Dermo Kozmetik pazarı ekonomik krizden etkilenmedi

Güncelleme Tarihi:

Dermo Kozmetik pazarı ekonomik krizden etkilenmedi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 03, 2009 12:23

B'IOTA Laboratuvarları Genel Müdürü Cihat Dündar, ekonomik kriz dönemlerinde insanların kendilerine daha çok baktığını belirterek, küçük yatırımlarla kendilerini mutlu etmenin yollarını aradığını kaydetti.

Dündar, B'IOTA Laboratuvarları ve dermo kozmetik pazarına ilişkin, Bioxcin, Bioder, Bioblas, Deracine, ve Biomeen markalarıyla pazarda faaliyet gösteren B'IOTA Laboratuvarlarının, geçen yılı hedeflerinin üstünde kapattığını söyledi.

Geçen yıl erkek bakımına özel saç ve cilt bakım serisini içeren Biomeen ile yepyeni bir kanala girdiklerini anlatan Dündar, bu alanda daha önce kimsenin yatırım yapmadığını, kendilerinin cesaret göstererek bu alana girdiğini ifade etti. Türkiye'de 40 bin kuaför bulunduğunu söyleyen Dündar, 6 ayın sonunda Biomeen'in önemli başarı elde ettiğini kaydetti.

Özellikle eczane kanalındaki ürünler konusunda bir çok firmanın B'IOTA'nın çalışmalarının ardından cesaret bulduğunu anlatan Dündar, “Bizden sonra belki 12-15 firma saç dökülmesine yönelik ürünler veya bitkisel konseptli ürünleri eczanelerde satmaya başladı” dedi.

Kozmetik pazarının yüzde 90'ının market ve parfümeri kanalından gerçekleştiğini belirten Dündar, B'IOTA Laboratuvarlarının markaları sayesinde durumun biraz daha değiştiğini, insanların artık eczanelere yöneldiğini anlattı.
Dündar, “Bizden sonra eczanede tüketilen kozmetik oranı arttı” dedi.

SAÇ DÖKÜLMESİNİ ÖNLEYEN ÜRÜNLER 80-100 MİLYON TL'LİK PAZAR OLUŞTURDU

Eczaneler kanalıyla satışa sunulan saç dökülmesini önleyen ürünlerin Türkiye'de 80-100 milyon TL'lik pazar oluşturduğunu bildiren Dündar, Bioxcin'in ise pazardan yüzde 50 oranında pay aldığını kaydetti.

Tüy azaltıcı ürün pazarının ise 15 milyon TL düzeyinde gerçekleştiğini belirten Dündar, pazarın yüzde 80'ini Bioder'in oluşturduğunu söyledi.

Bioder ve Bioxcin ile pazar lideri olduklarını, Deracin'in yer aldığı pazarda ise çok rakipleri bulunduğunu ifade eden Dündar, Deracin ile bu yıl o pazardan yüzde 5-10 arasında pay almayı hedeflediklerini anlattı.

Dündar, Türkiye'de dermo kozmetik pazarının 150 milyon dolar civarında olduğunu bildirdi.
B'IOTA Laboravutarlarının Ar-Ge'ye geçen yıl 2 milyon TL ayırdığını, bu yıl da 2-3 milyon TL bu alanda yatırım düşündüklerini belirten Dündar, Ar-Ge yatırımlarının boyutlarının değişebildiğini, karşılarına yeni projeler çıktığında buna göre bütçelerini artırdıklarını söyledi.

“KRİZ KOZMETİK PAZARINI ETKİLEMİYOR”

Cihat Dündar, küresel mali krizin, başta büyük yatırımcıları etkilediğine dikkati çekerek, şu görüşleri dile getirdi:
“İnsanlar, ev veya araba için 'dur' dedi. 10 liraya şampuan, 20 liraya krem alıyordu, makyaj seti alıyordu, bunlar değişmedi. Krizin bizim sektörümüzü etkileyeceğini düşünmüyoruz. Çünkü kriz zamanında insanlar kendilerine daha çok bakıyorlar. Sıkıntılı olunca sivilceler artar, saçlar dökülür, cilt kırışır. Böyle olunca da insanlar küçük yatırımlarla kendilerini mutlu etmenin yollarını arıyor. 10-15 liralık krem alıp mutlu oluyorsun. Ev almak için çok daha fazla para lazım, onu alamıyorsun, 10 liraya şampuan alıp mutlu oluyorsun.”

