Güncelleme Tarihi:
Derimod’un, 35. yılına özel olarak düzenlediği kampanyanın sonuçlarını ve Türk Kızılayı ile gerçekleştirdiği işbirliğinin ayrıntılarını aktarmak üzere İstanbul’da düzenlenen basın toplantısına Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim ve Türk Kızılayı Genel Başkanı Tekin Küçükali katıldı.
Basın toplantısında kampanyanın ayrıntıları ile ilgili bilgi veren Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, “Bir hayal kurduk ve bir yola çıktık. Bu yola çıkarken iki şeye çok güvendim. Birincisi Derimod’un kalitesine, ikincisi ise Türk halkının sağduyusuna. Bugün dönüp baktığımda bu iki unsurun bizleri cesaretlendirdiğini ve geleceğe dair daha da umutlandırdığını görüyorum” dedi.
“25 YIL ÖNCESİNDEN GELEN DERİLER VAR”
Kampanyanın çıkış noktasını Zaim şu sözlerle yorumladı:
“Yakın çevremden ve müşterilerimizden aldığım geri bildirimlerden anladım ki deri ceketlerini kimse atamıyor. Giymediği halde gardıroplarda yer kaplıyor. Oysa gardıroplarda duran bu ceketlere ihtiyacı olan binlerce vatandaşımız var. Biz klasik bir indirim kampanyası yapmak yerine topluma değer katacak anlamlı bir proje gerçekleştirmek istedik ve “ceket değişim kampanyası” nı tasarladık. Müşterilerimize kullanmadıkları, evlerinde âtıl durumda olan deri ceketlerini yeni ürünlerimizle değiştirmeyi önerdik. Bu ceketleri 200 TL üzerinden değerlendirdik ve yeni ürünlerimizi bu fiyattan indirimle müşterilerimize sunduk. Tasarrufun bu kadar çok konuşulduğu ve öne çıktığı bir dönemde bu kampanyanın müşterilerimiz tarafından ilgi göreceğine inanıyorduk, ama gelen tepkiler ve geri dönüşler beklentimizin çok ötesine geçti. Derimod ve halkın duyarlılığını birleştir en kampanyamıza gösterilen ilgi şaşırtıcıydı”.
Zaim kendilerine ulaştırılan deri ürünlerin tasarımından ve modelinden bu ürünlerin bir kısmının hiç kullanılmamış olduğunu gördüklerini belirterek “ Hatta bu ürünlerin bazıları nerdeyse 25 yıl öncesine kadar gidiyor” yorumunu yaptı.
“TÜRK GİBİ BAŞLAYIP İSVEÇLİ GİBİ BİTİRMEK ZOR İŞ”
Kampanyaya başladıklarında Kızılay ile işbirliği fikrinin olmadığını, ancak kampanyayı bir sosyal sorumluluk projesine dönüştürmeyi amaçladıklarını vurgulayan Ümit Zaim, “Biz görevin ancak bir kısmını tamamlayabildik. Türk gibi başlayıp İsveçli gibi bitirebilmek zor iştir. Şimdi sıra işin ikinci ve hayli önemli aşamasına gelmişti. Bu aşamayı hangi kuruluşla aşabileceğimizi çok da fazla araştırmadık. Halkımızın üzerine titrediği ulusal yardım teşkilatımız Kızılay’dan bu konuda destek istemeye karar verdik. Derimod ceketlerinin tüm Türkiye’deki ihtiyaç sahiplerine ulaştırılmasında yanımızda Türk Kızılayı gibi köklü ve güvenilir bir sivil toplum örgütü ile işbirliği yapmanın gururunu taşıyoruz.Türk Kızılayı tüketicilerimizden aldığımız emanetleri en uygun şekilde değerlendirecek ve ihtiyaç sahiplerine ulaştıracaktır” dedi.
Kampanyayı Türk halkının bir başarısı olarak niteleyen Zaim “. Tüketicilerimiz Derimod ve Türk Kızılayı aracılığı ile bir ‘kelebek etkisi’ yaratmıştır. Binlerce Derimod müşterisi hiç tanımadığı binlerce yüreği ısıtacaktır. Bu tip kampanyaları önümüzdeki dönemde de devam ettirmek Derimod olarak en büyük hedeflerimizden biridir” diye konuştu.
