Güncelleme Tarihi:
SON dönemlerde bünyesine kattığı markalarla hızla büyüyen Doruk Group, dondurulmuş ekmek ihracatına ağırlık verecek. Önümüzdeki 10 yılda 400 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını anlatan Doruk Group Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer, “Bunun yaklaşık 100 milyon doları yurt dışına olacak. Buğdayın ana vatanı olan Türkiye’nin yarattığı bir markayı uluslararası marka haline getirmek için çalışıyoruz” dedi.
Rusya’da fabrika kuracak
39 yıldır çeşitli adlar altında faaliyet gösterdikleri şirketleri Doruk Group Holding altında topladıklarını belirten Hasip Gençer, şunları söyledi: “Doruk Tarım Holding, Doruk Una Değer Katma Holding ve Doruk Unlu Mamuller Grubu olmak üzere üçlü bir yapılanma ile operasyonel verimlilik ve küresel rekabet esnekliği oluşturmayı hedefledik. Rusya’nın Krasnodar bölgesinde un fabrikası bir de maya fabrikası kurulacak. Bulgaristan’da buğday lojistiği ile ilgili şirket kuracağız. Afrika’da ilk yurt dışı dağıtım merkezi olacak ülke Gana’dır.”
Yıl sonu itibariyle çalışan sayısının 3 bine yaklaşacağını, yeni markalar çıkarmak istediklerini belirten Hasip Gençer, şöyle konuştu: “Bu yıl toplamda 35 Komşu Fırın açacağız. 10 milyon dolarlık bir yatırım yapmış olacağız. Önümüzdeki yıl Ankara ile İstanbul dışına çıkacağız. 2014-2015’de yurt dışında Komşu Fırın oluşturmaya başlayabiliriz. Doğu Avrupa ülkelerinden birinde, Rusya veya Orta Doğu’da açabiliriz. Önceliğimiz Doğu Avrupa ülkeleri olacak.”
Karadeniz merkezli
Hedef pazarları hakkında da bilgi veren Hasip Gençer, şöyle konuştu: “Günün birinde gündeme gelebilir ama yakın zamanda halka açılma projemiz yok. 10 yılda üretimi global pazarlara taşımak amacındayız. Ülkede üretim yapan ama uluslararası pazara da ürün satan grubu, uluslararası pazarda da üretim yapar hale getirmeyi amaçlıyoruz. Önümüzdeki 10 yılda faaliyet alanımız, Karadeniz merkezli Doğu Avrupa, CIS, Ortadoğu, Asya ve Afrika’yı kapsayacak. Karadeniz havzası, toprak doğru kullanıldığı takdirde dünyanın artan talebini karşılayabilecek.”
İtalya büyüklüğünde tarım alanı yok oluyor
YENİ tarım alanları yaratılamadığı gibi her yıl İtalya büyüklüğünde 30 milyon hektar tarım alanının kullanılamaz hale geldiğini anlatan Doruk Group Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer, şu örnekleri verdi: “Sınırlı su kaynakları ve küresel ısınma tarımsal üretimin artmasını engelliyor. Tarım ürünlerinin yenilenebilir enerjide kullanılması, beslenme için ürün üretebilme kabiliyetini
azalttı. Son 10 yılda gıda talebi yüzde 20 artarken, gıda üretimi yüzde 8 arttı. 2050 yılı ve sonrasında dünyayı sağlıklı besleyebilmek için mevcut gıda üretimini
2 kat artırılması gerek.”
2020’de 5 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefledik
DORUK Tarım Holding’in 2011 yılı itibariyle 1 milyon ton buğday iç hacminin yanı sıra 25 bin tonluk üretimine sahip olduğunu dile getiren Doruk Group Holding Başkanı Hasip Gençer, şu bilgileri verdi:
Maya ürünleri ile 100 ülkeye markalı ihracat yapıyor.
35 ülkeye yayılan operasyonlarıyla toplam dünya un ticaretinin yüzde 2’sini gerçekleştiriyor.
500 bin ton buğday işleme kapasitesi var.
Hedefimiz 2011 yılında 1 milyar lira ciroya ulaşmak. 2020 yılında 5 milyar dolar ciroyu yakalamak.
Kişi başı 150 kilo ekmek yiyoruz
TÜRKİYE’de kişi başına ekmek tüketiminin yılda 150 kilograma ulaştığını belirten Doruk Group Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye unlu mamuller pazarı yaklaşık
11 milyon tona ulaştı.
Bu miktarda beyaz normal ekmeğin payı yüzde 98. Perakende dağıtılacak ekmeğin paketli olmasının önemi artıyor.”