Güncelleme Tarihi:
SORUMLU TÜKETİMDEN YANAYIZ
Ürünleri, markaları ve sorumlu alkol tüketimine olan bağlılıklarıyla gurur duyduklarını belirten Diageo’nun açıklaması şöyle devam ediyor:
"Markalarımızın pazarlanması, tanıtılması ve satışına ilişkin en katı kurallara uymakta ve alkol tüketiminin istismar edilmesinin oluşturabileceği tehlikelerin bütünüyle farkında olduğumuzu teyit etmekteyiz. Bununla birlikte alkolün, içki içmeyi tercih eden insanlarca sorumlu bir şekilde tüketildiğinde dengeli bir hayat tarzı oluşturabileceğine, tüketicilere evlerinde ve evlerinin dışında keyif sunabileceğine inanıyoruz. Doğaldır ki ticari bir kuruluş olarak, tüketicilerimizin markalarımızı tercih etmesini arzu ediyoruz. Tabii, faaliyet gösterdiğimiz ülkelerin kültürel farklılıklarını görmekteyiz. Bu doğrultuda hükümetlerle ve toplumlarla ortak bir zemin bulmak üzere işbirliği içerisinde çalışmayı gözetiyoruz. Bu amaçla Türkiye’de de bu yaklaşımı hayata geçirme fırsatına sahip olmaya ve ilgili bakanlıklarla daha dengeli bir sonuca ulaşabilmek için birlikte çalışabilmeye samimi olarak değer veriyoruz."
DENGE SÖZÜ ALMIŞLARDI
Satışın ardından 2011 yılında yaptığımız söyleşide Diageo’nun Avrupa Başkanı Andrew Morgan, "Türkiye’de içki yasaklamaya dönük eylemler olduğu söyleniyor ama görüştüğümüz bakanlardan böyle bir izlenim almadık. Hükümet gelecekte de alkollü içkiler sektörüne karşı dengeli olacaktır" demişti.
İngiliz alkollü içki devi Johnnie Walker, Baileys, Guinness, Red Stripe, Smirnoff, Captain Morgan, Gordon’s, Crown Royal ve J&B gibi pek çok markayı bünyesinde bulunduruyor. Türkiye‘de satın aldığı Mey İçki ise Yeni Rakı’nın yanı sıra Kayra Şarapları, Binboa ve İstanblue votkaları gibi pek çok markanın sahibi.