Güncelleme Tarihi:
Türkiye Deri Vakfı’nın (TÜRDEV) yaptığı araştırmaya göre 225 milyar dolarlık ticaret hacmine ulaşan sektörde Türkiye’nin payı artmaya başladı. Türkiye’de 400 bin kişiyi istihdam eden sektörün yıllık ihracatı da 3.5 milyar doları yakaladı. Sektörün yeni hedef pazarlarının başında ise Çin ve Japonya bulunuyor.
RUSYA PAZARI ÖNEMLİ
TÜRDEV Başkanı Ruken Mızraklı, sektördeki büyümeye işaret ederek, şöyle konuştu: “Deri ve deri ürünleri ihracatımızın ülkeler bazında en önemli pazarı olan Rusya’ya yapılan ihracat son bir yılda yüzde 31,2 artışla gerçekleşmiştir ve bunun Türkiye’nin toplam deri ve deri ürünleri ihracatındaki payı yüzde 27,1’dir. Avrupa’daki, ekonomik krize rağmen bu ülkeler Türk deri sektörü için halen çok önemli bir pazar.
3 BÜYÜKTEN BİRİ
Türk deri sektörü sahip olduğu bilgi birikimi ve uzmanlaşma ile deri ve deri ürünleri alanında dünyada Çin ve İtalya ile birlikte 3 büyük oyuncudan biri. İtalya ve İspanya’da iş koşullarının zorlaşması, tabakhanelerin bir bir kapanması ile Avrupa deri sektöründe ortaya çıkan krizin de etkisiyle büyük bir pazar payı Türkiye’ye kalmış oldu. Bu durum, bizim sektörümüzün bölgedeki liderliğini perçinliyor. Dünya deri sektöründe kalite, katma değerli üretim, Ar-Ge gibi kavramların önem kazanması da Türk Deri Sektörü’nün önümüzdeki dönemde yolunun açık olduğunu gösteriyor.”
İlk hedef dünyayı İstanbul’a çekmek
IDF 2013 Fuarı ile ilgili bilgi veren Ruken Mızraklı, “İlk hedefimiz Kasım ayında gerçekleşecek olan bu fuarı hem metrekare büyüklüğü, hem de katılımcı ve ziyaretçi sayısı açısından daha ileri bir seviyede, her zamankinden daha geniş kapsamlı bir şekilde organize etmek ve fuara daha fazla uluslararası statü kazandırmak” dedi.