Dikkat! Yeni dolandırıcılık yöntemi

Güncelleme Tarihi:

Dikkat Yeni dolandırıcılık yöntemi
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2014 13:12

Telefonla yapılan dolandırıcılıklara son zamanlarda bir yenisi daha eklendi. Kendilerini tüketici hakları danışma merkez çalışanları olarak tanıtan kişiler, vatandaşların tüm kişisel bilgilerini alıyor. Uzmanlar ise bu duruma karşı uyarıda bulunuyor.

Haberin Devamı

Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, "Tüketicilerin TC kimlik numaralarından tutun da kredi kart numaralarına kadar hiçbiri güvende değil" dedi.

Yılmaz, tüketicileri telefonla arayarak kendilerini tüketici hakları danışma merkezi görevlisi olarak tanıtan kişilerin bankalarca tahsil edilen kredi kartı aidatı, dosya masrafı, ipotek fek ücretlerinin iadesi vaadiyle adres, kredi kartı ve kişisel bilgilerini istediğini söyledi.

Tüketicilerin, kendilerine en yakın tüketici derneği aracılığı ile ücretsiz şekilde aynı hukuki desteği alabileceğine dikkati çeken Yılmaz, şöyle devam etti:

"Kim oldukları bazen bilinen, bazen bilinmeyen, hukuk büroları adı altında, tüketici merkezlerinden ya da tüketici derneği adına arayanların, bu gibi derneklerle ilgisi yok. Bu gibi kişilerin sadece dava sonucunda alacakları vekalet ücretinden yararlanmaya çalıştıkları görülmektedir. Bunların, tüketicilerin verdikleri mücadeleyle geldikleri noktadan faydalanmaya çalışan anlayışta olduğunun bilinmesi gerekiyor. Her şeyden önce tüketici bilgileri güvende değil. Tüketicilerin TC kimlik numaralarından tutun da kredi kart numaralarına kadar hiçbiri güvende değil. Tüketicilerin saldırgan sistemle karşı karşıya kaldığı o bilgiler güvende değil ve açıkça satılıyor."

Haberin Devamı

"Bu, bir telefon dolandırıcılığıdır"

Yılmaz, tüketicilerin kendilerini arayarak bu şekilde talepte bulunanlara karşı çok dikkatli olmaları gerektiğini dile getirdi.

"Bu, bir nevi telefon dolandırıcılığı gibi olmakla birlikte bazıları gerçekten tüketici işlemlerini yürütüyor" diyen Yılmaz, sözlerini şöyle tamamladı:

"Vatandaşlar, bunların hangisinin doğru, hangisinin yanlış olduğunu ayıramaz. Ayırsa dahi, gerçekten bu işlemleri yürütenlere karşı para yatırmadan da bu hakkının olduğunu, korunduğunu ve tüketici dernekleri vasıtasıyla alındığını bilirse neden para ödesin? Konuyu Barolar Birliğine duyurmak gerektiğini düşünüyorum. Bunun için de gereken adımları atacağız."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!