Güncelleme Tarihi:
KÜÇÜKÇEKMECE’de 9 yaşından itibaren ‘çocukluk arkadaşı’ olan Selami Özgen ve Erol Demirbağ’ın 1989’da kurdukları Seçil Hava Tazeleyici Baskılı Promosyon Ürünleri San. ve Ticaret Ltd. (Seçil Ltd.), bu yılı 10 milyon lira ciroyla kapatıyor. Ancak firma 2012 için iki misli ciro planlıyor. Seçil Ltd. Yönetim Kurulu Başkanı Selami Özgen, “Çünkü yeni bir ürün ve yeni bir fabrika devreye giriyor. Türkiye’de duvarlarda 11 milyon klima var. Biz de bu klimalara kolayca montajlanan likid koku ürettik. Ürünün dünya patenti de bizde. Hatta bu yüzden 112 yıllık bir Alman yatırım fonundan ortaklık teklifi de aldık” diyor. Özgen şöyle anlatıyor girişimcilik öyküsünü:
Ben Samsunlu, o Yalovalı
Erol Demirbağ ve ben 9 yaşından beri İstanbul Küçüçekmece’den arkadaşız. Erol bey memur oldu. Ben ise matbaa da baskı ustası olarak yetiştim. Ben Samsunluyum ortağım Yalovalı. Kader bizi bir noktada tekrar buluşturdu. Ben kendisine ‘günün birinde bir iş yaparsam benimle ortak olur musun’ derdim. O da ‘olurum’ derdi ve 9 yıllık memuriyeti bıraktı, geldi, ortak olduk. Ben baştan itibaren arabaların dikiz aynalarını ‘seyyar bilboard’lar olarak gördüm ve ‘bütün dikiz aynalarını dolduracağım’ diye kafaya koydum. Dikiz aynaları bana göre milyonlarca küçük bilboard.
Karton hava temizleyici
1989’da şirketimizi kurduk ve ilk başta karton hava tazeleyiciler üretmeye başladık. Promosyon ürünü olarak verilen ve otomobillerin dikiz aynalarına takılan artık herkesin yakından tandığı ürünler. Bu karton hava tazeleyicileri ilk ürettiğimizde resmen süründük ama 1993’ten sora iş bir anda patladı. Öyle oldu ki bize ön ödemeli siparişler geliyordu, parayı alıp ürünü yapıyorduk. Bizim en büyük avantajımız ise ‘kimsayal bileşimlerle, seri üretim tekniklerini’ çok iyi birleştirmek oldu. Biz ayda 2.5-3 milyon adet üretebilmeyi başardık. Rakiplerimiz ise bu rakama ulaşamıyordu. İlk üretim yerimizi Beylikdüzü’nde kurduk. Paketlemeden anlayan bir arkadaşyı yüksek maaşla işe aldık. Rakipler günde 20-30 bin yapabilirken biz günde 120 bini aşıyorduk. Çünkü özel makine tasarımı yaptırdık. Sonra bu da yayıldı tabii ki.
Ayakkabılık ve gardırop kokusu
Sadece karton hava tazeleyiciyle devam etmedik tabii ki, ardından ürünleri çeşitlendirdik. Ayakkabı dolapları ve gardroplar için de kokular yaptık. Yine otoların klimaları için likit oto kokularını devreye soktuk. 2006’dan itibaren de Galatasaray, Beşiktaş ve Fenerbahçe’nin lisansörü olan firmalara lisanslı üretim yapıyoruz.
İkinci fabrika Kıraç’ta
Karton hava tazeliyicilerdeki başarıyla sermaye gücümüz büyüdü ve biri 6 bin diğeri 4 bin 500 metrekare olan iki fabrikaya çıktık. İkincisini Kıraç’ta açtık. Bunlardan biri plastik enjeksiyon fabrikamız. Bizim ürünler için plastikbasıyor. Şimdi duvar klimalarına geliştirdiğimiz yeni ürün için de üçüncü fabrikamızı aldık. 4 bin 700 metrekare ve sadece bu ürünü üreteceğiz. Nisanda hizmete başlayacak.
