Deri ceketi 490 grama indirdi, dev markaları geçti

Güncelleme Tarihi:

Deri ceketi 490 grama indirdi, dev markaları geçti
Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2012 00:00

Derimod, deriyi yüzde 30 hafifletip 3 milimetreye kadar inceltti. “Peluria 490” ismini taşıyan koleksiyonun bahar ve yaz aylarında tercih edileceğini belirten Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim bir ilki gerçekleştirdiklerini söyledi.

Haberin Devamı

DAHA önce deri cekette 690 gram ile büyük değişim yapan Derimod, 490 gram ile deride daha da öne geçti. Deriyi yüzde 30 hafifletip, 3 milimetreye kadar incelterek, “Peluria 490” ismini taşıyan koleksiyon hazırlayan Derimod, böylece ilkbahar ve yaz aylarında da deri ceket satışlarını sürdürecek. Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, “Organik tabaklama yöntemiyle bu devrim gerçekleşti. 1.5 milyon dolar yatırım yaptık. Hermes, Gucci ve Prada gibi lüks devleri de bu deri üzerinde çalışıyordu ama bunu biz gerçekleştirip lüks devlerin önüne geçtik. Peluria, ince pelur kağıdından geliyor” dedi.
Kışlar artık soğuk değil
Ümit Zaim, satışlarını yüzde 25 artırmasını bekledikleri Peluria 490 koleksiyonunu hazırlama nedenlerini şöyle anlattı: “Türkiye’de deri ve modayı buluşturmak amacıyla 38 yıl önce yola çıktık. İsmimiz Derimod da bunun için seçildi. 38 yıl önce deri ceketler soğuk havadan korunmak için giyilirdi. Ağırlıkları 2-2.5 kilo civarındaydı. Küresel iklim değişikliği bizi yeni arayışlara yöneltti. Çünkü artık uzun ve soğuk kışlar yok. Kazak, palto ve çizme taleplerinde düşüş yaşanıyor. Beş yıl önce ‘Derimod 690’ ile ceketlerin ağırlığını 1.5 kilodan 690 grama indirdik. 490 ise gelinen en son nokta.”
Deri, kumaşa döndü
Bahar ve yaz aylarında deri ceket talebini nasıl artırabiliriz diye Hindistan’dan İtalya’ya Amerika’dan İspanya’ya kadar dünyanın dört bir tarafındaki deri üretim merkezlerini dolaştıklarını belirten Zaim, uzmanlara danıştıklarını, teknik danışmanlarla 2 yıl proje üzerinde çalıştıklarını söyledi. Vegetal (organik tabaklama) yöntemiyle ceketleri yüzde 30 daha hafifletip 3 milimetre kadar inceltmenin deriyi kumaş gibi kullanma imkanı vereceğini söyleyen Zaim, “Bu yepyeni bir yol açıyor. Böylece deriden çok daha rahat elbiseler, etekler, pantolonlar, gömlekler yapılabilecek” diye konuştu. Zaim, “Çin bunu da taklit eder diyenler oldu. Çin’den korkmuyorum. Fiyatla rekabet eden Çin’den korksun. Biz Avrupa’yla rekabet
ediyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Yabancıyı azınlık ortak alıp yurtdışında büyürüz

Haberin Devamı

ÜMİT Zaim, 5 yıldır ayakkabıda atağa kalktıklarını, yılda 1 milyon çift ayakkabı satarak bu alanda önemli bir oyuncu olduklarını belirterek, “10 yıl önce ayakkabının cirodaki payı yüzde 20 iken şimdi yüzde 50. 2011’i 145 milyon TL ciroyla kapattık. Bu yıl ise hedef 185 milyon TL” dedi. Pek çok Türk marka gibi yabancı fonların ilgisiyle karşı karşıya olduklarını söyleyen Zaim, şöyle konuştu: “Bu konuya azınlık ortak alarak yurtdışı büyümemizi hızlandırması şartıyla soğuk bakmıyoruz. 2015’te ise mağaza sayımızı 100’e çıkacak. Bu yıl yurtdışında mağaza açmaya başlıyoruz. Erbil, İran-Tebriz, Bakü ve Kıbrıs’ta açıyoruz.”

Genç Zaimler şirkette görev almaya hazırlanıyor

Haberin Devamı

ÜMİT Zaim, şirkette sonraki neslin görev almasını beklediğini söylerken, özellikle Derimod’un yurtdışı büyümesinde oğulları Ali ve Murat’tan çok şey beklediğini anlattı. Ümit Zaim, “Boğaziçi Üniversitesi’nde işletme okuyan Murat Zaim (23) ve aynı üniversitede makine mühendisliği okuyan Ali Zaim (21) sektöre bomba gibi girecek. Derimod’un devrimci DNA’sını sonraki kuşaklara taşıyacaklar” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!