Discovery Networks: Türkler inanılmaz meraklı

Güncelleme Tarihi:

Discovery Networks: Türkler inanılmaz meraklı
Oluşturulma Tarihi: Mart 09, 2009 00:00

Türkiye’de altı kanalı ile faaliyet gösteren Discovery Networks, portföyünde yer alan Discovery World ve Discovery Science kanalları için D-Smart ile birlikte reklam satışlarına başladı.

Türkiye’de bundan önce Animal Planet ve Travel and Living kanalları için reklam satışına başlandığını dile getiren Discovery Kanalları Grup Başkanı Paul Welling, "Bu kanallarda özellikle erkekleri hedef alıyoruz. Türkiye’de sadece uluslararası reklamvereni değil, lokal şirketleri de hedefliyoruz" dedi.

Discovery World’ün daha yaşlı, Discovery Science’ın ise genç erkekleri hedeflediğini ifade eden Welling, şunları söyledi: "Bu kanallarda izleyicilerin yüzde 65’ini erkekler oluşturuyor. Bu nedenle özellikle teknoloji ve telekom şirketlerinden reklam bekliyoruz. Travel and Living ve Animal Planet kanallarımız ile de zaten kadınları çekiyoruz. Bu kanallarda da oldukça başarılıyız."

Çok dinamik ve genç olan Türkler’in öğrenme isteği ve meraklarının inanılmaz boyutta olduğunu dile getiren Welling, şöyle devam etti: "Bizim için bir portföy yaratmak çok önemli. Türkiye’de kanal seçerken özellikle genç izleyicileri ve gelenekçi yapınızı gözönünde bulunduruyoruz. Türkiye’de ilgi gören program türleri ise alışveriş hikayeleri ve ’en şişman’, ’en uzun’ gibi temaları işleyen programlar oluyor. Türkler bunları izlemekten gerçekten çok hoşlanıyor."

Türkiye stüdyomuz

Discovery’nin Türkiye’yi sadece yayın yaptığı bir ülke olarak değil stüdyo olarak da kullandığını dile getiren Welling şöyle devam etti: "Marmaray ile ilgili çekimler yapıyoruz. Bunu bir program haline getirip yayınlayacağız. Şu ana kadar yayınlanmış bazı programlarımızda da Rize gibi illeri kullandık. Türkiye’de bu gibi projelerimiz oluyor. Reklam satışları ve pazarı çok dinamik olan Türkiye’de yaklaşık 10 senedir yayınlarımızı sürdürüyoruz. 2007 yılından bu yana Doğan TV ile oldukça başarılı bir ortaklık gerçekleştiriyoruz."

Türkiye gelişen pazarlardan farklı

DISCOVERY Networks EMEA bünyesinde bulunan Gelişen Pazarlar Reklam Satışları Direktörü Amanda Turnbull da, "Türkiye gelişen pazarlar bünyesindeki diğer pazarlardan çok daha gelişmiş bir model takip ediyor" dedi. D-Smart şu anda Türkiye’de beş Discovery markasını temsil ediyor. Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Travel&Living, Discovery Science ve Discovery World’den oluşuyor. Discovery Science, araştırmayı seven, maceraperest, meraklı olan daha genç bir izleyici kesimine hitap ederken, Discovery World ise olgun, birinci sınıf, iyi eğitimli kesimi hedefliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!