Güncelleme Tarihi:
DERİ sektöründe üreticilerin kârlarının düşük olduğundan yakınan Hollandalı deri üreticisi Stahl’ın CEO’su Huub Van Beijeren, “Deri ürünleri satan lüks markaların çok yüksek ciroları var. Louis Vouitton’un 1500 Euro’ya sattığı bir çanta için insanlar mağazanın önünde kuyruk oluşturuyor. Halbuki o ürünün maliyeti 15 Euro civarında” dedi.
Payımızı almalıyız
Uşak Deri Sanayicileri Derneği(UDSD) ile İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği ortaklığıyla gerçekleştirilen, “Dünya Deri Sektörünün Bugünü ve 2020 Yılı Beklentileri” panelinde konuşan, Huub Van Beijeren, şu değerlendirmeyi yaptı: “Deri ürünleri satan lüks markaların çok yüksek ciroları var. Bu paranın bir kısmını biz kapmalıyız. Bu koşullarda biz kâr edemiyoruz. 25 Euro’ya çanta üretip, 75 Euro’ya satarsak, bu işten uzun vadede kâr edemeyiz.”
Beleş para istemiyoruz
Matraş Yönetim Kurulu Başkanı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Deri ve Deri Ürünleri Sektör Meclisi Başkanı Hakkı Matraş, Türk deri sektörünün çok güçlü olduğunu ancak potansiyelinin değerlendirilemediğini belirterek, “Şu anda Türkiye deri sanayinin ihracatı kayıtdışı ile birlikte 3 milyar doları buluyor. Aslında bu rakamın 5 milyar doları bulmuş olması gerekirdi” dedi. Matraş, Türk deri sektörünün dünya ile rekabet edebilir seviyeye gelmesi gerektiğine dikkat çekerek, “Devletten bizim rekabet gücümüzü artırmamız yolunda destek istiyoruz. Biz tarihten ses getiren bir sektörüz. Ben devletten beleşten bir para, teşviş meşvik istemiyorum. Sadece düzgün bir para ve kur politikası istiyorum” diye konuştu.
Teşvik paketi önemli
Matraş, yeni teşvik paketi ile ilgili olarak ise şu değerlendirmeleri yaptı: “Paketin içeriğinde çok olumlu noktalar var. Son zamanlarda kur meselesi hem iç pazar hem de ihracat rakamlarımızı olumsuz yönde etkiledi. Dışardan gelen mala karşı boyun büken, müşterisini kaçıran sektör temsilcileri arkadaşlarımız oldu. Mağazaları yurtdışından gelen mallarla doldurmak durumunda kaldılar. Devlet bu konuda güzel tedbirler almaya başladı. Teşvik paketinden bir çok arkadaşın istifade edeceğini düşünüyorum. Herkes 5 ve 6’ncı bölgeler için seferber olmalı. Ama kur ve para politikaları konusunda çare aramaya devam edilmeli.”
Yeni pazarlar bulmalıyız
TÜRKİYE Deri Konfeksiyoncuları Derneği Başkanı Mehmet Ali Dinç, Uşak şehrinin üretim kalitesiyle Türk deri sektörünün önemli teminat noktalarından biri olduğunu belirterek, şöyle konuştu: “2000’li yıllarda ihracat çağı başladı ve sektörü bugün geldiğimiz noktaya getirdi. Türkiye’de üretilen deri çok kaliteli ama sektörde farklılaşmak adına yeterli değil. Sektörde çalışanların pazarı çeşitlendirmek ve ürünleri farklılaştırmak için çalışmalar yapması gerek. Mevcut müşteriyi korurken yeni müşteri bulmak adına modern pazarlamanın bütün tekniklerini kullanmalıyız. Ayrıca firmaların ürünlerini farklılaştırması gerekiyor. ”
Zaim: Kapıda sıra yapmak süreç işi
TÜRKİYE’de deri sektörünün başarılı işler yaptığını söyleyen Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, “Yeni teşvik paketleri harika fırsatlar içeriyor. Bu paket sayesinde bir çok üretici işlerini bir hayli büyütecektir. 1500 Euro’luk çanta için mağazanın kapısında sıra oluşturma işi kolay değil. Biz sanayiye onlardan çok daha sonra başladık. Şimdi iyi gidiyoruz, onlardan daha hızlıyız. Bu bir süreç işi” diye konuştu.
Uşak’a ‘Kalite Kontrol Laboratuvarı’ kurdu
STAHL CEO’su Huub Van Beijeren, sadece İstanbul’un nüfusunun, Hollanda nüfusuna eş değer olduğunu belirterek, Uşak deri sanayine çok güvendiklerini söyledi. Beijeren, “Türkiye’ye büyük saygı duyuyoruz. 8 ülkde üretimimiz var. Türkiye’de, 500 bin Euro’luk yatırımla kurduğumuz Kalite Kontrol Laboratuvarı’nı yakında açıyoruz. Bu yatırım Türkiye’ye inancımızı gösteriyor. Deride Türkiye pazarına çok güveniyoruz” dedi.