Güncelleme Tarihi:
Özelleştirme İdaresi Başkan Yardımcısı Hasan Köktaş'ın komisyon başkanlığında yapılan ihalede, önce kapalı “elemesiz” teklifler alınırken, elemesiz turda en yüksek yazılı teklif 120 milyon dolar olarak belirlendi. Daha sonra elemeli turlara geçilirken ilk turda en yüksek 130 milyon dolar teklif verildi ancak en düşük teklif veren 2 firma aynı tutarda teklifte bulundu.
Bunun üzerine Komisyon Başkanı Köktaş, eşitlik bozulana kadar tekliflerin devam edeceğini belirtirken, aynı teklifte bulunan iki şirkete, eşitliğin bozulması için küsuratlı teklifte bulunma tavsiyesinde bulundu. Sonrasında ilk elemeli turda en yüksek teklif 140 milyon dolara yükseldi, en düşük teklifi veren Limak İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş elendi.
İkinci elemeli yazılı turda ise en düşük teklifi veren Akfen Holding A.Ş-Akfen Altyapı Yatırımları Holding A.Ş. elendi.
ÜÇ GRUPLA AÇIK ARTIRMAYA GEÇİLDİ
Elemeli yazılı turların ardından kalan 3 grupla, 195 milyon dolar “başlangıç fiyatı” ve 250 bin dolar artırım aralığı ile açık artırmaya geçildi.
Toplam 3 grupla geçilen açık artırmanın ilk turunda, Türkerler Ortak Girişim Grubu 195 milyon 250 bin dolar teklif verirken, Çelebi Holding A.Ş-Kocaeli Sanayi Odası Ortak Girişimi Grubu ile Global Altyapı Hizmetleri ve İşletmecilik AŞ. ihaleden çekildi.
Bunun üzerine Türkerler Ortak Girişim Grubu daha ilk turda, 195 milyon 250 bin dolar ile en yüksek teklifi vermiş oldu.
Bunun üzerine ihale komisyonu başkanı Köktaş, ihalenin teknik olarak sonuçlandığını kaydetti.
ÖDEME PEŞİN
Türkerler Grubu Genel Müdür Yardımcısı Faruk Yıldırım, Derince Limanı özelleştirme ihalesinde ödemenin peşin yapılacağını bildirdi. Yıldırım, grup olarak ana hedeflerinin enerji ve ulaştırma sektörü olduğunu belirterek, Derince Limanı'nın ulaştırma konusunda ilk yatırımları olacağını belirtti. Yıldırım, Ortak Girişim Grubu'nda Türkerler Grubunun kendi şirketleri olduğunu ifade ederek, Derince Limanının 1999 depreminde zarar görmesi nedeniyle, çok fonksiyonel bir liman olmadığını savundu. Rıhtımların ağır elleçleme için kullanılamaz durumda bulunduğunu ifade eden Yıldırım, konteyner elleçlemesi için şu anda limanın mevcut bir donanımının olmadığını kaydetti.
Yıldırım, inşaat konusunda rıhtımların ve geri sahanın kullanılabilmesi için gerekli inşaat çalışmalarını başlatacaklarını ifade ederek, konteyner elleçlemesi için gerekli en modern donanımları getireceklerini bildirdi.
Türkerler Grubu'nun, ağırlıklı olarak enerji, inşaat ve çimento sektöründe yer aldığını belirten Yıldırım, “İnşaat sektöründeyiz, çimento sektöründeyiz, hidrolik santraller konusunda lisanslarımız var” dedi.
DERİNCE LİMANI
TC Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğüne ait liman, İzmit Körfezinin kuzeyinde yer alıyor ve stratejik konuma sahip.
Körfezdeki otomotiv (otomobil, traktör ve benzeri) sanayi ve karışık eşya yüklerine hizmet veren liman, demiryolu ve karayolu şebekesi ile bağlantılı bulunuyor.
Bir kılavuz botu, 2 römorkor ve 2 palamar botunun mevcut olduğu limanda, liman elleçleme ekipmanları arasında 3-35 tonluk 9 adet rıhtım vinci, 5-25 tonluk 8 adet mobil vinç, 6 standart ve 20 kısa mastlı forklift, bir paletli vinç ve bir loder yer alıyor.
Konteynerler, 35 tonluk genel amaçlı rıhtım vinci, 25-42 tonluk 5 adet dolu ve 8-10 tonluk 6 adet de boş konteyner forklifti ile elleçleniyor (yer değiştirme, istifleme).
TMO'ya ait 95 bin ton kapasiteli bir siloya sahip olan limanda, rıhtımla bağlantılı bir konveyör sistemi de bulunuyor.