Oluşturulma Tarihi: Aralık 31, 2006 00:00
Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, "2007’de çifte seçim var. İç pazarda büyük canlanma olmaz. Yurtdışına açılırken de iyi plan yapmalıyız. Dışa açılırken içerdeki pazarımızı rakiplere kaptırmayalım" dedi.
2006 yılının grubu açısından 2007’deki yılındaki büyük projelere hazırlık olduğunu belirten Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, çifte seçimlerin etkisiyle yeni yılda iç piyasada genel olarak büyük bir canlanma beklemediğini söyledi. Cem Boyner, Boyner Grubu içinse, gerek varolan mağazalarda yeni ürün ve hizmetlerle büyüme, gerekse açılması planlanan yeni mağazaların etkisiyle ciddi anlamda bir büyüme yılı olacağını belirtti.
İÇ PİYASAYI UNUTMUYORUZ: Yurtdışına açılma çalışmalarının çok dikkatlice planlanması ve yönetilmesi gerektiğini söyleyen Cem Boyner, "Yeni pazarları öğrenmeye çalışırken kendi evimizdeki rekabeti de göz ardı etmemeliyiz. Yoksa arkamıza dönüp baktığımızda kendi evimizdeki işlerimizi yerli ya da yabancı rakiplere kaptırdığımızı görebiliriz" uyarısında bulundu. Cem Boyner, "Yurtdışına açılma da doğru -ve tercihen lokal- ortakları bulmak ve her pazarın kendi dinamiklerini iyice anlamak şart, ama bir o kadar da zor işler" dedi. Cem Boyner, grup olarak biz de Beymen, Boyner, Network, Fabrika ve T-Box gibi güçlü markalarımızla yurtdışı olanaklarını devamlı olarak değerlendirirken, iç piyasa odağımızı hiçbir zaman unutmadan hareket etmeye çalışıyoruz" diye konuştu.
2006 İYİ BİR YIL OLDU: "2006 yılı 2005’e göre daha iyi bir yıl oldu" diyen Cem Boyner, doğrudan yabancı yatırımın 20 milyar doları aşmasının Türkiye için çok büyük bir gelişme olduğunu söyledi. Cem Boyner, ağırlıklı çalışma alanı olan giyim sektöründe fiyat artışı olmamasına rağmen, grubun ortalama yüzde 20 büyüdüğünü belirtti. Boyner, büyümenin Beymen, Network ve Fabrika’da yüzde 30’u bulduğunu söyledi.
1 MİLYAR YTL CİRO: Boyner Grubu’nun 2006 toplam cirosunun 1 milyar YTL’ye yaklaştığını belirten Cem Boyner, Altınyıldız, Boyner, Beymen, T-Box ve Benetton aracılığıyla yapılan ihracatın ise 35 milyon doları bulduğunu kaydetti. 2007’de Grubun toplam ihracat rakamının da 40 milyon doları geçmesini bekliyoruz" dedi.
Dünya markaları için butik mağaza açmaya başlıyoruz
2007 yılında açılacak İstinye Park projesinde birçok ilke imza atmayı planladıklarını belirten Cem Boyner, şunları söyledi: "4 bin metrekarelik mega Beymen mağazasına ek olarak, Beymen, İstinye Park’ta ve Nişantaşı’nda Dolce&Gabbana, Dior, Fendi, Chloe, Etro, Moschino, Celine, Paul Smith, Jimmy Choo, Tod’s ve Giuseppe Zanotti’ye butik mağazalar açmaya başlayacak. Beymen’in kendi mağaza ve markalarına da yatırımlarını sürdürecek. 2007’de Beymen 2’si büyük olmak üzere 4 Beymen, 7 Club, 12 butik mağaza açacak."
Body Language için 7 mağaza
CEM Boyner, Altınyıldız’ın 2007 yazında pazara giriş yapacak yeni markası Body Language için 7 mağaza açmayı planladığını, Network ve Fabrika markaları için bu yıl da hızla büyüme hedefini sürdürdüğünü söyledi. Halen 60 mağazası olan Altınyıldız’ın mağaza sayısının 2007 sonunda 76’ya çıkacağını belirtti. Boyner, Dubai’de Network ve Fabrika mağazaları açmak için görüştüklerini, Altınyıldız’ın, Rusya ve Körfez ülkelerinden gelen teklifleri de değerlendirdiğini kaydetti. Boyner, Benetton’un da 2007’de mağaza sayısını 127’ye çıkaracağını söyledi.
T-Box, yeni pazarlara girecek
BOYNER, T-box’ın da bu yıl öncelikle İspanya, İtalya, Çek Cumhuriyeti, Lübnan, Ürdün, Kuveyt, Bahreyn ve Katar pazarlarına girmeyi hedeflediğini belirtti. Boyner, "2007’de İstinye Park, İzmir, Ankara ve Bursa’da yeni çok katlı mağaza açacağız. Boyner Beaute ile başlattığımız yeni büyüme stratejisini kozmetik dışında ev ve spor kategorilerine de taşıyacağız" diye konuştu.