A.A.
Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2006 10:37
Otomotiv pazarında, tüketicilerin dizel araçlara yönelik ilgisi her geçen gün artıyor. Otokoç Genel Müdürü Çimen, pazarda B segmentindeki araç satışlarının yüzde 70-75'inin dizel olarak yapıldığını bildirdi.
Otokoç Otomotiv Ticaret ve Sanayi A.Ş. Genel Müdürü Cenk Çimen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, müşterilerine perakende satış, filo satış, ikinci el, servis, yedek parça, toptan yedek parça, sigorta, finansman ve aksesuar satışı gibi hizmetler sunduklarını söyledi.
Türkiye'nin 5 büyük coğrafi bölgesinde, 13 satış ve satış sonrası noktasıyla faaliyet gösterdiklerini anımsatan Çimen, her zaman ”koşulsuz müşteri memnuniyeti” ilkesini ön planda tuttuklarını, sundukları ürün ve hizmetlerle sektörde fark yarattıklarını ifade etti.
Çimen, otomotiv pazarında tüketicilerin dizel motorlu araçlara yönelik ilgisinin her geçen gün arttığını ifade ederek, gelen yoğun talep nedeniyle pazarın büyük bir kısmının dizele döndüğünü bildirdi. Pazarda B segmentteki araçların satışının yüzde 70-75'inin dizel olarak gerçekleştiğini anlatan Çimen, üst segmentlerde de ağırlıklı olarak dizele doğru bir yönelişin olduğuna işaret etti.
“SATIŞLARIMIZIN YÜZDE 85'İ DİZEL”
Çimen, firma olarak kendilerinin de satış hedeflerinin de bu doğrultuda gerçekleştiğini vurgulayarak, şunları kaydetti:
“Yıl sonuna kadar satmayı hedeflediğimiz 35 bin aracın yarısı ticari ve tamamı da dizel araçtan oluşuyor. Binek araçların yüzde 60-70'i dizel, yani hedeflediğimiz toplam araç satışının yaklaşık yüzde 85'ini dizel olarak gerçekleştiriyoruz.”
Türk tüketicisinin araç alırken “yerli mi, yabancı mı olsun” diye düşünmediğini belirten Çimen, “Hangi araç kendisine uygunsa, hangisinin fiyatlanması ve üzerindeki özellikler ödediği paranın karşılığında ise direkt gidip onu alıyor. Son derece bilinçli bir tüketiciye sahibiz” diye konuştu.