Dijital sıçrama: Turkcell’in geliri 6 ayda 10 milyara dayandı

Güncelleme Tarihi:

Dijital sıçrama: Turkcell’in geliri 6 ayda 10 milyara dayandı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 27, 2018 01:16

TURKCELL, yılın ilk yarısını rekor gelir ve Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kar (FAVÖK) ile tamamladı.

Haberin Devamı

Turkcell, gelirlerini geçen yıla göre yüzde 18 artırarak, grup bazında 9 milyar 867 milyon TL ile tüm zamanların en yüksek 6 aylık gelirini elde etti. 2017’nin ilk yarısı ile karşılaştırıldığında FAVÖK yüzde 45.5 artışla 4 milyar 156 milyona ulaşarak, yeni bir rekora imza attı. 6 aylık net kâr ise 916 milyon TL oldu. Turkcell 2018 gelir büyüme hedefini yüzde 14 -16 aralığından yüzde 16-18’e çıkardı. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu dün düzenlediği basın toplantısında ilk yarı yılda elde edilen sonuçların dijital servislerle büyüme stratejisinin, somut ve sağlam temellere dayandığının güçlü bir göstergesi olduğunu kaydederek, “Tam bir yıl önce, New York Borsası’nda 2017 ikinci çeyrek sonuçlarını açıklarken ‘Dünyanın ilk dijital operatörüyüz’ demiştik. Dijital servislerimizi küreselleştirme yolunda adımlar atmaya devam ettik. Moldcell’in BiP uygulamasını şebekesine entegre ederek müşterilerine sunmasıyla bu alanda önemli bir aşama daha kaydettik. Hem Turkcell servislerinin hem de diğer içerik sağlayıcılarının hizmetine sunduğumuz ‘Hızlı Giriş’ uygulamamız sektörümüzün çatı kuruluşu GSMA tarafından dünyaya anlatılan başarı hikâyesi oldu. Dijital entegrasyon hizmetlerimizde 500’üncü projeye ve toplamda 1.1 milyar TL’lik sipariş büyüklüğüne ulaştık” dedi.

Haberin Devamı

106 MİLYON İNDİRME

BiP, fizy, dergilik, Upcall ve lifebox gibi Turkcell’in temel dijital servislerinin indirilme sayısının haziran sonu itibariyle 106 milyonu geçtiğine dikkat çeken Terzioğlu, şöyle konuştu: “2018 yılı ikinci çeyreğinde faturalı, fiberde müşteri kazanmaya devam ettik. Faturalı müşteri sayımızın yıldan yıla 664 bine ulaşan artışında kurumsal müşteri kazanımımız etkili oldu. Kurumsal segmentte son 12 yılın en yüksek abone tutundurma oranını yakaladık. Mobil müşterilerimizden ses, data ve en az bir temel dijital servislerimizi aktif olarak kullanıp çoklu oyunu tercih edenlerin oranı ise artmaya devam ederek yüzde 60.5’e ulaştı. Fiber müşteri sayımız yıllık bazda 171 bin artışla 1.3 milyona ulaştı; bu hizmetle birlikte TV+ kullanan müşteri oranı yüzde 46.8 oldu.”  Terzioğlu, Türkiye’de fiberin yaygınlaşmasına yönelik tarihi bir adım atıldığını belirterek, “Son iki yıldır her platformda dile getirdiğimiz sabit altyapı paylaşımı konusunda önemli bir gelişmeye de bu çeyrekte tanıklık ettik. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın liderliğinde sektördeki diğer büyük oyuncularla imzaladığımız sabit altyapı paylaşım protokolü bir yandan mükerrer altyapı yatırımlarının önüne geçerken diğer yandan Türkiye’de fiberin yaygınlaşması açısından önemli bir mihenk taşı oldu” diye vurguladı.

Haberin Devamı

ÜLKE KAZANDIKÇA KAYBETMEYİZ

SON dönemde Turkcell yönetiminde yaşanan değişikliklere ilişkin konuşan Kaan Terzioğlu, “Yönetim Kurulu Üyemiz Bekir Pakdemirli’nin Tarım ve Orman Bakanı olması bizleri gururlandırmıştır. Ayrıca 2 yıldır Finanstan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak şirketimizde başarı ile görev alan Bülent Aksu, artık Hazine ve Maliye Bakanlığı bünyesinde görev alacak. Bu görevlendirmelerin ülkemiz için bir kez daha hayırlı olmasını diliyorum. Biliyorum ki Türkiye’nin kazandığı yerde bizim kaybetme ihtimalimiz yok” dedi. Terzioğlu, toplantıda kişiye özel yeni tarifelerini de tanıttı. Yenilikçi tarife dönemi, her şeyi internetten yaptıran Türkiye’nin dijital markası Lifecell altında üç ayrı alternatif olarak sunuluyor. Mix, Süper Mix ve Mega Mix isimleriyle sunulan yeni tarifelerde, kullanıcılar paketlerinin içerisinde belirlenen konuşma, ses ve data içeriğinin yanında istedikleri uygulamalara kendileri karar verebiliyor.

 

 

Haberin Devamı
 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!