Güncelleme Tarihi:
İstanbul Kongre Merkezi’nde başlayan IPZ’12 interaktif pazarlama alanında uzman yüzlerce yabancı ve Türk pazarlamacıyı ‘interaktif’ oturumlarda bir araya getirdi.
Türkiye’de interaktif mecranın iki gün boyunca kalbinin atacağı,Türkiye’nin iletişim ve eğlence şirketi TTNET’in ana sponsorluğunda düzenlenen ‘’İnteraktif Pazarlama Zirvesi 2012’’ İstanbul Kongre Merkezi’nde iş dünyası ile buluştu. Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, Bilim ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Davut Kavranoğlu,Bilgi ve Tekonolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, TTNET Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı İlker Koçak ve Marketing Management Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu’nun konuşmaları ile interaktif dünya meraklıları iş profesyonellerine kapılarını açtı.
Türkiye’nin en büyük ve en köklü İnteraktif Pazarlama ZirvesiGümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı’nın açılış konuşması ile interaktif dünya ile buluştu. Zirvenin yedinci yılında katılımcılarla bir arada olmaktan duyduğu mutluluğu belirten Gümrükve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı interaktif pazarlama sektörünün gelişim mimarlarından olan Marketing Management Türkiye’yi tebrik etti. Gümrük ve Ticaret Bakanlığının, şirketlerin önünü açmak, elektronik ticarete yönlendirmek, ikili ve çoklu ticari ilişkilerde bir güven ortamını oluşturmak için gerekli yasal düzenlemeler yaptığını belirten Bakan Hayati Yazıcı, elektronik ticaretin uygulama biçimlerine dikkat çekti.
Ülkelerin büyüme dinamiklerini interaktif ekonomi belirliyor
Geleceği öngören ticari aktörler artık hamlelerini internet ekonomisi üzerine şekillendirdiğini belirterek günümüzde e-ticaret yoluyla yapılan alış verişlerin hacmi hızla arttığını vurgulayan Bakan Yazıcı, ‘’ 2011 yılı itibariyle dünya e-ticaret hacmi 680 milyar dolara ulaşmıştır. 2016 yılına kadar dünya nüfusunun yarısının, yani yaklaşık 3,5 milyar kişinin internet kullanıcısı olacağı öngörülmektedir.
Yine aynı dönemde ülkemizin de içinde bulunduğu G-20 ülkelerinde yaklaşık 800 milyon internet kullanıcısı olacağı ve bu ülkelerdeki internet ekonomisinin 4 trilyon 200 milyar dolara ulaşacağı tahmin edilmektedir.Bu dönüşüm süreci ekonomimiz için iş dünyamıza önemli fırsatlar sunuyor.Bu fırsatları değerlendirebilmek için, kamu ve iş dünyası olarak birlikte hareket etmemiz önem arz ediyor’’dedi.
Çekirdek aileye yeni bir üye daha eklendi
Zirveye katılan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, internetin yaşamımızın ayrılmaz bir parçası olduğunu belirterek ‘’İnternet son yıllarda yaşantımıza o kadar girdi ki; ailemizin bir ferdi oldu, artık günümüzde ‘Çekirdek Aile’ tanımı değişti. Çekirdek aile eskiden anne, baba ve çocuklar diye tanımlanıyordu. Bugün ise anne, baba, çocuklar ve internet olarak kabul edilmeye başlandı.
Özellikle biz Türkiye’de interneti yaşantımızın ayrılmaz bir parçası haline getirdik, çok kullandık, halen de artan miktarda kullanmaya devam ediyoruz. İnternet kullanımında günlük ortalama 72 dakika, aylık 34- 35 saat rakamları Türkiye’yi ‘internet kullanımında’ yine açık ara Avrupa’da en çok interneti kullanan ülke durumuna getirdi. 1990’lı yıllardan günümüze baktığımızda hem Türkiye’de hem dünyada bilişim alanındaki gelişmeler son derece dikkat çekici veriler sunmaktadır. 1990’lı yıllarda dünyada kişisel bilgisayar sayısı 100 milyon iken bugün 2 milyardan fazladır.
