‘Destekli sutyen’in mucidi Türkiye’de ortak arıyor

Güncelleme Tarihi:

‘Destekli sutyen’in mucidi Türkiye’de ortak arıyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 02, 2005 00:00

Destekli sutyenin mucidi Michelle Mone,İstanbul’a hayran kaldı ve Türkiye pazarına girmeye karar verdi. Mone, ‘Türkiye’de ortak arıyorum’ dedi. Mone, Türkiye’nin dikişsiz iç çamaşırı üretiminde başarılı olduğunu vurguladı.

İNGİLTERE’de ‘sutyen kraliçesi’ olarak tanınan silikon jelli, destekli sutyenin mucidi 34 yaşındaki Michelle Mone, ilk kez geldiği İstanbul’a hayran kaldı ve Türkiye pazarına girmeye karar verdi. Yıllık 200 milyon dolarlık cironun MJM International’ın kurucu ortağı Michelle Mone, ‘Türkiye’de ortak arıyorum’ dedi.

BİR GECEDE KARAR VERDİ: Yürekli Eğitim ve Danışmanlık tarafından bu yıl altıncısı düzenlenen Marka Konferansı’na katılan Mone, Türkiye’ye gelmeden önce böyle bir düşüncesi olmadığını söyleyerek, ‘Türkiye pazarını bilmiyorum ve perakende sektörünü tanımıyorum. Ama dün akşam (çarşamba akşamı) düşündüm. Türkiye’de bir ortağım olsun istiyorum. Türkiye’de bir ortak aramaya karar verdim’ diye konuştu. ‘Türkiye harika bir ülke’ diyen Mone, Türkiye’de hem üretim ve satış, hem de üretim ortaklığı yapabileceğini söyledi. Mone, Ultimo ile yola çıktıklarını, ama bugün iç çamaşırı ve sutyende 7 ayrı markaya ulaştıklarını belirtti.

DİKİŞSİZ ÜRETİMİNİZ İYİ: Mone, ‘Dikişsiz iç çamaşırı üretiminde Türkiye’de büyük bir üretim kapasiteniz olduğunu biliyorum. Ancak henüz bunlarla bir bağlantıya geçmedim’ diye konuştu. Şu anda üretiminin önemli bölümünü Çin’de yaptıran Mone, ‘Çin’de iki fabrikada hem kaliteli, hem de büyük miktarlı üretim yapıyoruz. Türkiye’de de üretim neden olmasın?’ dedi.

15 YAŞINDA OKULU BIRAKTI: Silikon jelli, destekli sutyenin mucidi Michelle Mone, Marka Konferansı’ndaki konuşmasında ise 15 yaşında okulu bıraktıktan sonra fakir bir ailenin kızı olarak nasıl patronluk seviyesine yükseldiğini izleyicilerle paylaştı. İkisi kız, biri erkek üç çocuk sahibi olan Michelle Mone, İskoçya’daki hayat hikayesini şu sözlerle aktardı: ‘İskoçya’nın doğu ucunda herşeyden mahrum kalarak büyüdüm. Annem ve babam sürekli para sıkıntısı çekti. 10 yaşımda işe başladım. 15 yaşımdayken babam felç oldu. Okulu bıraktım. 18’inmde evlendim, 19’umda ilk kez anne oldum. Okula gidemedim diye hayattaki hedeflerimden vazgeçmedim. Kararlı davrandım ve rüyama kavuşmak için çok çalıştım.’

‘Benim de iki tane memem var’ dedim sutyen işine girdim

MICHELLE Mone, göğüsleri büyük gösteren Ultimo markalı silikonlu sutyenin nasıl doğduğunu şöyle anlattı: ‘Bir gece kocamla dansa gittik. Göğüslerimi seksi gösteren ve kalkık durmasını sağlayan sutyenlerden giymiştim. Acayip rahatsızdı, sertti, canımı acıtıyordu. O an kendi kendime şöyle dedim: ‘Neden kadınlar bu çileyi çekmek zorunda? Daha rahat, daha esnek, daha yumuşak bir sütyen yapılamaz mı?’ Gidip sutyeni çıkardım ve yapacağım işi buldum. Eşime ‘sutyen yapacağız’ dedim. O da ‘Nasıl yapacaksın’ dedi. Neden olmasın benim de iki tane memem var dedim. Fikrimi hayata geçirmek için üç yıl çalıştım ve başardım. ’

Güzel ülkeniz kötü imajla lekeleniyor

ÜLKE markaları üzerine yaptığı araştırmalarla tanınan ‘Hükümet Marka Danışmanı’ Simon Anholt, ‘Marka olarak Türkiye ile ilgiliyim. Trajedi, Türkiye’nin marka olarak durumunu anlatmakta yetersiz. Dünyada agılaması ve gerçeğin bu kadar farklı olduğu başka ülke bilmiyorum’ dedi. ‘Türkiye’nin çok kötü bir imajı var. İnsanlar Türkiye hakkında birşey bilmiyor’ diyen Anholt, şöyle konuştu: ‘Türkiye hakkındaki tablo çok vahim. Çok büyük bilgi boşluğu var. Kendiniz olumlu bir imaj oturtmaya çalışmazsanız, başkaları olumsuz şeylerle bu boşluğu mutlaka doldurur. Ülkenin kimliği, ülkenin imajıdır.’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!