DÖRT AYDA 30 BİN DERİ CEKET TOPLADIK
Tüm Türkiye’den kampanya kapsamında çok olumlu geri dönüşler aldıklarını belirten Zaim “Kampanya kapsamında Derimod mağazalarına teslim edilen ceket ve montlar tek tek elden geçirildi. Kullanılabilecek ürünler tespit edildi. Bu kampanya ile Derimod 4 ayda 30 bin deri ceket toplamayı başardı. Kampanya kapsamında toplanan 30 bin deri ceketi tek tek elden geçirdik ve 20 bin adetinin kullanılabilecek durumda olduğunu gördük. Şimdi bunları aşamalı olarak Kızılay’a aktaracağız.. 35. Yılını kutlayan Derimod için müşterisi ile kurmayı başardığı duygusal bağ ve güven, rakamlardan çok daha değerli. Biz 35 yıldır tüm yatırımımızı yalnızca markamıza yaptık. Bugün çok mutluyum, iyi ki öyle yapmışız”dedi.
Tekin Küçükali, normalde ikinci durum(kullanılmış) giysi almadıklarının altını çizerek “ İnsan onuru her şeyin üzerindedir ve biz tüm çalışmalar için yola çıkarken bu prensibi hiçbir zaman unutmayız. Giysi ne kadar temiz olursa olsun ya da temizlenirse temizlensin bir şekilde koku siniyor. Bu nedenle ikinci durum elbise almayı kesinlikle kaldırmıştık. Derimod bize bu konuda ezber bozdurdu. Mevcut giysileri dikişinden astarına ve dış görünümüne kadar öylesine güzel bir bakımdan geçirmişler ki yeni mi eski mi anlamak gerçekten mümkün değil. Dolayısıyla bu emeğin de iyi ve doğru yere gitmesi lazım. Biz bu ürünleri kimlere verdiğimizi daha sonra Derimod’a da bir raporla bildireceğiz” diye konuştu.
“DİĞER KURUMLARA DA ÖRNEK OLSUN”
Tekin Küçükali, Kızılayın benzer kampanyaları sürekli yaptığı için bu ürünlerin dağıtımında da en doğru adreslere ve kişilere ulaşacağından kimsenin şüphesi olmaması gerektiğinin altını çizerek “ Elimizde ciddi bir envanter var. Atıl durumda bulunan bu ürünlere ihtiyacı olan binlerce kişi bulunuyor. Bu kampanya ile Türk halkı yardımlaşmanın en güzel örneklerinden birini sergilemiştir. Bu nedenle kampanyaya katılan ve emeği geçen herkese tüm ihtiyaç sahipleri adına tekrar teşekkürlerimi sunuyorum. Diğer kurumlara örnek teşkil edecek bu tarz bağış ve desteklerin bundan sonra daha da artarak devam etmesini diliyorum” diye konuştu.
DERİ CEKET SATIŞLARI KAMPANYADA YÜZDE 50 ARTTI
Tekin Küçükali, toplanan ürünlerin dağıtımıyla ilgili bir soruya yanıt verirken “ Üniversitelerimizde yoksulluk sınırı altında bulunan ve eğitimini bu koşullarda sürdüren binlerce öğrenci var. Biz bu ürünleri ağırlıkla üniversite öğrencilere dağıtmayı planlıyoruz. Kızılayın ODTÜ’de, Fırat Üniversitesi’nde ve Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde şubeleri bulunuyor. Bu şubelerimiz bu ürünlerin doğru kişilere ulaşmasında görevlerini layıkıyla yerine getireceklerdir” dedi.
Ümit Zaim ise toplanan ürünlerin bakım ve onarımına ilişkin maliyet konusunda bilgi vermezken, ticari bir motivasyonla yola çıkmamalarına karşın kampanyanın geçirli olduğu Eylül-Aralık döneminde deri ceket satışlarının yüzde 50, cirosunun ise toplam yüzde 20’lik bir artış gösterdiğini, Derimod'un 2009 toplam cirosunun da yüzde 15 yükseliş kaydettiğini açıkladı