Dijital reklam yatırımları yüzde 20 arttı

Güncelleme Tarihi:

Dijital reklam yatırımları yüzde 20 arttı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 26, 2016 17:32

2016’nın ilk yarı Dijital Reklam Yatırımları IAB Türkiye tarafından açıklandı. IAB Türkiye AdEx-TR sonuçlarına göre dijital reklam yatırımları, 2015’in aynı dönemine oranla yüzde 20 oranında artarak 927.6 Milyon TL’ye ulaştı.

Haberin Devamı

IAB Türkiye yetkilileri, sektördeki gelişmelere paralel olarak bu yıl verinin analizinde değişikliğe gidildiğini ve Mobil’in format olmaktan çıkarılarak platform olarak konumlandırıldığını belirtti.

AdEx-TR’de yapılan bir diğer önemli değişiklik ise, Arama Motoru Reklamları başlığı altında artık sadece Ücretli Sıralama Yatırımlarının olması, esasen display olan Arama Motoru Görüntülü Reklam Ağı yatırımlarının Gösterim ya da Tıklama Bazlı Reklam Yatırımlarının içine alınması oldu.

IAB Türkiye’nin yaptığı açıklamaya göre, display reklam yatırımları 2016’nın ilk 6 ayında yüzde 19.6 büyüyerek 546 milyon TL oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 427.7 milyon TL ile Gösterim ya da Tıklama Bazlı Reklam Yatırımları aldı. Video reklam yatırımları yüzde 50.2’lik büyümeyle 91.8 milyon TL olarak gerçekleşirken, sponsorluk reklamlarının yerini alan Native 26,5 milyon TL’ye ulaştı.

Haberin Devamı

Artık sadece Ücretli Sıralama Yatırımlarını içeren Arama Motoru Reklam Yatırımlarının büyüklüğü 329.6 milyon TL olurken, İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 44.5 milyon TL’ye çıktı. Geçen yıl Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un etkisine bağlı olarak küçüldüğü tahmin edilen E-posta, ilk ayda da küçülmeyi sürdürdü ve 2.8 milyon TL oldu. Buna karşılık Oyun İçi reklamlar 4.8 milyon TL’lik büyüklüğe erişti.

927.6 milyon TL’lik toplam dijital reklam yatırımlarının 144.6 milyon TL’si display, arama motoru, ilan sayfaları, e-posta ve oyun içi reklam dahil olmak üzere mobil platformlarda gerçekleşti. 126.7 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşan Sosyal Medya reklamlarının yüzde 60.7’si mobil cihazlarda yer aldı. 2016’nın ilk yarısında programatik satın almanın artışı sürdü ve büyüklüğü 164 milyon TL’ye çıktı.

IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mahmut Kurşun 2016 yılının ilk yarısını,   “Zor bir yılın ardından gelen ilk yarı rakamları bizleri memnun etti. Dijital tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de reklam sektörünün çekici gücü olmaya ediyor. Ancak büyümenin sürdürülebilir olmasını sağlamak hepimizin sorumluluğu. Bu kapsamda geçtiğimiz aylarda dünyada ve Türkiye’de sıkça gündeme gelen ad blocking ve ad fraud konularında sektörün tüm taraflarının daha hassas davranması ve sorumluluk üstlenmesi gerekiyor. Ayrıca hepimizin bildiği gibi, yılın ikinci yarısında ülkemiz beklenmedik sıkıntılar yaşadı. Bunların asla tekrar etmemesini ve 2016’yı da çift hanelerle ifade edilen bir büyüme oranıyla kapatmayı diliyorum.” sözleriyle değerlendirdi.

Haberin Devamı

IAB Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Yürütme Kurulu Başkanı Rima Erdemir, dijitalin reklam tarihinde benzeri olmayan bir hızla geliştiğine vurgu yaptı ve “Gelişen teknolojiye uyum sağlamak sektörümüzün sağlıklı büyümesi açısından önemli. Bununla birlikte, IAB’nin belirlediği kriterlere göre yayın yapmak, ajans ve reklamverenleri bu kriterler hakkında bilgilendirmek de gerekli. Bilgi düzeyinin artması markaların daha güvenli hareket etmesini, dijitalin daha verimli kullanılmasını  ve böylelikle sürdürülebilir büyümeyi getirecektir.” dedi.

 

Format Bazlı Dijital Reklam Yatırımları

Milyon TL

Dijital Reklam Yatırım Toplamı

927,6*

 

Display Reklam Yatırımları

546,0

Gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları

427,7

Video reklam yatırımları

91,8

Native

26,5

Arama Motoru Reklam Yatırımları

329,6

Ücretli sıralama yatırımları

329,6

İlan Sayfaları Reklam Yatırımları

44,5

İlan sayfaları reklam yatırımları

44,5

Diğerleri

7,6

E-posta

2,8

Oyun İçi Reklam

4,8

 

*Yaratıcı işler, mevcut müşterilere yapılan CRM çalışmaları, SEO yatırımları dahil değildir.

 

 

2016**

      Milyon TL

 

Sosyal medya reklam yatırımları

                     126,7  

Mobil

                     145

 

Programatik

                     164

 

 

**Sosyal Medya, Mobil ve Programatik, Format Bazlı Dijital Reklam Yatırımları içinde

Haberin Devamı

yer aldığından ayrıca toplama eklenmemelidir.

 

BAKMADAN GEÇME!