1990’lı yıllarda dünyada mobil telefon sayısı 10 milyon iken günümüzde ise 6 milyardır. 1990’lı yıllarda 3 milyon internet kullanıcısı mevcutken bugün 2.3 milyardır. Türkiye’ye baktığımızda ise bilişim sektörümüz geçen yıla oranla yüzde 13 büyüyerek 40 milyar dolara ulaştı. World Economic Forum’un verilerine göre dünyada 1 milyondan fazla haneye bin megabit internet erişimini sağlayan 4 ülkeden de biriyiz. Mobil kapsamlı en geniş kapsama alanına sahip birinci ülkeyiz. Bu veriler Türkiye için bilişim sektörü ile ilgili hiç mütevazı olmamıza gerek olmadığını gösteriyor.
Genç interaktif pazarlama sektörü
İnteraktif Pazarlama Zirvesi 2012’nin açılış konuşmasını yapan Marketing Management Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu, yazılımcı ve geliştirici sayısının henüz yeterli sayıda olmadığına dikkat çekerek interaktif pazarlama sektörünün en önemli sorunlarından birinin genç dinamikleri olgunlaştırma yolundaki eğitim eksiklikleri olduğunuvurguladı. Herkesin pazardan payına düşeni en iyi şekilde alabilmesi adına rekabetin en aza indirilerek sektörün büyümesine olanak sağlanacağınadikkat çeken Ocakoğlu; ‘’İnteraktif pazarlama konusunda lisans eğitimi başlatılamadı.
Bu yıl eğitime başlayacak bir lisansüstü interaktif pazarlama kürsüsü açılması bizi sevindiriyor. Dinamikler de pazar da henüz olgunlaşmadı. Bu nedenle de rekabet keskin. İlişkilerin sağlıklı büyüyebilmesi için önce sektörün büyümesi, olgunlaşması gerek. Herkesin büyüyen pazardan daha çok pay alacağı düşüncesini aklında tutup ilk hedefinin rakibi çökertmek değil sektörü büyütmek olmalı.
E-ticaret ekonominin çarklarını daha hızlı döndürmek için muhteşem bir mecra. Eko sistemi ile büyüyor. Büyüklüğün 14 milyar TL’ye ulaştığı ifade ediliyor. Ancak “sorumsuz siteler” tüketiciyi aldatırken aslında gerçek iş erbaplarına zarar veriyor. İnanıyorum ki internet tabanlı işlerin büyüyebilmesi için kurucusu, kullanıcısı, kural koyucusu hep birlikte hareket etmeli” dedi.
19-20 Eylül tarihleri arasında İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen ve “İnteraktif Ekonomi ile Büyüyen Türkiye” sloganı ile yola çıkan IPZ’12 ilk gününde dijital bankacılıktan dijital sağlık hizmetlerine, video pazarlamadan interaktif ekonomiye dijital yatırımların ekonomiye doğrudan katkısından hayatımızda çığır açacak yeni teknolojilere kadar interaktif pazarlamanın her alanı uzman katılımcılar eşliğinde masaya yatırıldı.
Mobil cihazsız dijital deneyimi
Yedinci İnteraktif Pazarlama Zirvesi dünyaca ünlü pazarlama uzmanları R/GA ajans stratejist Kristen Joy Watts ve Viacom Medıa Network Global Dijital Medya Yöneticisi Aaron Harmon’ı interaktif pazarlama platformunda bir araya getirdi.
Ünlü stratejist Kristen Jay Watts, "1 Milyar Dolarlık Sosyal Medya Dersi: Instagram’dan Neler Öğrendik?"oturumunda interaktif dünyada Instagram ile nelerin değiştiğine ve genel anlamda mobil fotoğrafçılığın yükselişine dikkat çekti. Dijital deneyimlerin ön plana çıktığı zirvenin ilk gününde Viacom Media Network Global Dijital Medya Yöneticisi Aaron Harmon da interaktif mecra ve mobil cihazlar arasındaki doğrudan bağlantıyıve mobil cihaz kullanmaksızın dijital deneyim yaşamanın inceliklerini ‘’Cihazlar Konuşurken Siz Dilsiz Kalmayın!’’ oturumunda katılımcılarla paylaştı.