Güncelleme Tarihi:
Güneydoğu Genç İşadamları Derneği (GÜNGİAD) Başkanı Hakan Akbal, Irak'ın son yıllarda Türkiye için çok önemli bir ihracat pazarı haline geldiğini ve özellikle Güneydoğu'da işadamları için durumun daha da hayati olduğunu söyledi. Akbal, son dönemde yaşananlar nedeniyle de bir çok işadamının özellikle Irak’ın güney bölgelerindeki inşaat ve yatırımlarını askıya aldığını, bu bölgelerde yatırımları bulunan vatandaşların maalesef IŞİD’in insafına terk edildiğini belirterek şu ifadeleri kullandı:
IŞİD'İN İNSAFINA KALDI
"Müteahhitlerin inşaatları, hizmet sektörünün binaları ve nakliyecilerin TIR’ları tamamen IŞİD’in vereceği karara kaldı. İster iade ederler, ister tahrip ederler veya isterlerse el koyup taraftarlarına dağıtırlar. Yani kısacası önümüzdeki süreçte ne olacağı tahmin edilemiyor. Kimse yatırımını denetlemek için bölgeye gitmeye cesaret edemiyor. Kaldı ki gitmek istese bile bölgede karayoluyla seyahat etmenin koşulları ortadan kalktı. Bu insanların oradaki yatırımlarının akıbetini kestirmek mümkün değil.
Güneydoğu Genç İşadamları Derneği (GÜNGİAD) Başkanı Hakan Akbal
Kuzeydeki Kürt yönetiminin denetiminde olan bölgelerde ise şimdilik bir sıkıntı yok ama bu bölge üzerinden yapılan ihracatımız da nerdeyse durma noktasına doğru gidiyor. Devletimiz ve hava yolu şirketleri, ülke çıkarlarımız gereği hiç vakit geçirmeden Diyarbakır-Erbil arasında uçak seferleri koymalı. Böylece iş adamlarımızın can güvenliği sağlanırken, ihracatımız da yeniden yoluna konulabilecek."
SEFERLERİN BAŞLAMASINI İSTİYORUZ
Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ahmet Sayar da Irak'a ihracatın bölge illeri için çok önemli olduğuna dikkat çekti. Irak'a ihracatın güvenli bölge olan Kuzey Irak üzerinden yapıldığını ve ülkenin geneline buradan dağıldığını kaydeden Sayar, "Ticaret hacminde yüzde 30'a varan daralma olsa da şimdilik bu sistem yürüyor. Ancak Irak'ta iş yapan Güneydoğulu ihracatçıların ve işverenlerin Kuzey Irak'a ulaşımı noktasında güvenliklerin sağlanabilmesi ve zaman açısından da önemli bir kazanımı olması için bir an önce Diyarbakır-Erbil arasında uçuşların başlamasını istiyoruz" dedi.
Sayar, bu taleplerinin sadece son dönemdeki olumsuz gelişmelerle ilgili olmadığının altını çizerek, "Bu bizim için temel bir ihtiyaç. Diyarbakır'dan Kuzey Irak'a karayolu ile gitmek en az 6-7 saat sürüyor. Geçiş için sadece Habur var. Burada bir yoğunluk oluştuğunda ise işverenler saatlerce bekliyor. Yaratılan iş hacmi göz önüne alındığında Bakanlar Kurulu'ndan acilen buarada bir hat kurulmasını talep ediyoruz" dedi.