Almanya'da kozmetik ürünlerinin en çok ikinci dünya savaşı döneminde tüketildiğini söyleyen Dündar, “Çünkü insanların kendilerini iyi hissetmeleri için iyi görünmeleri gerekiyordu” dedi.

İçinde bulunulan dönemde dış görüntüye daha çok önem verildiğini anlatan Dündar, bu durumun giyim ve kozmetik sektörünü hep yukarıda tutacağını söyledi.

Dündar, “Yaşadığımız yüzyıl insanı çirkinleştiren alışkanlıklar dolu. Suni beslenme, hava kirliliği, stres...Aynı insan bu dönemde, bir de güzelleşmek istiyor. İki zıt durum bir arada. Böyle olunca inanılmaz sektörler ortaya çıkıyor. İnsanların bu alışkanlıkları sürdüğü sürece, bu krizler olsa bile kozmetik sektörü bundan darbe almayacak” diye konuştu.

Türkiye'nin dünya kozmetik sektöründe çok cüzi bir paya sahip olduğunu, 200 milyar dolarlık sektörün sadece yüzde 1'inin Türkiye'de bulunduğunu belirten Dündar, bu pazarın yüzde 70'inin de yabancıların elinde olduğunu anlattı.
Dündar, “Ucuz ürün, ucuz düşünce... Biz yerli firmalar olarak dünyada söz sahibi olabilsek, inanılmaz bir istihdam sağlayabiliriz ve hiçbir krizden de etkilenmeyiz” diye konuştu.

Bugün ekonomik kriz nedeniyle birçok sektörün işçi çıkardığını hatırlatan Dündar, kozmetik sektörünün bu tür rüzgarlardan daha az etkilendiğini, işçi çıkarmadıklarını, çıkarmayı da düşünmediklerini ifade etti.
Dündar, marka olmanın önemine işaret ederek, B'IOTA'nın Turquality'e başvuru aşamasında bulunduğunu da bildirdi.

BIOXCIN'IN İHRACATINA BAŞLANDI

Cihat Dündar, Bioder'in Bioxet adı altında Hollanda, Belçika, Lüksemburg, Avusturya, İrlanda, Danimarka gibi ülkelerde satıldığını, Bioxcin'in ise Ukrayna ve Makedonya'da satışlarının başladığını, diğer ülkelerde ruhsatlandırma çalışmalarının sürdüğünü söyledi.

Ruhsatlandırma konusunda sıkıntı yaşadıklarını anlatan Dündar, İspanya, Almanya, Fransa, İsviçre gibi ülkelere de bu yıl girmeyi hedeflediklerini kaydetti.

Bu yıl 25 milyon avro ihracat hedeflediklerini bildiren Dündar, Bioxcin'in şu anda en büyük pazarının Portekiz olduğunu, ruhsat işlemlerinin tamamlanmasının ardından Brezilya'nın da önemli pazarları arasında yer alabileceğini bildirdi.

BIOTA VAKFI BİTKİLERİ KORUYACAK

Dündar, B'IOTA Laboratuvarlarının leke tedavisi ve bebek ürünleri konusunda da klinik çalışmalarını sürdüğünü, bu yıl yeni ürün tanıtımlarının olabileceğini söyledi.

Bitkilerin kendileri için önemine dikkati çeken Dündar, bitkilerin yok olmasını önlemek amacıyla B'IOTA Vakfını kurduklarını, önümüzdeki günlerde bir de botanik bahçe oluşturacaklarını anlattı.

B'IOTA'nın yılda 500 ton bitki işlediğini ifade eden Dündar, Türkiye'nin endemik bitki zenginliğine işaret ederek, bunun da kendilerini yabancı firmalara göre şanslı kıldığını söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!