44 çalışanımız var, 2 şirket bize üretiyor
SELAMİ Özgen, “Bizde bordrolu 44 kişi çalışıyor. Yüksek teknolojiyle üretim yapıyoruz. Ancak sadece bize üretim yapan 2 firma daha var” diyor. Özgen, 2012’de 20 milyonlira ciro hedflediklerini belirterek, “Çünkü yeni ürünümüzü 2 aydır satıyoruz ve çok büyük talep var. Türkiye genelinde de duvarlarda ‘kayıtlı olarak’ 11 milyon klima bulunuyor. Hem iç piyasada hem de ihracatta hızlı bir büyüme bekliyoruz” diye konuşuyor.
Almanya, Fransa ve İsviçre’ye satıyor
SEÇİL Ltd. Yönetim Kurulu Başkanı Selami Özgen, ihracata 1998’de başladıklarını söylüyor. Özgen, “İhracatımızın neredeyse tamamı Avrupa’ya. Avrupa’da da Almanya, Fransa, Holalanda, İsviçre, Ispanya iyi pazarlarımız. 1 milyon Euro’luk ihracata ulaştık. Şimdi bu duvar tipi klimalara ürettiğimizyeni ürün için 112 yıllık bir Alman yatırım fonundan 4 milyon Euro’luk ortaklık teklifi geldi. Şimdilik bunu düşünmüyoruz. 4 tanesi dünya patenti olmak üzere 13 patentli ürünlerimiz var. Bir süre daha kendi gücümüzle büyüyeceğiz” diyor.
DİĞER E-KOBİ HABERLERİ
Kimya sanayicisi teşvik istiyor
KİMYA Sektör Platformu (KSP) Başkanı ve İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, “Kimya sektörü olarak ihracatımızı hiçbir destek ya da teşvik almadan bu noktaya getirdik ama nefesimizin tükendiği bir noktaya geldik. Artık desteğe ihtiyacımız var. Hükümetten beklentimiz, en kısa zamanda teşvik mekanizmasının açıklanması. Her koldan yatırıma eğilim var yönlendirme yok” diye konuştu. Akyüz, sektörün 2011 yılı Ocak-Kasım döneminde 15 milyar 26 milyon dolarlık ihracata imza atarak, Türkiye’nin toplam ihracatının yüzde 13’ünü gerçekleştirdiğini ve şu an ihracatta en büyük ikinci sektör konumunda bulunduğunu belirtti. 2011 sonunda ihracatın 16 milyar doların üzerine çıkacağını, 2012’de 18 milyar dolarlık hedefle çıtayı her yükselttiklerini söyleyen Akyüz, 2023 yılı ihracat hedeflerinin 50 milyar dolar olduğunu kaydetti.
Kırmızı Başlıklı Kız kurabiyeyi bisikletle evlere kadar taşıyor
DÖRT yatırımcı ortağın kurduğu Unsa Unlu Mamüller Gıda Sanayi ve Ticaret Ltd. (Unsa) Anadolu yakasında açtığı iki şubede yakın çevreye paket servisini ‘kırmızı başlıklı kızlar’ yapıyor. Unsa Genel Müdür Yardımcısı Esin Erol, unlu mamüller sektörünün Türkiye’de çok revaçta olduğunu belirterek, “Biz farklı bir şey için yola çıktık. Bütün ürünleri kendimiz üretiyoruz, sabah kahvaltı grubundan, öğlen sandöviç, sonra da atıştırmalıklar olarak ne varsa açlığı bastıracak hepsini üretip satıyoruz” dedi. ‘Ekmek arası lezzetler’ diye yola çıktıklarını anlatan Esin Erol, şöyle konuştu: “Ümraniye’de 2 milyon liralık yatırımla 4 katlı bin 500 metrekare kapalı alana sahip üretim tesisi kurduk. İmalatımızda 17 kişi çalışıyor. 2 tane de şube açtık. Üçüncüsü yakında açılacak. Hepsi kendi şubemiz ve her şubede 5 kişi çalışıyor. 2012’de 30 nokta daha açacağız. Çok uzun süre franchising vermeyi düşünmüyoruz. Paket servisimizi de bisikletle kırmızı başlıklı kızlar yapıyor. önce Bağdat Caddesi ve Feherbahçe çevresinde yayılacağız.”
