Güncelleme Tarihi:
BAĞLANTI EKONOMİSİ
Altıncısı düzenlenen Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı’na konuk olan Seth Godin, iş ve pazarlama dünyasının önde gelenleri ve Turkcell çalışanlarına ilham verici bir konuşma yaptı. Konuşmasında, tüketim tabanını oluşturan “normal” insanların sayısının hızla azaldığını belirten Godin, pazarlama alanında artık “Farklı insanlara farklı davran” mottosunun geçerli olduğuna işaret etti. Godin, “Endüstri ekonomisi, size söyleneni en iyi şekilde yerine getirmenizi gerektiriyordu. 20. yüzyıl boyunca bu yöntemle önemli başarılar elde edildi. Oysa artık endüstriyel ekonomiden ‘bağlantı ekonomisi’ne geçtik. İnternet etkisiyle oluşan yeni dünya, pazarlama alanında da yaygın reklam ve tanıtımın hegemonyasını kırdı”değerlendirmesinde bulundu.
SÜRÜNGEN BEYİNE KARŞI
Bağlantı ekonomisinde koordinasyon, güven, izin ve fikir alışverişi ile değer yaratıldığını ifade eden Godin, tüm bunların cömertlik ve sanat temellerine dayandığını söyledi. Ünlü yazar, pazarlama profesyonellerini, “Benim işim patronumu mutlu etmek, bana söyleneni yapmak diyemezsiniz. Sürünün bir parçası olmak istemiyorsanız siz de ‘başını yerden kaldırma’ diyen sürüngen beyine karşı çıkmalısınız” sözle-riyle harekete geçmeye davet etti.
Seth Godin KİMDİR
SETH Godin’in tüm dünyada yayımlanmış ve 35’den fazla dile çevrilen 17 kitabı bulunuyor. Hemen her kitabı en çok satanlar listesine giren Godin; sanayi sonrası devrimi, fikirlerin yayılma şekli, pazarlama, liderlik ve her şeyin değişimi konularında yazıyor. Seth Godin, Lincphin, Tribes, The Dip ve Purple Cow’dan isimli kitaplarıyla tanınıyor. Konuşma ve yazarlığın yanı sıra Godin; quiddo.com isimli Amerika’nın en hızlı büyüyen ve yoğun trafiğe sahip sitesinin de kurucusu.