Güncelleme Tarihi:
Doğan Holding ile Çukurova Grubu, Türkiye'de TV yayıncılığında devrim yaşatacak bir anlaşmaya imza attı. İki grup, kurdukları ‘‘Dijital Platform’’la evlere tam 77 yeni TV kanal götürecek. Aralık ayında devreye girecek yeni sistemle TV izleyicileri ABD'deki olanaklara kavuşacak.
Doğan Holding ile Çukurova Holding, yerli-yabancı televizyon ve radyo yayınları, eğitim, interaktif ve internet hizmeti sağlayacak ‘dijital teknoloji’yi Türkiye'ye getirmek için dev bir ortaklığa imza attı. İki holdingin eşit ortaklık yapısıyla kurdukları, 77 kanal kapasiteli ‘Dijital Platform’, Aralık 1999'dan itibaren hizmet vermeye başlayarak en az 1 milyon haneyi abone yapmayı hedefliyor.
Dijital Platform'dan elde edilen tüm hizmetlere ister İstanbul'da, ister Şırnak'ta olsun yurdun her köşesinden ulaşabilecek. Üstün ses ve görüntü kalitesi olan teknoloji, birden fazla dilde yayın seyretme şansını sağlıyacak. Abonelerine ‘zengin kanal buketi’ sunacak.
UYDUDAN GELECEK
Uydu aracılığıyla abonelere ulaşacak hizmet, kablo ve evlerde kullanılacak 60 santimlik bir çanak anten ile televizyona bağlanacak dijital kutu ile evlere ulaşacak. Abonelerin evlerindeki birden fazla televizyona bağlanabilecek dijital kutu uzaktan kumanda ile yönetilecek. Dijital Platform'a 100 doların altında (39 milyon lira) abonelik ücreti ödeyecek üyeler, istedikleri televizyon ya da radyo kanallarını tek tek ya da paket halinde seçebilecekler. Seçtikleri kanallar için ayda belirli bir aidat ödeyecek abonelere Dijital Platform'un sağlayacağı hizmetler sadece televizyon ve radyo yayını ile kısıtlı olmayacak.
ALIŞVERİŞ'TEN İNTERNET'E
Dünyanın ve Türkiye'nin önde gelen televizyon kanalları, spor, belgesel, hobi, çocuk gibi tema kanalları ile popüler radyo yayınlarının yüksek ses kaliteli yayınlarının yanı sıra kullanıcılar tercih ettikleri programları seyretme şansını ekstra para ödeyerek elde edebiliyor. ‘Seyrettiğin zaman öde’ (pay-per-view) sistemi kapsamında sinemalarda oynayan film, önemli futbol ya da boks maçı gibi programları sadece o program için ücret ödeyerek programı yayınlanan kanaldan seyretme imkanı bulunuyor. Kapalı ve açık eğitim hizmeti sunulan sistem sayesinde internet bağlantısı, alış-veriş bankacılık hizmetlerinin sunulduğu interaktif hizmetler ve programların listelerinin yer alığı elektronik mönü de yer alıyor. Dijital Platform'da müşteriye 24 saat süreyle hizmet verilmesi planlanıyor. Önümüzdeki günlerde kablo döşeme ve çanak anten montajının başlatılacağı Platform'un aralık ayında hizmete girmesi hedefleniyor.
Kimler katıldı
Dijital Platform'u tanıtmak için düzenlenen toplantıya katılan iki grup yöneticileri de şöyle:
Doğan Medya Grubu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ
Çukurova Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Emin Karamehmet
Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök
Hürriyet Gazetesi Yayın Danışmanı Doğan Hızlan
Hürriyet Gazetesi Spor Sorumlu Müdürü Nezih Alkış
Hürriyet Gazetesi Yazarı Yener Süsoy
Ericsson Türkiye Genel Müdürü Ersin Pamuksüzer
Platform Yöneticilerinden, Kanal D Spordan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İlker Yasin
Simge Yayın Grubu ve Radikal Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Y. Yılmaz
Posta Genel Yayın Yönetmeni Rıfat Ababay
Akşam Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Bülent Aydın
Gözcü Genel Yayın Yönetmeni Rahmi Turan
Platform'un Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı üstlenen Turkcell İcra Kurulu Başkanı Murat Vargı
Çukurova Holding Yönetim Kurulu Üyesi Osman Berkmen
Platform Yöneticileri Osman Erk ve Mehmet Özkan
Neler getirecek
Ayda sadece bir kaç dolara Djital Platform'a abone olunacak.
Yayınlar uydu kanalıyla abonelere ulaştırılacak.
Aboneler 77 farklı TV kanalından istediğini izleyecek.
Görüntü kalitesi Şırnak'ta da, İstanbul'da da aynı olacak.
Abone, izleyeceği programı seçme şansına sahip olacak.
Vizyona yeni çıkmış film bile ek ücretle izlenebilecek.
Bu sistem sayesinde TV'de ‘seyrettiğin kadar öde’ dönemi başlayacak.
Sistem internet bağlantısı da sağlayacak.
İnteraktif sistemle TV ekranından alışveriş imkanı olacak.
Dijital Platform lig maçlarına talip İstediğin açıdan maç seyret
Dijital Platform, TV izleyicilerine değişik açılardan maç seyretme olanağı da getirecek. Maç sırasında farklı kameralarla, farklı açılardan alınan görüntüler, TV ekranlarına anında aktarılacak. TV izleyicileri, böylece istedikleri açılardan maçları seyretme olanağına kavuşacak.
Kullanıcıların ev ortamında rahatlıkla birçok hizmet alabilecekleri Dijital Platform, spor karşılaşmalarının izlenmesi, kulüplerin gelirlerinin artırılmasını da sağlayacak bir anlayış getiriyor. Kanal D Soprdan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve Dijital Platform Yöneticilerinden İlker Yasin, Platform sayesinde futbol kulüplerinin televizyondaki bedelinin 400-500 milyon doları (157-196 trilyon lira) bulacağını söyledi. Kulüplerin karşılaşma hakkını satarak elde edecekleri yüksek geliri futbolcu transferi, stadyum geliştirme amaçlı kullanabileceklerini söyleyen Yasin, ayrıca kulüplerin kendi kanallarını açma şansının da olacağını vurguladı. Yasin, şöyle konuştu: ‘‘Futbol Federasyonu kulüp ve futbolun önünü kapamadığı sürece hizmete hazırız. Açılacak ihalenin şartları belli değil, ihalenin şartlarına en dikkatli bakacak olan grup biziz. Dijital Platform sayesinde tüm Türkiye stadyum, basketbol sahası, ring olacak.’
300 milyon dolarlık yatırım
Dijital Platform Yönetim Kurulu Başkanı Murat Vargı, Doğan ve Çukurova Holding'in dijital platformda buluşup güçbirliği yaratmayı değil, birbirlerinin eksikliğini tamamlayarak sinerji yaratmayı amaçladıklarını söyledi. 11 Nisan'da Eutelsat W3 uydusunun fırlatıldığını ve 77 kanal kapasiteli Dijital Platform'un bu uydu aracılığıyla hizmet vereceğini anlatan Vargı, dijital teknolojiyi bilgisayar dili olan data ile radyo televizyon dilinin birleşmesi olarak tanımladı. Vargı, dijital teknolojinin ABD'de 1994, Avrupa'da 1996'dan beri kullanılan ‘yeni’ bir teknoloji olduğunu vurgulayarak, Doğan ve Çukurova Holding'in bu girişiminin 300 milyon dolar (118 trilyon lira) yatırım gerektirdiğini belirtti.