Güncelleme Tarihi:
DERİMOD, ilkini 15 Eylül-30 Aralık 2009’da düzenlediği ‘ceket değişim kampanyası’ çok ilgi görünce, 31 Aralık’a kadar sürecek ikinci kampanyayı başlattı. İlk kampanyada 30 bin ceket ve bolca öykü biriktirdiklerini belirten Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, “İlk kampanyada 30 bin deri ceket ve mont topladık. Kızılay kanalıyla ihtiyaç sahiplerine ulaştırdık. 25 yıllık ceketler bile geldi. Kampanyayı kaçırdığını söyleyen yüzlerce tüketici kapımızı çaldı. Bu sefer 4 ayda 50 bin ceket bekliyoruz” dedi.
Farklı renk talebi
Kullanılmayan deri ceketlerini getirenlerin yeni sezondan 200 TL indirimle ceket alabileceklerini vurgulayan Zaim şöyle konuştu: “Şu anda gardroplarda 500 bin deri ceket atıl bekliyor. Müşterilerin talebine cevap vermek ve seçeneklerini artırmak için ceket koleksiyonumuzda 15 değişik renk kullandık. Aralarında ateş kırmızısı, mor, mavi, pembe bile var. Eskiden sadece siyah, kahve ve kanyak renkleri olurdu. Şimdi daha farklı renkler olsun istiyorlar.”
100 milyon dolar aşılacak
İlk kampanyada toplanan, bakım ve onarımı yapıldıktan sonra Türk Kızılayı’na teslim edilen 15 bin ceketin Adıyaman, Ağrı İbrahim Çeçen, Batman, Düzce, Marmara ve Yalova Üniversitesi gibi 40 ayrı üniversitede ihtiyaç sahiplerine dağıtıldığını hatırlatan Zaim, “Öyle şeyler yaşandı ki... İstanbul’da indirimle ceket alıp Gaziantep’ten eski ceketini kargoyla gönderenler de oldu, eski ceketi bulamayınca mağazaya dönüp ‘Farkını alın’ diyenler de” dedi. Şu anda 50 olan mağaza sayılarını yıl sonunda 60’a çıkarmayı hedeflediklerini belirten Ümit Zaim,ciro hedeflerini ise 120 milyon TL olarak açıkladı. Zaim, 2011’de ise 75 mağazaya ve 150 milyon TL ciroya ulaşacaklarını vurgulayarak, ilk defa 100 milyon dolar eşiğini aşacaklarını ifade etti.
Çocuklar global marka yapsın
Gelecek 10 yılda önce lokal ardından bölgesel bir marka olacaklarını belirten Zaim, “Global marka olma hedefimiz doğrultusunda yabancı ortaklıklara açığız. Ben ve kardeşim Zerrin üçüncü kuşak olarak deri konfeksiyonu başlattık. Dördüncü kuşak yeğenim Sedef Orman ve oğullarım Ali ile Murat Derimod’u inşallah global marka haline getirecekler” diye konuştu. Yabancıların Derimod’un cirosunda önemli bir paya sahip olduğuna dikkat çekerek, “Bu yaz İstinyePark’ta cironun yüzde 30’u Araplar’dan. Viaport’ta bu oran yüzde 100’lere çıktı. Yaz satışlarından ihya olduk. Müşteri portföyümüzde Yunan, Hırvat, İsrailliler de ağırlıkta. Yurtdışına açılırken ilk tercihimiz Yunanistan’da mağaza açmak olur” dedi.
Alışverişte bayram için 24.00 mesaisi
BU yıl Ramazan’ın geç saatlere denk gelmesi nedeniyle yaşanan alışveriş kaybını çözmek için bazı alışveriş merkezleri (AVM) 23.00’e kadar açık kalırken, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) bayramdan önceki son hafta Türkiye genelindeki 140 kadar AVM’ye saat 24.00’e kadar açık olmalarını tavsiye eden bir mektup gönderdi. İsteyen AVM, 8 Eylül’e kadar gece yarısına kadar açık olabilecek.
Çin fiyatları tırmandırıyor
1.2 milyarlık nüfusuyla dünyadaki tüm sektörlerin en gözde pazarı olan Çin’de, iç tüketimdeki artış 6 yıl sonra Türkiye’de ayakkabı ve deri ürünlerinde zam yaptırdı. Son 6 ayda en üst seviyeye ulaşan Çin’deki iç tüketim artışı nedeniyle Türkiye’de ayakkabı ve aksesuar ürünlerinde yeni sezon yüzde 5 zamla açılıyor. Ümit Zaim, Çin’in sadece deri değil demir, pamuk gibi tüm emtialardaki fiyatları tetiklediğini belirterek, “Çin’de iç tüketim öyle bir artıyor ki yakında ihracat yapamayacak duruma gelecekler. Bu trend Ekim 2009’da başladı. Son 6 ay içinde ise artık fiyatlar aynı seviyede tutuluyor. Bu yüzden 6 yıl sonra ilk kez perakende satış fiyatlarımıza zam yaptık. Sezonu yüzde 5 zamyı açtık” diye konuştu.