Güncelleme Tarihi:
Pendik'te yer alan Divan İstanbul Asia'nın resmi açılış töreninde gazetecilerin sorularını yanıtlayan Arsel, Şahsuvaroğulları'nın İstanbul'un Anadolu Yakası'nda büyük bir yatırım kararı aldıklarında kendilerine işletme teklifinde bulunduklarını ve kendilerinin de kabul ettiğini kaydetti.
Divan otellerinin işletmeci olarak yatırımlarına devam edeceğini söyleyen Arsel, Elmadağ'da kendilerine ait otelde yeniden yapım çalışmalarının devam ettiğini hatırlattı. Arsel, “Elmadağ'daki otelimiz 2010 yılının sonunda bitecek. 2011'in ilk ayında açmayı planlıyoruz. Yenileme 50 milyon dolara mal oldu” diye konuştu.
Otelin önce bir kısmını yenilemeyi düşündüklerini ancak daha sonra tamamını yenilemeye karar verdiklerini belirten Arsel, “Yarım yamalak daha pahalıya mal oluyor” dedi.
Eski otele göre yapılacak değişikliklere ilişkin bir soru üzerine Arsel, 6 kat alta, 1 kat üste çıkabildiklerini, o sınırlar içinde ne yapabilirlerse onu yapacaklarını kaydetti.
“BAŞKANLIK SUİTİ 3 BİN 500 AVRO”
Şahsuvaroğlu Şirketler Topluluğu Genel Müdürü Murat Şahsuvaroğlu ise törende yaptığı konuşmada inşaatına 2006 yılının aralık ayında başlanan yatırımın 5 bin metrekaresinin otel, 13 bin 500 metrekaresinin plaza olduğunu belirterek, 26 yıldır otomotiv sektöründe bir grup olarak Türkiye'nin en hızlı büyüyen sektörlerinden biri olan şehir otelciliğine yatırım kararı aldıklarını bildirdi.
Şahsuvaroğlu, otelin işletmesi için yerli ve yabancı birçok otel grubuyla görüşmeler gerçekleştirdiklerini ancak sonunda Divan otelleri ile çalışmaya karar verdiklerini kaydetti. Daha sonra gazetecilerin sorularını yanıtlayan Şahsuvaroğlu, “Yatırımın toplam tutarı, arsa maliyeti hariç 125 milyon dolar oldu” diyerek, tesiste 231 oda, 8 süit, 1 başkanlık süiti bulunduğunu, 11 toplantı salonunun isimlerini ise Türk sanat müziği makamlarından oluşturduklarını söyledi. Şahsuvaroğlu, şu anda oda fiyatlarının bireysel müşterilerde 120-160 avro, executive katlarda 340-750 avro aralığında bulunduğunu, başkanlık süitinin fiyatının ise 3 bin 500 avro olduğunu belirtti.
“FİYAT REKABETİ, DİĞER YATIRIMCILARIN DA ÖNÜNÜ KAPAR”
Bölgenin ciddi anlamda otele ihtiyacı bulunduğunu ifade eden Şahsuvaroğlu, “Rekabet ederken Antalya'da düştüğümüz hataya düşmememiz lazım. Çok kaliteli oteller yapıp sadece fiyatla insanları doldurursak, sonuçta bu kaliteden ve hizmetten ödün vermek anlamına gelir. Antalya'daki hataya düşüp burayı da 20-30 avrolardan pazarlamanın derdine düşersek diğer yatırımcıların da önünü kapamış oluruz ve Anadolu Yakası'nda bu iştah çok hızlı bir şekilde söner” diye konuştu.
Şahsuvaroğlu, Budapeşte'de tarihi bir binanın restore edilmesiyle oluşturdukları 97 odalı bir butik otelleri bulunduğunu, 20-22 metrekare büyüklüğündeki odaların fiyatlarının 105-135 avro aralığında olduğunu belirterek, “Budapeşte 1,5 milyonluk bir şehir, İstanbul 15 milyonluk şehir. Aslında oda fiyatları Avrupa'nın çok gerisinde. Bölünen ve Yugoslavya'dan artan ülkelerde de yatırımlarımız ve araştırmalarımız sürüyor. Orada yine 90-100 odalı butik oteller yapma peşindeyiz” şeklinde konuştu.
Budapeşte'deki oteli kendilerinin işlettiğini, bundan sonra o bölgede açacakları otelleri de büyük ihtimalle kendilerinin işleteceğini ancak Divan kimliğini Avrupa'ya taşımayı da istediklerini aktaran Şahsuvaroğlu, Divan İstanbul Asia'da ilk yıl için yüzde 45 gibi bir doluluk hedeflediklerini belirtti. Kasım ayında faaliyete geçen otelin yüzde 15 doluluğa sahip olduğunu, bu ay bu rakamın yüzde 25-30'lara çıkacağını ifade eden Şahsuvaroğlu, “Bu açılışın ardından şubatla birlikte de rüzgarı arkamıza alırız diye düşünüyoruz” dedi.
“OTEL TASARIMINDA EĞİLİM 'SADE VE ŞIK”'
Otelin 8 süitini ve genel mekanları dizayn eden tasarımcı Christopher Guy ise bu mekanlarda 6 aylık bir dönemde hazırlanan 8 konteyner dolusu 650 parça ürünün kullanıldığını söyledi.
Guy, dünyadaki birçok otelin dekorasyonunu gerçekleştirdiğini, Şeytan Prada Giyer, Ocean 13 gibi filmlerde de çalışmaları bulunduğunu belirtti. Otel dekorasyonlarında son dönemdeki eğilimi sade ve şık olarak tanımlayan Guy, klasik tasarımların fazla ulusal kaldığını, trendin daha çok uluslararası bir atmosferden yana olduğunu anlattı.