Devlet ‘mobil’leşti hizmet daha hızlı ve verimli oldu

Güncelleme Tarihi:

Devlet ‘mobil’leşti hizmet daha hızlı ve verimli oldu
Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2011 22:48

Turkcell Kurumsal Müşteri Yönetiminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, Turkcell’de ana stratejilerinin müşteriye değer yaratacak herkesle işbirliği yapmak olduğunu söyledi. Kamu kuruluşlarının vatandaşlarına devlet hizmetlerine elektronik ortamdan güvenli, hızlı, kaliteli, etkin ve verimli şekilde erişim sağlamasını önemli bulduklarını belirten Kocabaş, kamu kuruluşları ile yaptıkları işbirliklerini şöyle anlattı:

Haberin Devamı

Ekonomi Bakanlığı: Dış Ticaret işlemleri yapan tüm firmaların Ekonomi Bakanlığının web sayfası üzerinden tüm resmi evrak ve işlerini takip ettiği sistem. Türkiye’de ilk olarak Turkcell ile başlayan sistem, 60 bin firmayı doğrudan ilgilendiriyor.

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı: Bakanlığın proje başvuruları ve takibi için oluşturduğu altyapıya entegre. Tüm bakanlık destekli projelerde tek başvuru noktası.

EPDK: Enerji piyasasında iş yapan firmalar, tüm yetkinlik evraklarını ilgili kuruma Turkcell Mobil İmza ile iletebiliyor.

TUBİTAK: TÜBİTAK tarafından desteklenen projeler de, proje başvurusu, proje başvuru takibi işlemlerinde kullanılıyor.

2011’de 5.3 milyon imza ‘mobil’ atıldı

SELEN Kocabaş, mobil imza uygulaması ile bürokrasi yükünün azaltılmasına önemli katkıları olduğunu belirterek, “Bu servis ile 2010 yılında 3.6 milyon, 2011 yılında ise 2010’a göre yüzde 50’lik bir artışla 5.3 milyon imzalama işlemi yapıldı. E-devlet kapısına giriş mobil imza ile yapılabilmekte ve tüm işlemlerde kolay, hızlı ve güvenli sonuç alınmasını sağlamaktadır” dedi.

Haberin Devamı

Hakkında açılan dava da elektrik faturan da cepte

SELEN Kocabaş, Turkcell’in sorgulama ve bilgilendirme çözümleriyle ilgili de şu bilgileri verdi:

PTT Kargom Nerede: Uygulama ile, PTT Kargo kullanıcıları kargo gönderiminde bulunabiliyor. Kargonun yerini, ücretini, ulaşma süresini ve PTT Kargo’nun hizmet verdiği yerleri sorgulama ile öğrenebiliyor. Kargo ve Posta Takip Sistemleri ile kargo ve çalışan takibi yapılıp, evden teslimler alınıyor ve anlık ödemeler sisteme dahil ediliyor.

UYAP SMS Servisi: 4060 Kısa numarası üzerinden çalışan UYAP (Ulusal Yargı Ağı Projesi) SMS servisine abone olan tüm kullanıcılar tüm dava dosyalarını ve haklarında açılan davaları artık cep telefonlarından öğrenebiliyor. Adalet Bakanlığı ile yapılan çalışma sonrası TC kimlik numaralarını yazıp 4060’a gönderen aboneler sisteme kayıt oluyor ve bu aşamadan sonra her türlü dava bilgileri ceplerine geliyor.

Trafik Bilgi Sistemi: Plaka kontrolü ve GBT taramaları mobil cihaz desteğiyle yapılıyor.

Haberin Devamı

TEDAŞ: TEDAŞ abonelerine fatura tutarı, son ödeme tarihi, fatura ödendi/ödenmedi bilgisi, ödenmeyen fatura nedeniyle elektrik kesintisi uyarısı SMS gönderimi gidiyor. 

TOKİ: TOKİ veritabanında yer alan ihaleler, satışlar, konut belirleme kura sonuçları bilgisi, kurumdan haberler başlıklı bilgilendirmelere SMS ile ulaşım sağlanıyor.

‘Erken uyarı’yla orman yangınına müdahale hızlandı

ORMAN Genel Müdürlüğü Yangın Yönetim Sistemi ve Orman Yangını Erken Uyarı Sisteminin mobil iletişim altyapısında Turkcell sistemlerinin kullanıldığını belirten Selen Kocabaş, bu uygulamayı şöyle anlattı: “Yangın Yönetim Sistemi, Orman Bölge Müdürlükleri bünyesinde yangınlara müdahalede bulunacak kamyon, helikopter, uçak gibi araçlarda kullanılan sistemlerle yangın esnasında kaynak planlama ve yönlendirmede karar destek amacıyla kullanılıyor. Erken Uyarı Sistemi ise orman alanlarında hava sıcaklığı, nem, duman gibi sensörler yardımıyla ortamlardan alınan bilgilerin merkeze mobil iletişim teknolojisiyle aktarılmasıdır. Yangınları tespit ve müdahale konusunda proaktif çözüm sunuyor. Sistemin kurulması ile birlikte orman yangınlarına müdahale süresi azalmış, yangın söndürme çalışmalarının sevk ve idaresinde etkinlik artırıldı.”

Haberin Devamı

T20 ile ilk kez birden fazla banka tek telefona girdi

DAHİLİ Yakın Alan İletişimi (NFC) desteği ile birlikte gelen Turkcell’in T20 model telefonunun, bir operatörün bankacılık uygulamaları ile entegre çıktığı ilk telefon olduğunu belirten Selen Kocabaş, “MasterCard işbirliğiyle geliştirilen dünyanın ilk birden fazla bankanın ödeme uygulamalarını SIM kart üzerinde destekleyen NFC servisi Cep-T Cüzdan da T20’de ön yüklü olarak geliyor” dedi. Kocabaş, şöyle devam etti: “Ulaşımda Cep-T Cüzdan ve Mobil Ödeme’yi eş zamanlı destekleyen çözümler ile tamamen mobil bir deneyim sunuyor. Cep-T Cüzdan Servisimize ulaşım kartlarını ve biletleri eklemek üzere belli şehirlerde çalışmalarımıza devam ediyoruz. Cep-T Cüzdan ile Ulaşım ve şehir kartları cep telefonuna taşınarak NFC teknolojisi ile kolay, pratik, güvenli bilet kullanımı sağlanacaktır.  Ayrıca otoyol ve köprü gibi gişelerden Turkcell T20 ile temasız geçiş altyapımız hazır. Cep-T Cüzdan uygulaması üzerinden, gerçek zamanlı bakiye görüntüleme, son kullanılan biletler ve fiyatları, yükleme kolayca yapılabilmektedir.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!