Güncelleme Tarihi:
Rüzgarın anormalliği
Ataköy Florya istikametindeki onarımı süren 06/24 pistinin inşaat sahasında gazetecilere açıklamalarda bulunan Birdal, sıkıntıların atlatılması için havayolu şirketleri, terminal işletmecileri, yer hizmetleri yapan firmalar ile birlikte büyük bir öz veriyle çalıştıklarını söyledi. Bu yıl yaşanan uçak trafiğindeki sıkıntının pist onarımı nedeniyle birlikte, küresel ısınma nedeniyle rüzgar yönlerindeki anormalliklere bağlı olduğunu belirterek şunları söyledi: “Rötarları sadece bu pistin kapalılığına bağlamak bir kere doğru değil. Çünkü diğer pistlerimiz de rüzgar durumuna göre kullanılabiliyor. Şu anda birbirine paralel iki pistimiz var. Hava trafiği bu pistlerde yürütülüyor. Ancak 06/24 pisti Özellikle rüzgarın kuzeyden estiği zamanlarda çok rantabl olarak kullanabildiğimiz bir pistti. 36 yönünde kalkış, 06 yönünde iniş yaptığımız zaman hava trafiği daha verimli olarak yönetiliyor. Bir süreliğine 06-24 pistini kullanamayacağız.”
Tek neden bu pist değil
Rötarlarda tek nedenin bakıma alınan pist olmadığını vurgulayan Birdal, sözlerine şöyle devam etti: “Uçakların belli saatlerde tarifelerini ona göre yapmaları nedeniyle belli saatlerde birikmelere sebep oluyor. Bu hem havadaki, hem de yerdeki uçaklar için geçerli. Belki bu sıkışıklıktan dolayı birtakım beklemeler olacaktır. Pist açık olsa dahi kış mevsiminde hepinizin takip ettiği gibi İstanbul’da rüzgar esişi kuzeyden olmasına rağmen, geçtiğimiz kış mevsiminde güneyden yani lodos fazla esti. Öyle olunca da bu pisti biz zaten kullanamamıştık.”
Askeri meydan dahil olsa sıkışıklık yaşanmaz
ORHAN Birdal, Yeşilköy’deki askeri meydanın sivil alana dahil edilmesi konusunda anlaşma sağlandığı takdirde, Atatürk Havalimanı apronundaki sıkışıklığın ortadan kakacağını ve park sorunu kalmayacağını belitti. Birdal, “Bu konuda, gerekli girişimler yapılıyor” dedi.