Deride ‘bitki’ dönemi

Güncelleme Tarihi:

Deride ‘bitki’ dönemi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 06, 2022 07:00

Moda endüstrisinin sürdürülebilir malzemelere olan ilgisi son yıllarda büyük bir hızla artıyor. Deri ürünleri de bu yükselişten payını alıyor.

Haberin Devamı

Küresel deri pazarının geçtiğimiz yıl 420 milyar dolar olduğu tahmin edilirken; büyümesini sürdüren pazardaki toplam büyüklüğün 2030 yılına kadar yaklaşık 721 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Artan tüketim talebi ve tüketicilerin hassasiyeti ise üretimde yeni bir sayfa açılmasını zorunlu hale getiriyor. Bugün Stella McCartney, Balenciaga, Prada, Gucci, Adidas, Bottega Veneta ve Hermes gibi moda endüstrisinin önde gelen markaları, koleksiyonlarında mantardan, ananastan hatta kaktüsten yapılmış bitki bazlı derileri kullanıyor.

Yukarıda bahsettiğimiz ürünlerin liflerinden elde edilen bitkisel derilerin, hayvansal deriden 40 kat; sentetik vegan deriye göre ise 17 kat daha düşük karbon emisyonu gerçekleştirdiği belirtiliyor.

KARBON EMİSYONUNA ETKİSİ

Haberin Devamı

Derimod Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Zaim, vegan derilerin, ayakkabıda da görülmeye başladığını belirterek, “Bu ürünler özellikle dünyanın önde gelen markaları tarafından tercih ediliyor ve endüstriyel üretimden ziyade marka algısını güçlendirmek için de yapılıyor. Bu trend muhakkak Türkiye’ye gelecek. Biz de bu anlamda çalışmalar yapıyoruz. Bu tarz sertifika alan deri firmaları ile çalışmalarımızı yoğunlaştırıyoruz. Birkaç yıl içinde sürdürülebilirlik temalı ürünler çıkarabiliriz ya da dünyada işi sadece bu olan firmalar var, onlarla işbirliği yapabiliriz” dedi.

Deride ‘bitki’ dönemi

‘PAZAR PAYI ARTACAK’

Hayvansal deriye alternatif olmak için kurulan şirketlerden biri de Meksikalı Desserto. 2019 yılında geliştirdikleri, kaktüsten üretilen deriler bugün, Givenchy, Karl Lagerfield, Mercedes-Benz, BMW, Fossil Group ve Levi’s gibi dünyaca ünlü markalar tarafından kullanılıyor. Deri ürünlerine alternatif getirmeyi amaçladıklarını belirten şirketin kurucu ortağı Adrián López Velarde, “Deri ve geri dönüştürülmüş ürünlere alternatif olarak biyomalzemelerin pazar payının, önümüzdeki yıllarda önemli ölçüde artması bekleniyor. Desserto olarak, deriye alternatif kaktüs bazlı bir biyomateryal üretiyoruz. Hayvansal deriler için her zaman bir pazar olacak. Amacımız, mevcut uygulamaların sürdürülebilir şartlar içermemesi nedeniyle değişim talep etmek. Deri endüstrisi, emisyonlarını azaltmak için tabaklama süreçlerini iyileştirse bile, birincil hammaddeden yani hayvanlardan kaynaklanan çevresel ayak izini ve hayvan zulmünü ortadan kaldıramaz” dedi.

Haberin Devamı

Deride ‘bitki’ dönemi

LÜKS MARKALAR LİSTEDE

Mantardaki liflerin birleşmesinden oluşan miselyum, kolay işlenebilmesi ve dayanıklılığıyla tekstil sektörü için en popüler malzemelerden biri haline gelmiş durumda. Tamamen miselyumdan üretilen malzemelerle üretim yapan Mylo, bu anlamda ilk vegan sertifikası alan şirketlerden biri olarak dikkat çekiyor. Ürünlerinin fiyatları 238 dolardan 328 dolara kadar değişen marka, geniş ölçekte üretim yapan şirketlere rekabetin zor olduğunu belirtse de yeni bir tedarik zinciri oluşturmayı amaçlıyor. Mylo’nun çalıştığı markalar arasında Stella McCartney, Adidas, Mercedes Benz yer alıyor. Ananastan deri üreten Ananas Anam şirketi ise Pinatex adını verdiğini ürünün üretiminde, ananasın atık yapraklarından elde edilen lifleri kullanıyor. Hugo Boss, H&M ve Hilton Hotel Bankside dahil olmak üzere dünya çapında 1000’den fazla markanın Pinatex ürünlerini kullandığı belirtiliyor.

Haberin Devamı

Deride ‘bitki’ dönemi

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!