Deri ustası dedenin torunları günde 50 bin çift ayakkabı ve terlik üretip Avrupa’ya satıyor

Güncelleme Tarihi:

Deri ustası dedenin torunları günde 50 bin çift ayakkabı ve terlik üretip Avrupa’ya satıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 03, 2012 00:00

Günde 50 bin çift ayakkabı ve terlik üreten Akınal Bella, üretiminin yüzde 40’ını ihraç ediyor. En büyük pazarı İtalya, Fransa ve Almanya. Sektörde 4 kuşağa kadar uzanan köklü geleneğe sahip firmanın Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Akınal, bu yıl 20 milyon dolar ciro bekliyor.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin üretim üssü illerinden Gaziantep’te sektöründe 4 kuşağa kadar uzanan köklü bir geleneğe sahip Akınal Bella Ayakkabıcılık Sanayi ve Ticaret A.Ş. (Akınal Bella) bu yıl 20 milyon dolar ciro bekliyor. Günde 50 bin çift ayakkabı ve terlik üreten Akınal Bella, üretiminin yüzde 40’ını da ihraç ediyor. En büyük pazarı İtalya’ya geçen yıl 3 milyon Euro’luk ihracat yapan firma Avrupa’da Fransa, Almanya ve İngiltere de dahil terlik ve ayakkabı satıyor. Akınal Bella Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Akınal, 475 kişilik istihdamları olduğunu belirtiyor ve bu yıl 20 milyon dolar ciro beklediklerini söylüyor. Kardeşleri Cevdet ve Cihat ile birlikte şirketi yöneten Cengiz Akınal bu köklü markanın öyküsünü şöyle anlatıyor:

Tabakhaneci dede ve baba

İşimiz dedemizin hatta onun babasının mesleğinden geliyor. Dedemin babası ve dedem tabakhane

/images/100/0x0/55eb103cf018fbb8f8a8a88e
de (deri terbiye evi) ustaymış. Sonra babam ve amcalarım (4 kardeş) deri ticaretine geçmişler. 47 yıl boyunca da 4 kardeş ortak yürümüşler. Bu 4 kardeşin de 8 erkek çocuğu olmuş. Hepsi üniversitede okuyor ve üniversiteyi bitiren Gaziantep’e gelip işe katılıyor. Bu yüzden de işi geliştirmişler. Ne yapalım derken 1978’de ayakkabı pazarlaması (toptancılık) kurmuşlar. Benim ağabeyim Cihat (üçüncü kuşak) ve Cevdet Akınal ile toptan ayakkabı işi başlamış.

Haberin Devamı

Üretim ve markalaşma

Aslında baştan itibaren yapılan; Gaziantep’te imalatçılar var ve onlara malzemeyi verip fason ürettirmek sonra da ürünü Türkiye geneline satmaktı. 1982’de de ben (Cengiz) katıldım ve hem doğrudan kendimiz imalata başladık hem de Akınal Bella markasının temellerini attık. Diğer amca çocukları da geldi ve hem toptan ticaret hem üretimle büyüme devam etti. Toptanda birçok ayakkabı markasının Güneydoğu Anadolu Bölge bayisiydik. 1990’lı yıllarda ihracatla işimiz çok daha hızlı büyümeye başladı. Azerbaycan ve Türk cumhuriyetlerine ihracat işimizin kaldıracı oldu. Bu arada 1992’de babamlar ortaklıktan ayrıldılar ve bize Akınal Bella düştü.

Haberin Devamı

Fuarlar ve Avrupa

Almanya’da ve İtalya’da fuarlara katılmaya başladık. 1994’te İtalya’da bir fuarıa gittiğimizde yeni makinaları gördük ve makinalarımızı yenileme fabrikamızı büyütme kararı aldık. OSB’de 1996’da 4 bin metrekarelik bir kapalı alanda üretime başladık. Şu an 40 bin metrekare kapalı alanımız var. Fuarlara katılırken 3-4 yıl Avrupa’ya ihracat için uğraştık, zor oldu. Çünkü Avrupalı, Türk malı denilince hemen almıyordu. Katılımımızın 4’üncü yılından sonra ikna oldular. Gelip fabrikamızı da gördüler ve İtalya’da büyük bir müşteri kitlesi yakaladık. Avrupa’daki bütün ülkelere ihracata başladık. Ortadoğu, Kuzey Afrika, Türk Cumhuriyetleri devem ediyor. İhracatımız yüzde 40’ın altına hiç düşmedi.

Haberin Devamı

İşçi bulsak tam kapasite çalışırız

AKINAL Bella Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Akınal, şu anda günde 50 bin çift terlik ve ayakkabı üretebildiklerini belirtiyor ve şöyle konuşuyor: “Aslında bu kapasitemizin yüzde 80’i. Biz burada terlik, keten bez türü ayakkabı ve terlikler üretiyoruz. Yürüyüş ayakkabıları, spor ayakkabıları, sandaletler v.s. 475 kişilik istihdamımız var. Yüzde 80 kapasite ile çalışmamızın tek nedeni de işçi bulamamak. Gaziantep’te artık işçi bulunamıyor. Olanlar da iş beğenmiyor. Her hafta başında 20-30 kişi gelir işe başlar, 2 gün sonra da işi bırakır, gider.”

Fuarlara 4-5 bin yeni ürünle gideriz, 600’ü üretilir pazara çıkar

AKINAL Bella Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Akınal, rekabet için yeni renkler, modeller ve koleksiyonların çok önemli olduğunu, bu nedenle de İtalyan tasarımcılarla çalıştıklarını anlatıyor. Akınal, “Her fuar için 4-5 bin arası yeni ürün çıkarırız. Ama sezon için bunların 500-600 tanesi üretime alınır. Bu oran da çok yüksek. Rekabet için bunu yapmak zorundayız” diyor.

Haberin Devamı

Mutlu, günde 470 ton makarna üretecek

MUTLU Makarna, günlük 270 ton olan makarna üretim kapasitesini bu yılın sonunda 470 tona çıkaracak. Mutlu Makarna Yönetim Kurulu Başkanı Aykut Göymen “Araştırma Geliştirme (Ar-Ge) ve Ürün Geliştirme Ür-Ge) çalışmalarına büyük önem veriyoruz. Markalaşma konusuna da büyük emek verdik. Geçtiğimiz yıl Hürriyet Gazetesi’nin Anadolu Kırmızı yarışmasına katıldık ve ‘makarnayı alyans’ yaparak Anadolu Kıpkırmızı Ödülü’nü aldık. Bu ödül bizi iç pazarda daha da heyecanlandırdı” dedi. 200 kişilik istihdamı olduğunu söyleyen Göymen, “70 ülkeye ihracat yapıyoruz. Üretimimizin yüzde 50’sini ihracata, geri kalanını iç pazara sunarak yolumuza devam etmek istiyoruz. 2011 yılında 140 milyon lira olan ciromuzu, 2012’de 190 milyona çıkartarak büyümemizi sürdürmek istiyoruz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!