Oluşturulma Tarihi: Eylül 03, 2001 00:00
PİYALE Şirket Grupları Genel Müdürü Taha Yalçın, krizin kendileri gibi gıda üreticilerini de vurduğunu söyledi. Yalçın, ‘‘Üretimi iki ay durdurduk. Ağustosun ikinci yarısında gıda tüketimi genelde artar. Bugün öyle değil. Kapasite kullanımı yüzde 30-40'a indi. Devlet zararına üreten sanayicinin elini öpmeli’’ dedi.EGE'nin 79 yıllık markası Piyale, tüketiciden gelen talep üzerine, ürün yelpazesine 22 çeşit daha ekleyerek, gıdanın her alanına girmeye karar verdi. Piyale Şirket Grupları Genel Müdürü Taha Yalçın, gıdada markasına güvenen Piyale'nin mutfakta bulunması gereken bütün ürünlere yakında imzasını atacağını söyledi. Yalçın, kriz nedeniyle kapasite kullanım oranlarının yüzde 30-40'lara düştüğünü belirtti. Yalçın, ‘‘Şu anda sanayicinin işi çok zor. Devlet gerçekten sanayicinin elini öpmeli. Çünkü her üretim zarar’’ dedi. Tümgıda, Maktaş ve Andaş'ı Piyale Şirketler Grubu olarak tek yönetim çatısında toplayan Piyale'deki bu yeni yapılanmanın yanısıra yeni ürünleri ve krizin tüketim eğilimlerini nasıl değiştirdiğini konuştuk.Gıda sektöründe şu anda durum nedir?- Şu anda sanayicinin işi çok zor. Devlet gerçekten sanayicinin elini öpmeli. Her üretim zarar. Sanayinin bir şekilde desteğe ihtiyacı var. Gıdada normalde ağustos ayının ikinci yarısından sonra patlama yaşanırdı. Şimdi yaprak kımıldamıyor. Kapasite kullanımı yüzde 30-40'lara düştü. Piyale kriz dönemini nasıl geçiriyor?- Krizde biz de iki ay üretim yapamadık ve bir süre pazardan çekildik. Ayrıca Dr. Qetker ile ortaklığımız vardı. 14 yıllık anlaşma bu yıl sonunda bitiyordu. Kriz burada bir araç oldu ve sözleşme 7 ay önce sona erdi. Piyale'yi güçlendirmek isteyen Maktaş, Piyale-Dr. Qetker ortaklığındaki hisselerini devretti. Dr. Qetker lisans hakkını ödeyerek paketler üzerinde Piyale adını kullanmaya devam edecek. Ancak birkaç yıl sonra Piyale adını tatlı grubunda da yeniden biz kullanacağız.Kriz döneminde yeni ürün çalışmalarınız var mı?- Elimizde 22 yeni proje var. Bu projeleri önümüzdeki yıl sonuna kadar gerçekleştirmek istiyoruz. Yaptırdığımız araştırmalara göre tüketicilerimiz Piyale'nin yoğurdu, sütü, şekeri hatta tuzu olduğunu zannediyor. Piyale gibi bilinirliği fazla olan bir markayla gıdaya yönelik herşeyi üretip pazara sunabilirsiniz. Bu bizim için çok olumlu bir sonuç. Kendimiz üretemesek bile, markamızla dışarda fason yeni gıda ürünlerine gireceğiz. 22 yeni proje içinde neler var?- Tüketicinin istekleri çok farklı. Eskiden her türlü hamur işi için aynı un satılırken, artık baklava için ayrı, börek ve kek için ayrı un üretiliyor. Vitaminli pirinç unu gibi annelerin çocukları için talep ettiği özel ürünleri geliştirmeyi sürdürüyoruz. Unla ilgili herşey olabilir. Maya da süt de, kekin içine konulan kurutulmuş meyve de üretebiliriz. Piyale'yi gençlerin ve çocukların da tüketmesini hedefliyoruz. Çocukların seveceği yeni çeşit makarnalarımızı ekim ayında piyasaya sunacağız. Tarhana Avrupa'da kapış kapışHangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz?- Hazır çorbada Avrupa'ya çok satışımız var. Almanya'da iki milyon Türk yaşıyor. Özellikle tarhana ve ezogelin çorbalarımızı iç pazardan çok Avrupa'da satıyoruz. Yılda bin ton hazır çorba ihraç ediyoruz. Bu yıl da ihracatımız geçen yıla göre miktar olarak yüzde 15 arttı. Türkiye'de 360 ton makarna tüketimi, 900 ton üretim kapasitesi var. Özellikle Hindistan ve Çin'e dünyadaki tüm makarna üreticileri gibi biz de girmeye çalışıyoruz. Krizde İstanbul'da un satışı arttıKrizde makarna ve un tüketiminde bir değişme gözlendi mi?- Piyale olarak Türkiye genelinde 80 bin satış noktasındayız. Paket unda İstanbul'daki pazar payımız yüzde 40'ların üzerinde. Paket un tüketimi en fazla İstanbul'da arttı. Makarna tüketiminde biraz hareket gözlemledik. Satışlarımız geçtiğimiz yılların aynı aylarına göre şüzde 15 oranında arttı. Büyükşehirlerde de hamur işine talep fazlalaştı.TAHA YALÇINPiyale Şirket Grupları Genel Müdürü Taha Yalçın, işletme eğitimi aldıktan sonra iş hayatına Almanya'da başladı. Türkiye'ye döndükten sonra Henkel-Turyağ ve Kerevitaş'ta çalıştı. 1999'dan bu yana Piyale ürünlerinin satış ve dağıtımını yapan Tümgıda ve Andaş şirketlerinin Genel Müdürlüğü'nü yürüten Taha Yalçın, geçen ay Maktaş Makarnacılık Genel Müdürlüğü'nü de üstlendi.
button