplam binek otomobil satışlarında dizel oranı yüzde 70'in üzerine çıkıyor. İşte Otoyaşam olarak otomobil markalarına 2007 yılındaki binek otomobil satışlarındaki dizel araç oranını ve 2008 beklentilerini sorduk:

Alfa Romeo: Alfa Romeo markamızda dizel motor seçeneklerinin satış oranı oldukça yüksek düzeyde. 2007 yılı itibarıyla yaklaşık yüzde 55 olan dizel araç seviyesinin 2008 yılında da yine bu yüksek oranını devam ettireceğine inanıyoruz.

Audi: Binek otomobil satışlarımızın yüzde 47'lik kısımını dizel motorlu modeller oluşturuyor.

BMW: Satışlarımızda dizel model oranı 2007 yılında yüzde 58 olarak gerçekleşmiştir. 2008 yılında da dizel modellerimizin satış adetlerinde önceki yılın gerisinde kalmamayı hedefliyoruz.

Citroen: 2007 yılı satışlarımızın yüzde 68’i dizel. 2008 yılında da bu oran yüzde 70-75’lere gelecektir. Sektörün, binek araçlardaki dizel oranı yüzde 50 seviyelerinde olduğunu düşünürsek Citroen markası olarak bunun çok üzerinde bir dizel satış oranımız var.

Chevrolet: Dizel motor seçeneğimiz Captiva, Epica ve Lacetti modellerinde var. Toplam Chevrolet satışının yüzde 40'ını dizel modeller oluşturuyor. 2008'de ise yüzde 40-45 seviyesinde bir oran hedefliyoruz.

Chrysler: 300C modelimizin yüzde 90'lık bir kısmı dizel motor seçeneğiyle satılıyor. Markamızda dizel oranı bu anlamda seyrediyor.

Dacia: 2007 yılında toplam 8 bin 951 adet satışla toplam pazarda yüzde 1.5 oranında pazar payı elde eden Dacia modellerinin yüzde 79.5'i dizellerden oluşuyor. 2007 yılında 2 bin 870 adetlik satış rakamına ulaşan Logan sedanda dizel oranı yüzde 53 iken, 6 bin 81 adet satılan Logan MCV’de bu oran yüzde 92'yi buldu. 2008 yılında da aynı trend devam etmesini bekliyoruz.

Fiat: 2007'de Fiat markası olarak toplam 36 bin 516 adet binek otomobil sattık. Toplam otomobil satışımızın 23 bin 500 adeti dizel motorizasyona sahipti. Dizel satışlarımızın toplam otomobil satışımıza oranı yüzde 65'e yakın bir değer olarak gerçekleşti.

Ford: 2007 yılındaki toplam otomobil satışımız 32 bin 756 adet olarak gerçekleşti. Dizel otomobiller ise 25 bin 851 adetle yüzde 78.9’luk bir paya sahip oldu. 2008 yılı satış rakamlarımız pazarın durumuna göre değişecektir ancak en az geçen yılki kadar satmayı hedefliyoruz.

Hyundai: 2007 yılında satılan toplam 38 bin 686 adet Hyundai modelinin 17 bin 943 adedi, yani yüzde 46’lık bölümü dizel motora sahipti. 2008 yılında sattığımız araçlarımızın yüzde 50’sinden fazlasının ise dizel motora sahip olacağını öngörüyoruz.

Kia: Kia’nın 2007 yılında gerçekleştirdiği toplam binek otomobil satışlarının yüzde 90.8’ini dizel motorlu araçlar oluşturdu. Kia, 9 bin 365 adetle 2007 yılında en çok dizel otomobil satışı gerçekleştirilen 7'nci marka oldu. Kia, pazardaki toplam dizel araç satışlarının yaklaşık yüzde 5’lik bir kısmını oluşturuyor. Artan yakıt teknolojisi ile birlikte bu gelişim daha da belirgin hale gelecektir. Dizel araçların önümüzdeki yıllarda benzinli araçlar karşısındaki hakimiyetinin daha da artacağını söylemek yanlış olmaz.

Land Rover: Tüm satışlarımızda dizel motorların oranı yüzde 99’u geçiyor. 2007 yılında sattığımız toplam 2 bin 259 adet aracın sadece 15 adeti benzinli modellerden oluştu. 2008 yılında satmayı hedeflediğimiz 2 bin 750 aracın ise sadece 15 adedinin benzinli motora sahip olmasını bekliyoruz.

Mercedes: 2007 yılında gerçekleştirmiş olduğumuz 4 bin 640 adetlik binek otomobil satışının bin 843 adedini dizel modelleri oluşturdu. Bu, toplam satışlarımızın yüzde 40'a yakın bir oranını dizel modellerinde gerçekleştirdiğimizi gösteriyor. Bu trendin 2008 yılında bir yandan rekabetçi benzinli motorlar diğer yandan tüketici eğilimlerindeki değişmeler nedeniyle gerileme eğilimine gireceğini öngörüyoruz. Artık ilk yıllardaki sorgusuz dizel talebinin yerini daha fazla fayda/maliyet analizi yapan tüketici grubuna bıraktığını gözlemliyoruz.

