Güncelleme Tarihi:
Kocabaş, Turkcell Çağrı Merkezi'nde düzenlenen basın toplantısında, Turkcell'in Doğu'daki ilk yatırımının 2006 yılında Erzurum'da gerçekleştirildiğini, 2008 yılında da Diyarbakır'da hizmete açtıkları çağrı merkezi ile Doğu'daki ikinci yatırımı hayata geçirdiklerini bildirdi.
Yatırım için Diyarbakır'ı tercih etmelerindeki nedenin bölgenin genç bir nüfus potansiyeline sahip olması olduğunu ifade eden Kocabaş, Diyarbakır'daki işsizlik oranının yüksek olmasının da bu kararlarında etkili olduğunu vurguladı.
Turkcell'in Diyarbakır'da daha önce satış noktaları ve santrali bulunduğuna dikkati çeken Kocabaş, çağrı merkezini kurarak ciddi bir şekilde Diyarbakır'da var olma kararı aldıklarını belirtti.
Kocabaş, Dicle Üniversitesi ile öncelikle “Müşteri ilişkileri gelişim programı” gerçekleştirdiklerini de ifade ederek şöyle dedi:
“D.Ü ile gerçekleştirdiğimiz eğitimlerde birçok öğrenciyi yetiştirdik. Müşteri hizmetleri ile ilgili ciddi anlamda yatırım yapmamız gerekiyordu. O nedenle de çağrı merkezinde çalışacak arkadaşlarımız 110 bin saatlik ciddi bir eğitim sürecinden geçti. Bir anlamda merkezimizde çalışan kişilerin koluna altın bilezik takmış oluyoruz. Toplamda 12,3 milyon dolarlık bir yatırım yaptık. Turkcell olarak çağrı merkezlerimizde kas gücünden çok akıl gücüne yatırım yapıyoruz. Çünkü Diyarbakır'dan alınan çağrılar tüm Türkiye'nin çağrılarıdır.”
KRİZİ FIRSAT OLARAK GÖRÜYORUZ
Kocabaş, Turkcell'in iletişim ve teknoloji sektöründe yatırımlarına devam ettiğini belirterek, 2009 yılında Turkcell grubu olarak bin 450 kişiye istihdam sağlanacağını söyledi.
Turkcell'in ekonomik kriz nedeniyle hedeflerinden ödün vermediğin ifade eden Kocabaş, Diyarbakır'daki çağrı merkezinde müşterilerin çağrılarına yönelik hizmet veren 540 kişinin bulunduğunu, çağrı merkezindeki tüm çalışan sayısının 600 olduğunu bildirdi.
Krizi fırsat olarak değerlendirdiklerini ifade eden Kocabaş, “Krizi fırsat olarak görüyoruz. Diyarbakır'daki çağrı merkezimizin yıl sonu hedefi istihdam edilenlerin sayısını 600'den bine yükseltmektir. Yer aldığımız iletişim ve teknoloji sektöründeki yatırımlarımıza hızla devam ediyoruz” dedi.
BİZİ TERCİH ETMELERİNİN 5 NEDENİ VAR
Kocabaş, Turkcell'in geleceği garanti altına almak adına bir takım yatırımlar yaptığını kaydederek, bu nedenle son 5-6 aylık süreçte müşterilerine dönemsel sıkıntılar yaşattıklarını söyledi.
Bu süreçte ciddi yatırımlar yaptıklarını anlatan Kocabaş, şunları söyledi:
“Alt yapımıza bir diğer üretici firmayı dahil ederek tek noktada değil, iki yaklaşımla hareket edebilme esnekliğini sağlamak için ve 3 G teknolojisine hazırlıklı olmak amacıyla yatırım yaptık. Müşteri memnuniyeti esası ile yatırım yaptığımız süreçte yatırımı dengelemek adına dönem dönem sıkıntılarımız oldu. Böyle bir sıkıntı önümüzdeki dönemlerde yaşanmayacak.
Türkiye'de 36,4 milyon abonesi olan bir şirket olarak müşterilerimizin neden bizi seçtiğini zaman zaman sorguluyoruz. Tercih edilmemizdeki en önemli neden kapsama ve kalite. İkinci neden servislerimiz fark yaratıyor. Üçüncü neden müşteri hizmetlerimiz. Dördüncü neden farklı bir takım marka işbirlikleri ile müşterilerimize yarattığımız değer. Beşinci ve son neden de fiyat. Müşterilerimiz aslında bu 5 temel girdi sonucunda bizi tercih ediyor.
Son 8-10 aylık süreçte müşterilerimizin kullanım alışkanlıklarına göre çok cazip kampanyalar oluşturduk. Bu kampanyalarımız devam edecek. Müşterilerimiz bizi tek tarife ve kampanyamız ile değil, hizmetlerimizin bütünü ile tercih ediyor. Bu yıl Turkcell'in sosyal sorumluluk ve istihdama yarattığı katkı bakımından da ayrıca bir fark yarattığını düşünüyoruz.”