Derince Limanı ihalesi iptal... Tüm katılımcılar çekildi

Güncelleme Tarihi:

Derince Limanı ihalesi iptal... Tüm katılımcılar çekildi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 22, 2014 16:43

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'na (TCDD) ait Kocaeli Derince Limanı'nın 36 yıl süreyle "işletme hakkının verilmesi" yöntemi ile özelleştirme ihalesinin nihai pazarlık görüşmeleri yapıldı. Özelleştirme İdaresinde, Ahmet Aksu'nun komisyon başkanlığında yapılan ihaleye 6 firma katıldı. 3 turdan sonra açık artırmaya geçildi. İhale Komisyonu açık artırma başlangıç fiyatı 516 milyon dolar olarak belirledi. Bu aşamadan sonra tüm katılımcı firmalar ihaleden çekildi. İhale Komisyonu Başkanı Ahmet Aksu ihalenin iptal edildiğini söyledi.

Haberin Devamı

İşte ihalede yaşanan tüm gelişmeler...

Açık artırma turunda tüm katılımcılar ihaleden çekildi. İhale Komisyonu Başkanı Ahmet Aksu ihalenin iptal edildiğini söyledi.

Açık artırma başlangıç fiyatı 516 milyon dolar oldu. İhale Komisyonu bu fiyatı belirledi.

Açık artırmaya geçildi. Açık artırmaya Safi Katı Yakıt Sanayi ve Ticaret AŞ, Kumport Liman Hizmetleri ve Lojistik Sanayi ve Ticaret AŞ, Cengiz İnşaat Sanayi katılacak.

Üçüncü turda Yılport Holding elendi.

İkinci elemeli turda en yüksek teklif 302 milyon dolar oldu. Ceynak Lojistik ve Ticaret AŞ elendi.

İlk elemeli turda en yüksek teklif 252 milyon dolar oldu. The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company elendi.

Elemesiz turda en yüksek teklif 180 milyon dolar oldu.

KATILAN FİRMALAR
İhalede, Yılport Holding AŞ, The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company, Safi Katı Yakıt Sanayi ve Ticaret AŞ, Kumport Liman Hizmetleri ve Lojistik Sanayi ve Ticaret AŞ, Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ ile Ceynak Lojistik ve Ticaret AŞ yarıştı.

Haberin Devamı

2007 İHALESİ İPTAL EDİLMİŞTİ

Özelleştirme İdaresi Başkanlığının "İşletme hakkının verilmesi" yöntemiyle özelleştirme kapsamına aldığı liman için ilk kez 2007'de ihaleye çıkıldı. Açık artırma sonucunda ise en yüksek teklifi 195 milyon 250 bin dolarla Türkerler Ortak Girişim Grubu'ndan geldi. Ancak Danıştay, Derince Limanı ile ilgili imar planı çelişkilerini dikkate alarak, bu özelleştirmeyi iptal etti.

114 YILLIK DERİNCE STRATEJİK LİMAN
Derince Limanı’nın tarihi 1900 yılına uzanıyor. Anadolu Bağdat Demiryolları Kumpanyası’na verilen bir imtiyazla inşaatı başlayan liman 1904’te işletmeye açılıyor. 1999 depreminde zarar gören liman 422 bin metrekare alana sahip.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!