OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 14, 2002 00:00
Dünyaca ünlü Amerikalı giyim ve aksesuar markası Beverly Hills Polo Club'ın (BHPC) Avrupa'daki satış ve üretim haklarını Türk Tars ÅŸirketi aldı. Beverly Hills Polo Club'ın Avrupa merkezini Ä°stanbul'a taşıyan Tars BaÅŸkanı Murat Tarsuslugil, ‘‘BHPC markası ile Avrupa'da önümüzdeki 5 yılda 100 milyon dolarlık satış yapacağız’’ dedi.TÃœRK hazırgiyim sektörünün önde gelen kuruluÅŸlarından Tars, Beverly Hills Polo Club'ın (BHPC) Avrupa'da üretim ve dağıtım haklarını aldı.Merkezi Türkiye'de bulunan ve Hindistan, Güney Kore, Çin, Ä°ngiltere, Amerika BirleÅŸik Devletlerinde (ABD) ofisleri bulunan Tars'ın Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Murat Tarsuslugil,‘‘BHPC markasını Ä°stanbul'dan yöneteceÄŸiz. Bu markanın Avrupa'daki haklarını Ä°stanbul'dan yönetmek bize ayrı bir mutluluk veriyor’’ dedi. Tars'ın geçtiÄŸimiz yıl 57 milyon dolarlık satış yaptığını belirten Tarsuslugil, BHPC markası ile önümüzdeki 5 yılda 100 milyon dolarlık ek satış yapılacağını ve ÅŸirketin cirosunun hızla yükseleceÄŸini söyledi.BHPC markasının Avrupa'daki haklarını almak için Avrupalı dev ÅŸirketlerle yarıştıklarını belirten Tarsuslugil bu yarışı kazandıkları için memnun olduklarını söyledi. Tarsuslugil şöyle devam etti:‘‘Öncelikle,‘BHPC'nin Avrupa lisansını Türkler aldı' sözünün dünya giyim piyasasında dolaÅŸmasından çok mutluyuz. Eskiden böyle büyük markaların lisanslarını Ä°talyanlar alırdı ÅŸimdi biz aldık. BHPC çok büyük bir marka ve Avrupa çapında markanın yönetimini biz yapacağız. Markayı satmak isteyenler, merkez tarafından Ä°stanbul'a yönlendiriliyor. BHPC adına üretim hakkıda bizim elimizde bu üretiminde önemli bir kısmını Türkiye'de yaptırıp ülkemize gelir saÄŸlayacağız.’’HAYRET EDÄ°YORLARTarsuslugil BHPC için görüşmeler yapmak üzere Ä°stanbul’a gelen iÅŸadamlarının Ä°stanbul'da önce ÅŸaÅŸkınlık, sonra mutluluk yaÅŸadıklarını söyledi. Türkiye'yi ziyaret etmemiÅŸ yabancıların Ä°stanbul'a gelmeden önce önyargılarının bulunduÄŸunu, ancak Ä°stanbul'u tanımalarıyla birlikte bu önyargının kaybolduÄŸunu belirten Tarsuslugil, ‘‘Bu kiÅŸiler Ä°stanbul, EskiÅŸehir ve Antalya'da bulunan fabrikalarımızı gezince kullandığımız teknoloji ve üretim kalitemiz karşısında hayrete düşüyorlar’’ dedi. Yabancı iÅŸadamlarının tepkilerinden Türkiye'nin tanıtım sorunu olduÄŸunun anlaşıldığını kaydeden Tarsuslugil, Türkiye kendini iyi tanıtırsa, bir çok sorunu aÅŸar'' diye konuÅŸtu.Türkiye'nin konfeksiyon alanında dünyanın en iyileri arasında bulunmaması için hiç bir nedeninin bulunmadığını belirten Tarsuslugil, Türkiye'nin konfeksiyon alanındaki avantajlarını şöyle sıraladı: ‘‘Türk mallarının kalitesi iyi, Türkiye Avrupa pazarına çok yakın, çok kısa zamanda ürün hazırlıyoruz ve Ä°stanbul yaÅŸanacak bir yer.’’EVRENSEL VÄ°ZYONDünya ticaretinde söz sahibi olmak ve büyük cirolar elde etmek için evrensel bir vizyona sahip olunması gerektiÄŸini belirten Tarsuslugil, ‘‘Türkiye'de oturarak dünya ÅŸirketi olunmaz’’ dedi.Tars'ın 25 yıl önce Ä°ngiltere'de kurulduÄŸunu sonra Türkiye'ye taşındığını ve ABD'de büyük bir ofis açtığını belirten Tarsuslugil,‘‘Türk iÅŸadamları konfeksiyonda dünyaya açılırsa büyük fırsatlar yakalar’’ diye konuÅŸtu. Özellikle ABD'de iÅŸ hacimlerinin çok yüksek olduÄŸunu ve Amerikan piyasasının kaliteli olan her ÅŸeye ihtiyaç duyduÄŸunu vurgulayan Tarsuslugil şöyle devam etti:‘‘ABD'de Budweiser'a yaptığımız kataloglar çok büyük ilgi gördü, tek bir seferde 1.2 milyon dolarlık sipariÅŸler aldık. Hem dünyadan ABD piyasası için ürün topluyoruz, hem de Türkiye'de üretim yapıyoruz. Kendi markamız olan Haft'ı da ABD'de pazarlıyoruz. Yaptığımız tüm iÅŸler bizi güçlendiriyor ve BHPC gibi markaların lisanslarını alma yolu böyle açılıyor.’’ Bulgaristan yerine Diyarbakır'a giderimTÃœRKÄ°YE'nin konfeksiyon alanındaki en büyük avantajının insan kaynağı olduÄŸunu söyleyen Tars international BaÅŸkanı Murat Tarsuslugil, ‘‘ Yatırım için Bulgaristan ve Romanya'ya giden Türk iÅŸadamlarına ÅŸaşıyorum, ben olsam Bulgaristan yerine Diyarbakır'a yatırı yaparım’’ dedi.Eski Sovyet Cumhuriyetleri ve Balkan ülkelerini iyi tanıdığını ve yatırım olanaklarını araÅŸtırdığını kayededen Tarsuslugil, altyapı ve insan kaynağı açısından konfeksiyoncular için Türkiye'nin çok iyi bir merkez olduÄŸunu söyledi. Türkiye'de insanların kazanmak için çaba sarfettiklerini ve çalışanlarda yaratma enerjisinin bulunduÄŸunu kaydeden Tarsuslugil,‘‘ Bu enerjiyi Bulgaristan'da ve Romanya'da bulamazsın, üstelik orada aradığın yan mamülüde bulamazsın’’ diye konuÅŸtu.Türkiye'de ihtiyaç duyulan malzemeyi saÄŸlayan geniÅŸ bir piyasa bulunduÄŸunu hatırlatan Tarsuslugil şöyle devam etti:Bu piyasının eski doÄŸu bloku ülkelerinde oluÅŸması olanaksızdır, ben olsam Bulgaristan yerine Diyarbakır'a yatırım yaparım, hem ben, hem de ülkemin insanı kazanır.'' Â
button