Güncelleme Tarihi:
Buluşmada konuşma yapan Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, “Türkiye genelini değerlendirdiğimizde kadın girişimci desteklerimize yönelik ilginin yoğunluğunu ve kadınların iş hayatına dahil olma isteklerinin fazla olduğunu söyleyebiliriz. Kadınlarımızın iş dünyasına katılımlarını sağlamak ülke ekonomisinin kalkınması için oldukça önem taşımaktadır. Geçen yıl Dünya Kadınlar Günü’nde Kadın Girişimci Destek Paketimizi duyurduk ve işletmelerimize uygun koşullarda finansman imkânı sunduk. Desteklerimiz, kadın girişimci ekosistemine büyük yarar sağlayan projelerden birine dönüşmüştür” dedi. Arslan, 11 ili kapsayan Marmara Bölgesi’nde Kadın Girişimci Kredi Destek Paketi ile 36 bin 847 kadın girişimciye 3.4 milyar TL finansman sağlandığını, Türkiye genelinde ise; 131 bin 787 kadın girişimcinin 14.4 milyar TL’lik destekten yararlandığını duyurdu.
‘GENÇLERİN YANINDAYIZ’
Halkbank olarak kadın girişimci sayısının ve kadın istihdamının artırılması adına çalışmalara yıl boyunca devam edileceğini belirten Osman Arslan, “Buluşmalarımızda kadın girişimcilerimiz ile bir araya gelerek onları yüreklendirdik ve hayallerinin gerçekleşmesine destek olduk. Üreten Kadınlar Akademisi ile girişimcilerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak ve her an bilgiye ulaşabilmeleri adına dijital ortamda bilgi akışı sağladık. Kadın girişimciliğini geliştirmek amacıyla da Paraf Üreten Kadın Kredi Kartı hayata geçirdik. Halkbank olarak gençlerimizi de her zaman destekledik ve önümüzdeki dönemde de gençlerin yanlarında olmaya devam edeceğiz. Bu kapsamda üniversite mezunu, mezun olduğu bölümle ilgili herhangi bir iş tecrübesi bulunmayan ve bu alanda kendi işini kurmak isteyen veya kendi işini kurmuş olan 35 yaşını aşmamış girişimcilere yönelik Genç Girişimci Kredimizi, 350 bin TL limitli ve 60 aya kadar vade fırsatıyla sunuyoruz” diye konuştu. Konuşmanın ardından Halkbank Üreten Kadınlar Kocaeli Buluşması’nda, Genç Girişimci Destek Paketi’nden faydalanan girişimci kadınlara, üretkenliklerini desteklemek adına kredileri sembolik olarak takdim edildi. Üreten Kadınlar Buluşmaları’nda bu sene kooperatifler de öne çıktı. Kooperatiflerde markalaşmanın öneminin vurgulandığı buluşmalar çerçevesinde Kocaeli’de Marmara Bölgesi’nden kooperatif temsilcileri ile bir araya gelinerek, markalaşma, pazarlama ve sosyal medya konularında eğitim ve bilgilendirme çalışmaları gerçekleştirildi.