‘Devrime’ en yakın sektör otomotiv

Güncelleme Tarihi:

‘Devrime’ en yakın sektör otomotiv
Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2018 08:30

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu’nun (TÜRKONFED) ve Sektörel Dernekler Federasyonu (SEDEFED) işbirliğiyle Türkiye ekonomisinin öncü sektörleri olan otomotiv, tekstil ve tarım sektörlerinin dijitalleşme yol haritasını ortaya koyan Dijital Anadolu 2: Sektör Bazlı Dönüşüm Yol Haritası Raporu’nun sonuçları Adana’da açıklandı.

Haberin Devamı

191 firma davetiyle yapılan üç farklı ildeki çalıştay sonuçlarına ve 47 firma ile derinlemesine anket çıktılarına göre, Endüstri 4.0’a en yakın sektör otomotiv oldu. Tekstil ve hazır giyim, teknik altyapı, akıllı üretim ve insan, organizasyonda Endüstri 2.5 seviyesine yaklaşırken, seracılık ise akıllı üretim ve organizasyonda Endüstri 2.0’ın biraz üzerinde yer aldı.

EKONOMİK REFAH ARTAR

Bu yüzyılın ihtiyaçlarına, eski alışkanlıklarla cevap vermenin mümkün olmadığını, bugün rekabetçilik liginde yarışan ülkeler için en önemli kaldıracın dijital dönüşüm olduğuna dikkat çeken TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, “Ülkemizin kalkınma odaklı bir ekonomik modele geçmesi, yüksek katma değerli üretim ve ihracat gücünün artması için, yüksek teknoloji kullanımını artırmak gerekiyor. Bugün, şirketlerimiz ve ilgili sektörlerimizde, teknoloji kullanımına baktığımızda sadece binde 3’ünün yüksek teknolojili üretim yaptığını görüyoruz. Bu oranı hızla yükseltmeliyiz” dedi. Geçmiş sanayi devrimleri kaçıran Türkiye’nin, dijitalleşme sayesinde küresel rekabette belki de ilk defa, rakipleriyle aynı seviyeyi yakalama şansına sahip olduğuna dikkat çeken Turan, şöyle devam etti: “Sanayimizin dijital dönüşümünü gerçekleştirip, KOBİ’lerimizin kapasitelerini artırıp, yüksek teknolojiyle yüksek katma değerli üretimi yakalayıp, ekonomik refahı artırabiliriz.”

Haberin Devamı

SEDEFED Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı ise, Türkiye’nin, sektörel koşullara uygun ve verimlilik artışı yaratacak dijital dönüşümü, acilen kurgulaması gerektiğini belirterek, “Böyle bir çerçeve, Türkiye’yi dijital dönüşüm ekonomisinin tüketicisi değil üreticisine; dijital dönüşümü ise orta gelir tuzağından çıkışın yol haritasına dönüştürecektir” dedi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!