Damlamayan bal raflara girdi
ANAVARZA Bal tarafından üretilen krembal, satışa sunuldu. Krembal, kolay kullanımı, akmaması ve damlamaması gibi özellikleriyle dikkat çekiyor. Mersin Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü ve Sezen Gıda ortaklığında geliştirilen Anavarza Krem Bal, yüksek yaylalardaki çiçeklerden elde edilmiş süzme balların kontrollü koşullarda krem haline getirilmesiyle hazırlanıyor. Anavarza Bal Genel Koordinatörü Can Sezen, “Süzme bal, krem bala dönüştürülürken yapısında değişiklik yapılmıyor. Krem balın rengi, kullanılan süzme balın rengine bağlı olarak beyaz-bej arasında değişiklik gösteriyor. Tereyağ gibi ekmek üzerine sürülebiliyor. Ayrıca arılar tarafından üretilen Polen, Propolis, Arı Sütü gibi sağlık destek ürünleri de karıştırılıp tüketiciye sunuluyor” dedi.
Kenya’ya lojistik üs kuruyor
LATEK Holding, yaklaşık 100 milyon dolarlık bir yatırım bütçesiyle Kenya’da, Ambarlı Limanı’ndaki 70 bin metrekarelik lojistik üssüne benzer bir üs kuruyor. Holding’in dört yıl önce yaptığı on yıllık planlamanın en önemli ayağının Afrika’ya yapılacak yatırımlar olduğunu söyleyen Latek Holding Yönetim Kurulu Başkanı Levent Erdoğan, bölgenin değerine dikkat çekti. Latek’in Ambarlı’daki lojistik tesislerini ziyaret eden Kenya Dışişleri Bakanı Moses M. Wetan ise, liberal bir ekonomiye sahip olan Kenya’nın yabancı yatırımcılara her türlü kolaylığı sağlayacağını söyledi. Ambarlı’da 70 bin metrekarelik alanda, ihracata yönelik çok sayıda faaliyet yürüttüklerini belirten Levent Erdoğan, aynı sistemi Kenya’da da oluşturmak istediklerini söyledi. Erdoğan, “Kenya, neredeyse 22 ülkeye girme imkânı sağlayan bir ülke. Biz bu yatırımla Türkiye’nin ticaretine hem lojistik hem de ihracat alanında katkı sağlamak istiyoruz” dedi.
Kanuni 25’inci yılını 9 yeni modelle kutluyor
TÜRKİYE’nin yerli motosiklet üreticilerinden Kanuni Motor, 25’inci yaşını Antalya’da kutlayacak. Günlük 600 motosiklet üretim kapasitesine sahip fabrikasıyla ve 500 kişilik istihdamıyla sektörde iddialı olan firma, 25’inci yılını da 9 yeni model ile geride bırakıyor. 20-25 Aralık tarihlerinden Antalya Göynük kemerde bulunan Wogue Otelde tüm bayi ve servis sorumluluarıyla buluşacak olan Kanuni Motor yetkilileri, 2011 sonuçlarını ve 2012 hedeflerini anlatacak, bayilerin de istek, öneri ve beklentilerini dinleyecek.
Heimtextile’de ‘Türk evi’ de açılacak
TÜRKİYE’nin 200’e yakın tekstil firmasının katılacağı dünyanın en büyük ev tekstili fuarı Heimtextile’ de Türk ev tekstili ürünlerinin sergileneceği ‘Türk Evi’ açılacak. Almanya’nın Frankfurt kentinde 11-14 Ocak 2012 tarihleri arasında düzenlenecek fuardaki ‘Türk Evi’nin hazırlık çalışmalarına başlandı. Türk ev tekstili ve Türk havlusu konseptinde 60 metrekare alanda hazırlanması planlanan Türk Evi’nde, oturma odası, iş salonu, yatak odası ve banyonun yer alması planlanıyor. Türk Evi’nin hazırlanmasında görev alacak Belçikalı Dizayn ustası Michel Minne, Uludağ İhracatçı Birlikleri’nde (UİB) sektör temsilcileriyle bir araya gelecek. Trend takipçisi Niek De Prest’in de katılacağı ve toplantıda, ‘2013/2014 Trendleri’ hakkında sunumlar yapılacak. Dünya’nın en büyük ev tekstili fuarı Heimtextil 2012’ye 60 ülkeden 2 bin 600’ün üzerinde katılımcı firma ve 136 ülkeden yaklaşık 73 bin ziyaretçi bekleniyor.