Divan’dan ekonomisi canlanan ile otel

Güncelleme Tarihi:

Divan’dan ekonomisi canlanan ile otel
Oluşturulma Tarihi: Ocak 17, 2006 00:00

50’nci yılını kutlayan Divan Grubu’nun Genel Müdürü Kamil Berk, "2010 yılına kadar 6 olan otel sayımızı 12’ye çıkartmayı hedefliyoruz. Ekonominin canlı olduğu ve otel açığı olan Gaziantep, Rize, Denizli, Adana gibi illerde şehir otelleri açmayı planlıyoruz. Otel açığı olan İstanbul Anadolu Yakası’nda da yer arayışlarımız sürüyor" dedi.

OTELCİLİK, yiyecek ve içecek sektöründe faaliyet gösteren Divan Grubu, 50’inci yılını kutladı. 16 Ocak 1956 yılında Türk özel sermayesi ile kurulan ilk otel olan Divan, 2010 yılına kadar 6 olan otel sayısını 12’ye çıkarmayı hedefliyor. Divan Grubu, Türkiye çapında 6 otel, 6 pub, 3 brasserie, Express markası altında 27 fırın, 10 kafeterya, endüstriyel yemek markası 7 yedi, Rusya’da 8 fırın ve 1 brasserie ve market ürünleri markası DVN’yi bünyesinde barındırıyor. Divan Genel Müdürü Kamil Berk, otelcilik alanında işletmecilik modeli ile büyümek istediklerini belirterek, 2010 yılına kadar olan hedeflerini "Otel zincirini 12’ye çıkarmak. Endüstriyel yemekte günde 120 bin kişiye yemek servisi verir duruma gelmek. Ziyafet, restaurant, kafeterya, pastane ve Express sayısını 80 noktaya çıkarmak" şeklinde açıkladı.

GELİŞEN İLLERE OTEL: 2005 yılında Divan City İstanbul’u hizmete açtıklarını anlatan Berk, "Şehir otelciliği konseptini Türkiye’nin gelişmekte olan şehirlerinde uygulamayı düşünüyoruz. Ekonominin canlı olduğu ve otel açığı olan Gaziantep, Rize, Denizli, Adana gibi illerde şehir otelleri açmayı planlıyoruz. Eylül 2006’da Divan City Ankara’yı hizmete açarak, Divan konukseverliğini Ankaralılarla buluşturacağız. Bunun için 5.5 milyon Euro’luk yenileme yatırımı yapıyoruz" diye konuştu.

YURTDIŞINA DA AĞIRLIK VERİYORUZ: Berk, İstanbul Anadolu Yakası’nda otel açığı olduğunu da dile getirerek, yer arayışlarına devam ettiklerini, Anadolu Yakası’ndaki otel yatırımlarına 2006 yılında start verebileceklerini kaydetti. Yurtdışı operasyonlarına da ağırlık verdiklerini ve 2004’de kurulan Divan Rus şirketi ile Moskova’da 8 fırın ve 1 brasserie’ye sahip olduklarını aktaran Divan Genel Müdürü Kamil Berk, Koç Holding bünyesinde turizmin önemli bir yeri bulunduğunu ve ana stratejilerinden birinin şehir otelciliği alanında gelişmek olduğunu vurguladı. Divan Genel Müdürü Kamil Berk, Divan Grubu olarak geçmiş 50 yıldan aldıkları güçle büyümelerini gelecek 50 yıla taşımayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

50 yılda neler yapıldı?

Vehbi Koç’un seyahatlerinde İstanbul’da kalacak yer bulma sıkıntısına son vermek amacıyla satın aldığı arsanın otel projesine dönüşmesi sonucu 16 Ocak 1956’da kuruldu.

Otelin açılışını takiben Divan Pastanesi, Divan Lokantası, Divan Bar ve Divan Pub himete açılarak Türkiye’nin ilk pastane ve pub zincirinin temelleri atıldı.

Divan pastanesi ile Divan çikolatası yaratıldı.

1975’de Divan Antalya Talya açıldı.

1989’da Divan Marmaris Mares, Divan bünyesine katıldı.

Ziyafet konusunda karşılaşılan yoğun talep karşısında 1991’de açılan Kuruçeşme Divan, özel davetler için yeni bir konsept yarattı.

1999’da Kalamış Marina’da Brasserie açıldı. Divan Taxim Suites, grup bünyesine katıldı.

2000 yılında Divan Bodrum Palmira ve 2002’de Hai!Sushi restaurantı açıldı.

2005’de DVN markası yaratıldı. Divan City İstanbul açıldı.

Divan çikolatası ile alım gücü yüksek kesime sesleniyoruz

HIZLI büyüyen Divan’ın yeni faaliyet alanlarını beraberinde getirdiğini ifade eden Kamil Berk, bunun da stratejik yapılanma ihtiyacı doğurduğunu, 2004 yılında da İstabul Ümraniye’de 8 bin metrekare üzerine üretim merkezi ve genel müdürlük binası kurduklarını hatırlattı. Berk, Divan çikolatası ile alım gücü yüksek yeni bir kitleye seslendiklerini dile getirerek, Divan’ın bugün Belçikalı, Fransız ve Türk şeflerden oluşan bir ekiple günlük 800 kilogram çikolata üretimi yaptığını ve Türkiye’de butik çikolata pazarında lider olduğunu kaydetti.

İstanbul otellerinin doluluğu sürecek

DİVAN Genel Müdürü Kamil Berk, İstanbul’daki otellerin doluluk oranlarının şehirdeki ticaret hacminin yükselmesiyle ilgili olduğunu belirterek, şunları söyledi: "İstanbul otellerinin doluluk oranı yüksek. Bunun nedeni çok kongre yapılması. 2006’da da bu devam edecek. İstanbul’da turizm sadece tatil amaçlı değil. Şehrin ticaret potansiyeli de etkili."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!