Güncelleme Tarihi:
Starbucks CEO’su Howard Schultz, Teavana ile Starbucks’ta yaptıklarının bir benzerini yapacakların belirterek “Kahve için ne yaptıysak çay için de onu yapacağız” diye konuştu. Schultz, Teavana mağazalarına içinde hazır çay tezgahları da ekleyeceklerini belirtti. Starbucks’ın dünya çapında yaklaşık 18 bin mağazası bulunuyor. Çay yaprağı ve egzotik çaylar satan Teavana’nın ise ABD, Meksika, Kanada ve Kuvet’te 300 mağazası bulunuyor.
Teavana CEO’su Andy Mack ise mağaza sayılarının 2015 itibariyle 500’e çıkabileceğini aktardı. Blair & Co analisti Sharon Zackfia “Bu Starbucks’ın yaptığı en akıllıca yatırımlardan biri olabilir” diye konuştu.
Çay mağazası açacak
Kahve dışında ürünlerde de başarı elde etmek isteyen Starbucks, 1999’da bir başka çay markası Tazo’yu 8.1 milyon dolara bünyesine katmıştı. Çay satışından yılda yaklaşık 1 milyar dolar kazanan Starbucks yakın zamanda ilk Tazo çay mağazasını açacağını duyurdu. Schultz, bu mağazanın Teavana için bir laboratuar olacağını söyledi. Şirket, geçen sene de logosundan kahve ifadesini çıkarmıştı.
Ürün portföyünü geliştiriyor
Kahve sektöründe büyük başarı yakalayan Starbucks, ürün portföyünü geliştirmek istiyor. Şirket, 2011 yılı Kasım ayında meyve suyu üreticisi Evolution Fresh’i 30 milyon dolara Temmuz’da da yiyecek reyonunu geliştirmek için pasta ve kek üreten La Boulange’u 100 milyon dolara satın almıştı.