Güncelleme Tarihi:
Almanya'da haftalık yayınlanan Die Woche, Türkiye'deki ekonomik kriz ve siyasi gelişmeleri değerlendirdi. Haberde, Devlet Bakanı Kemal Derviş'in her gittiği yerde basın ordusu tarafından izlenmesinin popçu Madonna ile bir tutultuğu vurgulandı.
Almanya'da haftalık yayınlanan gazetelerden ‘‘Die Woche’’ Türkiye'deki ekonomik kriz ve siyasi gelişmeleri değerlendiren bir habere yer verdi. ‘‘Madonna am Bosporus’’ (Madonna Boğazda) başlığı ile verilen haberde ağırlık olarak Kemal Derviş'in görev yaptığı Dünya Bankası'ndan kurtarıcı olarak Türkiye'ye gelişi ve ekonomiden sorumlu devlet bakanlığına atanması ele alındı. Derviş'e medyanın ilgisi, daha önce de Thomas Friedman tarafından New York Times'da Madonna benzetmesiyle dile getirilmişti.
Jürgen Gottschlich'in kaleme aldığı haberde, Devlet Bakanı Kemal Derviş'in mütevazı kişiliği ve sevecen yapısı ile kısa sürede Türk halkına kendisini sevdirdiği belirtildi. Haberde, Derviş'in şortla halkın arasına girmesinin, yolda gördüğü insanlarla sohbet etmesinin Türkiye'de alışılmış bir politikacı tarzı olmadığı vurgulandı.
Öncülüğünü yaptığı ekonomik program ile fakirin daha da ezilmesine neden olduğu halde Türk halkının kurtarıcı olarak gördüğü ve destek verdiği Kemal Derviş'in büyük sempati topladığı, krizden kurtulmak için ülkenin önde gelen iş adamlarından da destek gördüğü belirtildi. İşadamı Rahmi Koç'un ‘‘Şayet Derviş'in izlediği ekonomi politikası tutmassa, Türkiye üçüncü dünya ülkesi olur’’ açıklamasını da yazan gazete, Derviş'in büyük bir kesim için son umut olduğunu aktardı.
Kemal Derviş'in Ecevit'ten sonra başbakanlığa soyunup soyunmayacağı yolunda spekülasyonlar yapıldığını, Derviş'in DSP ve CHP'ye geçmek gibi bir düşüncesi olmadığını açıklamasından sonra kendi partisini kurma girişiminde bulunabileceği yolunda dedikoduların dolaştığını okurlarına aktaran Die Woche, eski partilerin seçime gidilmesi halinde yüzde 10'dan fazla oy alamayacağı görüşünü savundu.