Güncelleme Tarihi:
Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Erzurum, Diyarbakır gibi şehirlerde yaptıkları yatırımlarla insana katkıyı birinci hedef olarak seçtiklerini söyledi. Ciliv, “Türkiye’nin doğusuna yatırım yapmamız ve istihdam sağlamamız, diğer şirketlerin yatırımları için de teşvik oluyor. Diyarbakırlı gençler bugün diğer bölgelerdekilerle aynı şartlarda çalışıyor” dedi.
Büyük yatırımlardan biri
Süreyya Ciliv, doğuda ilk çağrı merkezini 2006’da Erzurum’da açtıklarını hatırlatarak, şöyle konuştu: “1000 kişinin çalıştığı Erzurum çağrı merkezi, Türkiye genelindeki çağrıların yüzde 25’ine yanıt veriyor. Son bir yılda Turkcell, Global Bilgi içinde en başarılı çağrı merkezi oldu. 2008’de de Diyarbakır’da bir çağrı merkezi kurduk. Diyarbakır’da kepenklerin kapandığı bir günde çağrı merkezinin açılışını yaptık. Bu, Ankara’nın doğusundaki en büyük yatırımlardan biri. Diyarbakır’ın en büyük işvereni olduk.”
Diyarbakır’daki yatırımın, şehrin istihdamına önemli katkı sağladığını dile getiren Ciliv, şunları anlattı: “Çağrı merkezi sayesinde Diyarbakırlı gençler İstanbul’un en modern ofislerinin sunduğu imkanlarda çalışıyor. Çalışanlarımız izin günlerinde Diyarbakır’da gidebilecek daha konforlu bir yer bulamadıkları için, ailelerini, çocuklarını alıp bu binaya geliyorlar.”
Diyarbakır Turkcell Global Bilgi’de çalışanlardan biri de 26 yaşındaki Mehmet Halil Pirinç. Harran Üniversitesi Bilgisayarlı Muhasebe bölümü mezunu Pirinç, babası vefat ettiği için annesi ve 3 kardeşine çobanlık yaparak bakmaya çalışıyordu. Diyarbakır şehir merkezine yaklaşık 45 kilometre uzaktaki Karacadağ Kırkkoyun Köyü’nde yaşayan Pirinç, 2009’da Turkcell Global Bilgi’ye başvurarak çalışmaya başladı. Pirinç, “Her gün köyden Diyarbakır’a 45 kilometre gidiyorum. Yaptığım işi seviyorum” dedi.
Çağrı merkezinde kadın çalışan sayısı fazla
TURKCELL Global Bilgi Diyarbakır Çağrı Merkezi’nin çalışan profili, Diyarbakır ilinden farklı. TÜİK istatistiklerine göre, Diyarbakır’da kadınların istihdamdaki payı yüzde 4.4. Bu oran Turkcell Global Bilgi Diyarbakır Çağrı Merkezi’nde yüzde 61 düzeyinde bulunuyor. Çağrı merkezinde çalışan gençlerden biri de Zülfü Selçik. İnşaatta çalışırken çağrı merkezinden haberdar olduğunu anlatan Selçik, “Merak ederek çağrı merkezi inşaatının yanına gittim ve ‘Bir gün burada çalışacağım’ dedim. İŞKUR üzerinden başvuru yaptım. Şimdi burada çalışıyorum” dedi.