Dijital medyada Hürriyet farkı

Güncelleme Tarihi:

Dijital medyada Hürriyet farkı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 14, 2013 00:00

Medya ve pazarlama iletişimi alanında ‘dijital başlangıç’ sona erdi. Yeni dönemde ‘dijital dönüşümünü’ tamamlayan kurumlar ayakta kalacak. Bu alanda Hürriyet de Türkiye’nin örnek modeli oldu.

Haberin Devamı

Mixx Awards Türkiye’nin kapsamını genişletmek ve bölgesel bir etkinliğe dönüştürmeyi hedefleyen IAB Türkiye’nin, düzenlediği “Mixx Digi-Talks” semineri, İstanbul Grand Tarabya Oteli’nde yapıldı. “Mixx Digi-Talks” seminerinde, “End of Digitilazation” döneminde, yani dijital başlangıcın sona erdiği bu dönemde, dijital dönüşümün medya ve pazarlama iletişimi sektörlerini nasıl etkilediği ve değişimin nasıl yönetildiği konuşuldu. Medya, reklamverenler ve ajanslardan toplam 155 üst düzey yöneticinin katıldığı, Campaign Türkiye dergisinin düzenlediği “Mixx Digi-Talks” semineri, IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura’nın konuşmasıyla başladı. Dijitalin reklam sektöründeki payıyla ilgili bilgiler veren Pura, “2016’da dijitalin toplam medya yatırımlarından aldığı payın yüzde 25-30 aralığında olacağını tahmin ediyoruz. Dijital toplamdan aldığı pay itibarıyla, önümüzdeki yıllarda ikinci mecra konumuna gelecek” dedi. 

Haberin Devamı

İNGİLTERE’DEN TELEGRAPH ÖRNEĞİ

Ahmet Pura’nın ardından söz alan IAB Avrupa Başkanı Alain Heureux, ‘verilerin’ medyanın geleceğindeki önemini vurgulayan bir konuşma yaptı. Habercilikte dijital dönüşüm sürecini bire bir yaşayan International News Media Association (INMA) Başkanı ve Telegraph Grup Mobil ve Servisler Direktörü Marc Challinor, Telegraph’ın mobil platformları nasıl kullandığını, okuyucular ve reklamverenler için nasıl artı değer yarattığını anlattı. 

TÜRKİYE’DEN HÜRRİYET MODELİ

Daha sonra katılımcılarla buluşan Hürriyet Gazetecilik İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Dalman, Hürriyet Gazetesi’nin tarihsel dönüşümünü ve dijitalleşme hikâyesini anlattı. ‘Hürriyet Dünyası’ yatay bina projesiyle devrimsel bir değişim yaşadıklarını belirten Dalman, gelinen noktada Hürriyet’i “Gazete, web, mobil, tablet, sosyal medya gibi her türlü kanaldan milyonlara erişen, dijitalleşmeyi önemli bir açılım fırsatı olarak gören ve bunu uzun süredir uygulayan, böylece hep genç ve dinamik olmayı başaran, lider bir marka” olarak tanımladı.

Haberin Devamı

Hürriyet'in dijital dönüşümünü 1996’da başlattığını belirten Dalman, "O dönemdeki en büyük endişemiz tirajı düşürüp düşürmeyeceğiydi. Okur kaybı en büyük korkumuzdu. İcra Kurulu’na dijitalleşme projesini sunduğumda aldığım ilk tepki ‘bırak bu işleri’ olmuştu. Dönüşümün başlangıcı Vuslat Doğan Sabancı'nın ABD’den dönüp kurumun başına geçmesiyle oldu" dedi.

09.30'DAN ÖNCE GÜNCELLEMİYORDUK

İlk zamanlar okur kaybetmemek için gazeteyi sabah 09:30'dan önce güncellemediklerini anlatan Dalman, şöyle devam etti:

"Bunu önce gazeteyi alıp okusunlar, sonra bizimle devam etsinler diye yapıyorduk. Daha sonra internette gazetenin dışındaki mecralarla da gücümüzü perçinleyebileceğimizi fark ettik. Bu entegrasyon döneminde ilk adım 2000 yılında Yenibiris sitesi oldu. 2006'da Hürriyet Emlak sitesini, 2007'de Hürriyet Oto sitesini açtık. Bu süreçlerin ardından artık sadece bir gazete/habeci olmağımızı anlayarak yeni alanlarda yeni mecralarla değerler yaratmaya odaklandık."

/images/100/0x0/55eaeee6f018fbb8f8a004a9

Haberin Devamı

Medyanın bugün içerik ve mecraların birbiriyle ilişkisi adına hayli karmaşık bir yapı üstünde ilerlediğini belirten Dalman, içerik üretiminin patladığını ve herkesin her formatta içerik üretmeye başladığını vurguladı.

Dalman, şunları anlattı:

"2012 en büyük değişimi yaşadığımız dönemden biri oldu. Tüm mecralarda, her formatta, 7 gün 24 saat haberciliğe geçtik. Dönüşümde The Daily Telegraph gazetesiyle yakın ilişkiler kurduk, danışmanlık aldık. Künyemize Tablet-Mobil Koordinatörlüğü ve Hürriyet TV Editörü unvanlarını ekledik. Bu gazete için çok büyük bir adımdır. Bina içindeki mimari düzenimizi bile farklı mecraların yönetici ve içerik üreticilerinin birbiriyle daha kolay iletişim kurabileceği bir formata dönüştürdük. Hürriyet TV için yeni binamızda geleneksel TV’den bir farkı olmayan bir stüdyo kuruldu. Şu anda görüntülü içerik yayıncılığı adına önemli bir marka. Dijitalleşme sürecinde de hedefimiz farkıl değil; güvenilir ve güncel içerik kaynağı olmaya devam edeceğiz."

Haberin Devamı

TÜRKİYE DÜNYADA İKİNCİ

“Mixx Digi-Talks” etkinliğinde son olarak söz alan Turkcell Mobil Pazarlama Direktörü Neslihan Uçar dijital ve mobilin yükselişiyle birlikte medya tüketim alışkanlıklarının da değiştiğine dikkat çekerek, “Türkiye dijital büyüme konusunda en hızlı ikinci ülke. Turkcell olarak bu alanlara yönelik bir çok katma değerli çözüm sunuyoruz.” diye konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!