Mitsubishi: 2007 yılında Mitsubishi satışlarımızın yüzde 16’sı dizeldi. 2008 yılında da bu oranda dizel satışı yapmayı planlıyoruz.

Nissan: Binek otomobil satışlarımızın yüzde 45'ini dizel modeller oluşturuyor. Model bazında baktığımızda, Nissan Note yüzde 70, Nissan X-Trail ise yüzde 88 oranında dizel olarak satılıyor. Micra ise çok farklı bir kesime hitap ettiği için genelde otomatik benzinli olarak satılıyor.

Opel: Binek otomobil satışlarımızdaki dizel model oranı yüzde 45-47 arasında değişiyor.

Peugeot: Sahip olduğumuz HDi dizel motor teknolojisi sayesinde 2007 yılındaki toplam binek otomobil satışlarında dizel oranımız beklediğimiz gibi yüzde 64 olarak gerçekleşti. Dizel motorlu araç satış oranları artarak devam etme eğiliminde. Önümüzdeki yıl bu oranın yüzde 3 ila 5 oranında artmasını bekliyoruz.

Renault: 2007 yılında gerçekleşen 357 bin 465 adet binek otomobil satışının yaklaşık yüzde 53’ünü dizel otomobil satışları oluşturuyor. Binek otomobil pazarında 10 yıldır lider olan Renault, dizel otomobil pazarında da liderliği elinde bulunduruyor. 2007 yılı dizel otomobil pazarının yaklaşık yüzde 22’sini Renault otomobiller oluşturuyor. Geçen yıl sattığımız 82 bin 694 adet binek otomobilin yaklaşık yüzde 50.5'ini (41 bin 788 adet) dizel modeller oluşuyor.

Saab: 2006 yılında, Saab olarak ilk dizel modellerimizi piyasaya sunmaya başladıktan sonra, satışlarımız büyük bir ivme kazanarak bir önceki yılın toplam satışlarına göre 3 kat artış gösterdi. 2007 yılında satışlarımızın yüzde 85'ini dizel araçlar oluşturdu. Bu yıl ise yaklaşık 240 adet civarında bir dizel otomobil satışı beklemekteyiz.

Seat: Markamızda dizel modellerimizin satış oranı her yıl gittikçe artmaktadır. 2004'te dizel motor satışlarımız tüm satışlarımızın yüzde 30’u seviyelerinde iken, 2007 sonunda bu oran yüzde 50 seviyesine ulaşmıştır. Bu yıl da dizel model satışlarımızın, hedefimiz olan 4 bin 500 adetlik satışın yaklaşık yüzde 50’sini oluşturacağını düşünüyoruz.

Skoda: Geçen yılki Skoda markalı 5 bin 465 adetlik binek otomobil satışının yüzde 45.8'ini (2 bin 505 adet) dizel motora sahip araçlar oluşturdu. Modeller bazında bakacak olursak; Fabia modelimizin satışlarının yüzde 53.4'ü, Roomster'in yüzde 62.1'i, Octavia'nin yüzde 11.6'sı ve Superb modelimizin satışlarının yüzde 99'u dizel olarak gerçekleşmektedir. 2008 yılında ise yaklaşık 2 bin 440 adet dizel araç satmayı planlıyoruz.

Suzuki: Toplam dört model içinde Grand Vitara modelimizin dizel versiyonunu getiriyoruz. 2007 yılında satışlarımız içinde dizel oranı yaklaşık yüzde 27 civarındadır. 2008 yılındaki dizel satış hedefimiz 800 adet.

Toyota: 2006 yılında Toyota olarak dizel satışlarımız yüzde 42.5, 2007 yılında ise yüzde 47.5 dizel satış oranında gerçekleşti. 2008 yılında model bazında dizel satış oranlarının daha çok artış göstereceğini söyleyebiliriz.

Volkswagen: Geçen yıl binek otomobil satışımız 26 bin 739 adet olarak gerçekleşti. Toplam satışlarımız içinde dizel araç satışlarının oranı ise yaklaşık yüzde 25 oldu. 2008 yılı için yeni modellerimizle birlikte pazar dizel oranımızı yüzde 30’lar seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz.

Volvo: Geçen yıl toplam 2 bin 747 adet satış yapan Volvo'nun satışlarının yüzde 78’lik kısmını dizel modelleri oluşturuyor. 2008 yılındaki toplam satış hedefimiz olan 4 bin adetin minimum yüzde 75'lik kısmını yine dizel modellerimizin oluşturmasını bekliyoruz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!